خانهاخبار
تاچ‌آیدی در برابر فیس‌آیدی؛ کدام سریع‌تر است؟

تاچ‌آیدی در برابر فیس‌آیدی؛ کدام سریع‌تر است؟

همان‌طور که می‌دانید، فناوری جدید امسال اپل برای گشودن قفل آیفونX فیس‌آیدی است. اما این فناوری به سرعت نسل دوم تاچ‌آیدی آیفون را باز می‌کند؟
۱۳۹۶/۸/۱۴
image

تاچ‌آیدی سریع است؛ حتی زمانی که برای اولین‌بار رونمایی شد هم سریع بود و امروزه با کمک فناوری‌های نو بسیار ساده‌تر شده‌. تنها کافیست انگشت‌تان را روی دکمه‌هوم قرار دهید و به قدر کافی بفشارید تا صفحه قفل محو و دستگاه آنلاک شود.

این قابلیت آنقدری سریع‌ است که اکثر مالکان آیفون‌های جدید معتقدند که حتی از فیس‌آیدی هم سرتر است. برای اثبات این ادعا، تصمیم گرفتیم  آنها را آزمایش کنیم تا به اختلاف سرعت‌شان پی ببریم

یکی از کاربران آیفون ۷ پلاس مدعی‌ است فشردن سنسور اثر انگشت و باز کردن موبایلش تنها ۰.۹۱ ثانیه برایش زمان می‌برد. تست‌های آیفون X هم نشان‌ داده‌ است تشخیص چهره با سنسور فیس‌آیدی ۱.۲ ثانیه به طول می‌انجامد و سوایپ کردن برای باز شدن در حدود ۰.۶ ثانیه به آن می‌افزاید. در نتیجه امسال آنلاک کردن پرچم‌دار جدید اپل بیش از سال گذشته زمان‌بر است.

البته کاربران آیفون X برای سریع‌تر شدن این عملیات چاره‌ای اندیشیده‌اند؛ گفته‌ شده کاربران می‌توانند قبل از شناسایی کامل چهره خود سوایپ کنید و در حدود ۰.۳ ثانیه در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید. در این‌ حین ممکن است واژه Face ID را هم روی نمایشگر مشاهده کنید.

در آخر، شاید فیس‌آیدی از چیزی که در حال حاضر تاچ‌آیدی می‌نامیم سریع تر نباشد، اما یقینا در برابر نسل‌ اول تاچ‌آیدی حرف‌هایی برای گفتن دارد. مطمئنا این فناوری برای اپل پیشرفت عظیمی محسوب می‌شود و راهی برای آنلاک سریع‌تر در آینده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امیرمحمد

۱۳۹۶/۸/۱۵
سرعت آنلاک کردن یکی از مواردی هست که حتما خیلی مهمه ولی نکته ی دیگه اینه باید حتما برای شناسایی موبایل رو بالا بیارم،جلو صورتم بگیرم تا شناسایی کنه در حالی که اثر انگشت بدون جلب توجه و حتی نگاه بگوشی میتونی گوشیت رو آنلاک کنی :)

abbas.ipa

۱۳۹۶/۸/۱۴
حتما اون اختلاف سرعت اپل با سام که به چشم نمیاد هم جزو کشف اتم هستش اره؟

Unknown

۱۳۹۶/۸/۱۴
فيس آيدي خيلي كنده و حدود نيم ثانيه وقتمو تلف ميكنه
[گوشي خود را با تاچ آيدي باز ميكند و باقي زمانش را به كشف اتم ميگذراند]

علي

۱۳۹۶/۸/۱۴
واي پسر ٠.٣ ثانيه صرفه جويي!!!توي اين زمان من كلي كارام رو انجام ميدم!!!من شخصا فيس ايدي رو بيشتر دوست دارم جذاب تره ولي خب در نظر داشته باشيم كه اين نسل اول فيس ايديه قطعا سال هاي بعد بهتر ميشه

A

۱۳۹۶/۸/۱۴
مسلما فیس آیدی خیلی تکنولوژیه خوبیه مخصوصا آدم وقتی دستش خیس باشه یا گیر باشه ولی تاچ آیدی کاملا به بلوغ کامل رسیده و عالی و بسیار کاربردیه