خانهبررسی‌ها
بررسی اسپیکرهای Zipp و Zipp mini لیبرتون

بررسی اسپیکرهای Zipp و Zipp mini لیبرتون

در این بررسی به سراغ دو اسپیکر بی‌سیم 360 درجه خاص از برند دانمارکی Libratone رفته‌ایم تا ویژگی‌های آنها آشنا شویم و ببینیم این اسپیکرها چه تفاوتی سایر محصولات موجود در بازار دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۸/۱۳

Libratone شرکتی دانمارکی است که فعالیت خود را از سال 2009 در صنعت صوت و صدا آغاز کرده است. لیبرتون کیفیت و هنر اسکاندیناویایی را با هم ادغام کرده است تا تجربه‌ای نو از شنیدن موسیقی را برای مشتریان فراهم آورد.

اسپیکرهای وایرلس Zipp و Zipp mini از محبوب‌ترین محصولات Libratone هستند که با اولین نگاه چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا و صدایی شفاف سه ضلع مثلث قدرت محصولات لیبرتون رو تشکیل می‌دهند که با داشتنشان این اسپیکرها لقب بهترین اسپیکرهای اروپا را به خودشان اختصاص می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم اسپیکرهای وایرلس Zipp و Zipp mini لیبرتون را  بررسی کنیم؛ اسپیکرهایی که صدایی 360 درجه دارند و به صورت ثابت یا پرتابل می‌توان از آنها استفاده کرد.

image

طراحی و کیفیت ساخت

اولین چیزی که توجه شما را به Zipp و Zipp mini جلب می‌کند بسته بندی جالب و متفاوت این اسپیکرهاست. جعبه این اسپیکرها استوانه‌ای است و جنس محکمی دارد که نشان می‌دهد لیبرتون چقدر به کیفیت محصولاتش اهمیت می‌دهد.

نام Zipp و Zipp mini با فونتی بزرگ روی جعبه‌ها نوشته شده است. در بالا و روی در جعبه، لوگو و نام برند Libratone خودنمایی می‌کند و در پایین آن اطلاعات مربوط به مشخصات و ویژگی‌ها دستگاه دیده می‎شود.

پس از باز کردن در جعبه، دفترچه راهنمای اسپیکر را مشاهده می‌کنید که نحوه استفاده و اتصال به اندروید و iOS را توضیح داده است. در زیر دفترچه‌ها، شارژر و کابل شارژ قرار گرفته‌اند که کیفیت آنها در میان اسپیکرهای بازار کم نظیر است.

image

image
image

 

Zipp و Zipp mini هر دو ظاهری کپسولی شکل دارند که پارچه‌ای مشبک اطراف آنها را فرا گرفته است. همانطور که از نام این اسپیکرها پیداست زیپ مینی دستگاه کوچک‌تری نسبت به زیپ است. ارتفاع و عرض لیبرتون زیپ برابر با 26.1 و 12.2 سانتی‌متر است درحالی که برادر کوچکترش، لیبرتون زیپ مینی، ابعادی معادل 22.4 و 10 سانتی‌متر دارد.

image

بدنه اسپیکرهای بی‌سیم لیبرتون از جنس پلاستیک محکم و بافتی لطیف ساخته شده‌اند، که ترکیب آن با پارچه، احساس دستگاهی بسیار با کیفیت و خاص را به شما القا می‌کند.

در سطح فوقانی دستگاه نمایشگر لمسی قرار گرفته است که با لمس آن می‌توانید پخش موسیقی، بلندی صدا و دیگر وظایف اسپیکر را کنترل کنید. دکمه پاور به همراه پورت شارژ، هدفون و USB نیز در پشت دستگاه تعبیه شده‌اند تا همه چیز سر جای خود باشد.

image
image

از آنجا که از این اسپیکرها به صورت پرتابل نیز می‌شود استفاده کرد، طراحان لیبرتون بند محکمی به بدنه دستگاه متصل کرده‌اند تا با گرفتن آن به آسانی قابل حمل باشند و بشود به هر جایی آویزانشان کرد. همچنین وزن کم Zipp و Zipp Mini سبب شده است تا جابه‌جا کردن آنها با سهولت بیشتری انجام شود.

image

تنوع رنگ‌بندی در محصولات Libratone اهمیت ویژه‌ای دارد. اگرچه اسپیکرهای Zipp و Zipp mini در دو رنگ سیاه، سفید و نقره‌ای عرضه می‏شوند، قابل تعویض بودن پوشش پارچه‌ای دور دستگاه این امکان را به مشتریان می‌دهد تا رنگ و ظاهر اسپیکرها را متناسب با سلیقه و دکور منزل خود انتخاب کنند.

image


image
 
image

این پوشش پارچه‌ای در دو جنس مختلف و هفت رنگ متنوع در دسترس کاربران قراردارد که به آسانی با باز کردن یک زیپ از اسپیکر جدا و تعویض می‏‌شوند. در این میان مدل کپنهاگ که پوششی از جنس پشم ایتالیایی دارد ظاهری زیباتر و شکیل‌تری نسبت به سایر مدل‌ها اسپیکر زیپ دارد. جنس این پوشش پشمی بسیار با کیفیت است و کاملا حس پشم واقعی را به شما منتقل می‌کند. اگرچه طراحی اسپیکرهای لیبرتون به خودی خود چشم نواز است، مدل کپنهاگ برای افرادی که به دنبال ظاهری لاکچری‌تر می‌گردند انتخاب بسیار خوبی است.

اپلیکیشن و اتصال

اسپیکرهای Zipp و Zipp mini لیبرتون سازگاری بسیار خوبی با آی‌دیوایس‌ها و دستگاه‌های اندرویدی دارند. اتصال به وای‌فای و بلوتوث نسخه 4.0 و همچنین پشتیبانی از AirPlay، DLNA و Spotify Connect سبب شده است تا هر دستگاهی بتواند به این اسپیکرها وصل شود و از هر سرویسی موسیقی پخش کند.

image

درحالی که پشتیبانی از بلوتوث به شما امکان می‌دهد، تا به آسانی و بدون نصب اپلیکیشن، لیبرتون زیپ و زیپ مینی را به دستگاه خود وصل کنید، پشتیبانی از وای‌فای امکان پخش موسیقی با کیفیت بالاتر و رنج بیشتر را در اختیار شما می‌گذارد.

Zipp و Zipp mini می‌توانند ایستگاه‌های رادیویی و پلی‌لیست‌های اسپاتیفای محبوب شما را مستقلا و بدون نیاز به گوشی پخش کنند؛ امکان خوبی که به درد بسیاری از کاربران می‌خورد.

اتصال از طریق بلوتوث

زیپ و زیپ مینی امکان اتصال و پخش موسیقی از طریق وای‌فای را به شما می‌دهند. شما حتی بدون نصب اپلیکیشن Libratone نیز می‌توانید گوشی خود را به اسپیکر وصل کنید و با آن به موسیقی گوش دهید.

پس از روشن کردن اسپیکر، انگشت خود را 2 ثانیه روی پرنده درخشان روی نمایشگر بگذارید تا دستگاه وارد حالت نصب شود. سپس بلوتوث گوشی را روشن کنید و با انتخاب نام Libratone Zipp یا Libratone Zipp mini از میان بلوتوث‌های پیدا شده، گوشی را با اسپیکر Pair نمایید. به این ترتیب می‌توانید صدای آهنگ‌ها یا فیلم‌هایی که در گوشی پخش می‎‏شوند را از اسپیکر بشنوید.

image

اتصال بلوتوثی به اسپیکر با اپ اندروید و آی‌او‌اس Libraton نیز امکان پذیر است. پس از نصب اپلیکیشن، آیکون + را لمس کنید و از میان محصولات نمایش داده شده، Zipp یا Zipp mini را برگزینید. در محله بعد، نصب از طریق بلوتوث را انتخاب کنید تا مراحل نصب گام به گام طی شود. وقتی گوشی با اسپیکر Pair شد همه چیز آماده پخش موسیقی است.

اتصال از طریق وای‌فای

وصل کردن اسپیکرها از طریق وای‌فای امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد که در اپلیکیشن Libratone به آنها دسترسی خواهید داشت.

image

با لمس کردن آیکون پرنده روی نمایشگر به مدت 2 ثانیه، اسپیکر را به حالت نصب ببرید. سپس در اپلیکیشن دکمه + را انتخاب کنید و مدل اسپیکر خود را برگزینید. طبق راهنمای اپلیکیشن، گام به گام جلو بروید تا گوشی، اسپیکر شما را در شبکه وای‌فای پیدا کند. در مرحله بعد باید پسورد شبکه وای‌فای خود را در اپ وارد نمایید و اندکی منتظر بمانید تا اسپیکر به شبکه وای‌فای و گوشی شما وصل شود.

اتصال از طریق DNLA

image

وقتی اسپیکر به وای‌فای وصل شود این امکان فراهم می‌‌آید تا با استفاده از DNLA روی اسپیکر آهنگ پخش کنید. مزیت این ویژگی این است که اسپیکرهای زیپ صدا را با کیفیت بیشتری نسبت به حالت بلوتوث پخش می‌کنند؛ ضمن اینکه اسپیکرها در فاصله بیشتری از گوشی قادر به پخش موسیقی خواهند بود. در واقع تا هر نقطه‌ای که شبکه وای‌فای شما آنتن دهد اسپیکرهای لیبرتون نیز می‌توانند به گوشی شما متصل باشند. فقط توجه داشته باشید برای استفاده از این امکان هم گوشی و هم پلیر موسیقی شما باید از DNLA پشتیبانی کند.

پشتیبانی از USB

image

معمولا شرکت‌های تولیدکننده بزرگ لوازم صوتی، به دلیل قوانین سخت‌گیرانه حق کپی رایت، امکان اتصال فلش مموری و پخش آهنگ‌ از روی فلش را به کاربران نمی‌دهند. Libratone یکی از معدود شرکت‌های معتبری است که اسپیکرهایش از پورت USB پشتیبانی می‌کنند در نتیجه کاربران به راحتی می‌توانند، با اتصال فلش مموری، آهنگ‌‌های مورد علاقه‌شان را با Zipp و Zipp mini پخش کنند.

امکانات اپلیکیشن

زمانی که گوشی شما از طریق وای‌فای و بلوتوث به اسپیکر وصل شد، با انتخاب اسپیکر خود در بخش SoundSpace، امکان کم و زیاد کردن صدا، پخش موسیقی و رد کردن آهنگ‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد. در این بخش می‌توانید میزان شارژ باتری و قدرت سیگنال وای‌فای را مشاهده کنید.

image

با رفتن به بخش تنظیمات می‌توانید زمان روشن و خاموش شدن خودکار اسپیکر را تنظیم کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا بسته به نوع موسیقی و محل قرار گرفتن اسپیکر، تنظیمات صدای دستگاه را تغییر دهید.

یکی از قابلیت‌های جالب اسپیکرهای لیبرتون توانایی اتصال موازی 6 اسپیکر به یکدیگر است که می‌توانند، همزمان با هم، موسیقی را در فضای خانه شما پخش کنند. وصل کردن اسپیکرهای لیبرتون در بخش SoundSpace اپلیکیشن انجام می‌شود. برای انجام دادن این کار تنها کافیست تا آیکون اسپیکرها را کشیده و روی آیکون اسپیکر دیگر رها کنید تا با هم لینک شوند.

کیفیت صدا و علمکرد

مهندسان لیبرتون تا جایی که امکان داشته است از واحدهای عملیاتی موثری در این اسپیکر زیپ استفاده کرده‌اند. داخل این اسپیکر 1 ووفر 4 اینچی، از جنس فلز نئودیمیوم، و 2 توییتر 1 اینچی قرار دارد. ساختار کلی داخل زیپ مینی نیز تقریبا به همین صورت است با این تفاوت که ووفر این اسپیکر، 3 اینچی است و تنها 1 توییتر 1 اینچی در آن دیده می‌شود. چیدمان این اجزا داخل به گونه‌ای است که صدا به صورت 360 درجه پخش می‏شود و در هر موقعیتی که قرار داشته باشید می‌توانید صدا را به خوبی بشنوید.

image

یکی از جنبه های برجسته زیپ و زیپ مینی بیس قدرتمندشان است، که از آنچه که انتظارش را دارید، ضربات محکم‌ و شدیدی وارد می‌کنند. با وجود اینکه صدای زیر و کم بهترین چیزهایی نیستند که تا کنون شنیده‌اید، هیچ فرکانسی حتی در پایین‌ترین حالت از دست نمی‌رود. خروجی صدای زیپ حدود 100 وات و خروجی صدای زیپ مینی 60 وات است. توان خروجی این اسپیکرها برای یک اتاق معمولی تا بزرگ مناسب است.

اما اگر قصد استفاده از آن‌ها را در محیطی وسیع با جمعیت زیاد دارید، استفاده از یک اسپیکر پاسخگوی نیاز شما نیست و باید از تعدادی بیشتری استفاده کنید. به لطف قابلیت اتصال همزمان و لینک شدن اسپیکرهای لیبرتون هیچ نگرانی در مورد استفاده از چند زیپ و زیپ مینی در یک زمان وجود ندارد.

image

image
image

هر دو اسپیکر به باتری‌های قابل شارژ با ظرفیت 2400 میلی آمپر ساعت مجهز هستند که می‌توانند تا 10 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد به کار خود ادامه دهند. همچنین این اسپیکرها قادرند از طریق پورت USB دیگر دستگاه‌های شما را شارژ کنند که در سفر بسیار کارایی دارد.

شاید از اسپیکرها طول عمر باتری بیشتری انتظار داشته باشید اما باید توجه داشت که Wi-Fi قاتل باتری در اسپیکرهای بی‌سیم است و بهتر است لیبرتون تمرکز بیشتری روی این بخش داشته باشد.

حضور میکروفون‌های Noise isolating هم یکی دیگر از امکانات این اسپیکرهاست که آن‌ها را به وسیله‌ای جایگزین و قابل اعتماد برای صحبت کردن با تلفن همراه مبدل ساخته است.

جمع بندی

جزئیات زیادی در مورد اسپیکرهای Zipp و Zipp mini لیبرتون وجود دارد که شما را برای خرید قانع می‌کند. به لطف باتری قابل شارژ و بند چرمی محکم، امکان حمل و نقل آن‌ها به راحتی وجود دارد.

قابلیت اتصال این دستگاه‌ها به مودم این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در مکانی بسیار دورتر از آن چیزی که انتظارش را دارید موزیک مورد نظرتان را روی این اسپیکرها پخش کنید.

روش های متعدد پخش موزیک، از جمله امکان پخش مستقیم موزیک از روی حافظه خارجی و فلش مموری، این اسپیکرها را به یکی از منعطف‌ترین محصولات بازار تبدیل کرده است؛ در حالی که از کیفیت صدا آنها ناراضی نخواهید بود.

علاوه بر تمام این قابلیت‌ها، باید کیفیت ساخت و طراحی جذاب اسپیکرهای لیبراتون را نیز در نظر گرفت تا دریابید با چه محصول متفاوتی روبه‌رو هستید.

image

 

برای خرید اسپیکرهای Libratone Zipp  و Libratone Zipp Mini به سایت آرمان همراه ارتباطات (www.armanhamrah.com) مراجعه کنید

عکس: مرتضی احمدیه
 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

منا

۱۳۹۶/۸/۲۲
اسپیکر های خوبی هستن. به نظر من چیزی که تو اسپیکر مهمه صدا و ظاهر آن هس که خوشبختانه هر دوشو داراست

امیر

۱۳۹۶/۸/۱۴
این برند می شناسم کیفیت ساخت خوبی داره و دانمارکیه، ممنون از جی اس ام برای بررسیش

kamal70

۱۳۹۶/۸/۱۴
خیلی وقت بود دنبال همچین مطلبی و تو ضیحی درباره این اسپیکر ها بودم .اگه بررسی ویدیویی هم بزارید عالی میشه .