خانهاخبار
معرفی موستانگ شلبی 1000 ویژه پیست

معرفی موستانگ شلبی 1000 ویژه پیست

کمپانی فورد در نمایشگاه خودرو SEMA، نسخه‌ای خاص از شلبی را معرفی کرد که قدرتی معادل 1000 اسب بخار دارد و مخصوص حضور در پیست توسعه یافته است.
۱۳۹۶/۸/۱۳

مالکان هلکت هشیار باشید! یک شلبی موستانگ قدرتمند روبه‌روی شماست. فورد در نمایشگاه خودرو SEMA یک پکیج ویژه به نام 1000 را معرفی کرده که می‌تواند بر روی فورد موستانگ‌های 2015 به بعد نصب شود. همان طور که از نام این پکیج برمی‌آید، با استفاده از آن قدرت خودرو شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و به 1000 اسب بخار می‌رسد.

image

موتور استاندارد 5.0 لیتری 8 سیلندر موجود در موستانگ GT، جای خود را به موتور 5.2 لیتری 8 سیلندر موجود در موستانگ GT350 داده و یک سوپرشارژر عظیم 4.5 لیتری همراه آن شده و نتیجه این تغییرات، قدرت 1000 اسب بخاری بوده است. البته برای دستیابی به این قدرت عظیم، تغییرات دیگری هم لازم بوده از جمله سیستم تزریق سوخت جریان بالا، اینترکولر، تنظیمات جدید ECU، و یک جعبه دنده دستی به روز شده.

برای هماهنگی هرچه بیشتر با این قدرت، فورد یک کیت بدنه ویژه را هم به همراه این پکیج عرضه می‌کند که با نصب آن، سپر جلو کاملا جدید، کاپوت جدید، گلگیرهای جلو جدید، رکاب‌های جانبی، پنل‌های جانبی، سیستم اگزوز تقویت شده، دیفیوزر عقب، و قطعات مختلف دیگر در جلو و عقب را دریافت خواهید کرد. برای سیستم تعلیق، فنرهای پیچشی تطبیقی، و برای ترمزها، ترمزهای جدید برمبو در نظر گرفته شده و چرخ‌ها هم ضخامت بیشتری دارند و بیرون زدگی آنها از گلگیر مشخص است.

image

رئیس بخش توسعه این پکیج می‌گوید:

کاری که ما با شلبی 1000 انجام داده‌ایم، چیزی بیشتر از افزودن قدرت و زیبایی‌های ظاهری است. ما برخی از قطعات را هم با نمونه‌های جدید جایگزین کرده‌ایم تا یک خودرو مخصوص پیست را روانه کنیم. نتیجه، محصولی بوده که در پیچ‌ها و مسیر مستقیم عملکردی عالی دارد و در عین حال، استفاده از این ویژگی‌ها آسان است.

image

به هر حال اگرچه نسل قبلی شلبی 1000 (که برای مدل‌های 2012 تا 2014 اختصاص یافته بود) هم برای پیست و هم برای خیابان در دسترس بود و قدرت آن حتی تا 1200 اسب بخار هم پیش می‌رفت، شلبی این بار از نسخه خیابانی به نصیب مانده است. به دلیل قطعات موجود در پکیج، شلبی 1000 جدید تنها مجوز تردد در پیست را دارد. خریداران اگر به دنبال یک خودروی خیابانی قدرتمند هستند، می‌توانند به سراغ GT350 بروند.

تنها 50 نمونه از خودروی عضلانی فورد به تولید خواهد رسید که تولید از سه ماهه نخست سال 2018 آغاز خواهد شد. قیمت این پکیج 170 هزار دلار است که به علاوه قیمت 33195 دلاری موستانگ GT باید پرداخت شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)