خانهاخبار
آیفون 10 قرار بود سال 2018 معرفی شود

آیفون 10 قرار بود سال 2018 معرفی شود

اپل مدتی پیش از سه نسخه تازه آیفون پرده برداشت. آیفون 10 پرچم‌دار اصلی این سازنده در سال 2017 به شمار می‌رود اما حالا گزارش‌هایی منتشر شده که ادعا می‌کنند اپل قرار بود این گوشی را در سال 2018 معرفی کند.
۱۳۹۶/۸/۱۳

شاید طراحی جالب آیفون 10 اپل که چندی پیش معرفی شد، کمی نسبت به سایر پرچم‌داران امسال متفاوت به نظر برسد و پیش خودتان فکر کنید که این گوشی انگار متعلق به آینده است. دن ریچیو، قائم مقام مهندسی سخت افزار کمپانی اپل، این فرضیه را تا حدودی تأیید و درباره آن کمی صحبت کرد. ریچیو طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری Mashable مدعی شده است که قرار بود آیفون 10 به عنوان یک گوشی پرچم‌دار در سال 2018 رونمایی شود.

همین موضوع باعث می‌شود معرفی هم‌زمان سه نسخه مختلف آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 از سوی اپل توجیه‌پذیر شود. ریچیو گفته است که برنامه اصلی اپل مبنی بر معرفی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در سال 2017 و آیفون 10 در سال 2018 طراحی شده بود اما با تلاش و کوشش فراوان تیم‌های مختلف طراحی و تولید، این سازنده موفق شد از هر سه نسخه در سال جاری میلادی رونمایی کند.

image

ریچیو همچنین تأیید کرد که با توجه به فرصت زمانی محدود اپل، امکان تغییر یا افزودن ویژگی تازه به آیفون 10 وجود نداشت. تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت هم یکی از این موارد است که اپل نتوانست آن را محقق کند. ظاهرا معرفی تکنولوژی تشخیص چهره Face ID هدف اصلی این سازنده با معرفی آیفون 10 است چراکه اپل همواره تلاش می‌کند آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته این آیفون تازه معرفی کند.

از طرفی فیل شیلر، مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل، درباره حذف دکمه فیزیکی خانه در ایفون 10 گفته است که این اقدام هم مانند سایر تصمیمات اپل اصلا بعید نبود.

او همچنین گفته است که حذف دکمه فیزیکی خانه اصلا به خاطر عملکرد نامناسبش نبوده است بلکه طراحان اپل تصمیم گرفتند ویژگی تازه‌ای به این آیفون تازه اضافه کنند و به همین خاطر حاشیه پایین آن باید حذف می‌شد.

ریچیو همچنین مدعی شده است که طراحی نهایی آیفون 10 مدت‌ها پیش به اتمام رسیده بود و این سازنده فرصتی برای اعمال تغییرات نداشت. اگر قرار بود تغییری در آن اعمال شود اما نتیجه آن اثر مثبت نداشته باشد، اپل مجبور می‌شد از معرفی‌اش صرف‌نظر کند. در این صورت پرچم‌دار نهایی اپل همان دوگانه آیفون 8 باقی می‌ماند.

البته ریچیو هیچ اطلاعاتی درباره دلیل اصلی اپل برای سرعت بخشیدن به معرفی آیفون 10 بیان نکرد اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به معرفی پرچم‌داران قدرتمندی مانند S8 و Note 8، اپل احساس کرد باید با قدرت بیشتری وارد عرصه شود. البته این گوشی هنوز هم به صورت عمومی عرضه نشده و ارسال دستگاه‌های آن تا نیمه دسامبر به تأخیر افتاده است. همین موضوع نشان می‌دهد که کاربران بسیاری منتظر ورود آیفون 10 به بازار هستند و این گوشی علی‌رغم معرفی و عرضه دیرهنگامش هنوز هم علاقه‌مندانش را از دست نداده است.

گوشی آیفون 10 قرار بود رسما از 3 نوامبر (12 آبان) با قیمت پایه 999 وارد فروشگاه‌ها شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۶/۸/۱۳
بله داشتم همین ۵ ماه پیش. از یک سری چیزاش مثل سرعت پردازنده و appstore راضی بودم ولی ولی از نظر صفحه نمایش سامسونگ ٨۰۰ هزار تومانی برادرم کیفیتش بهتر بود!!!! و البته کیفیت دوربین جلوی آیفون ۷ واقعا نسبت به قیمش پایین بود.

amirreza

۱۳۹۶/۸/۱۳
من کاملا با نظر این دوستمون موافقم ، اپل با این صفحه نمایش ناقصش زده تو خاکی ، همه این تکنولوژی ها رو هم که بقیه زودتر و به شکل های مختلف ارایه کردند

احمد

۱۳۹۶/۸/۱۳
شما مطمئنی آیفون 7 داشتی دوست عزیز؟

mk

۱۳۹۶/۸/۱۳
من نمیدونم این نوسیندگان جی اس ام چی از طراحی این دیدن که میگن برای آینده اس!! وقتی که همه شرکت ها بهتر از اپل صفحه نمایش میزنن و حتی بدون لبه این چرا از نظر شما انقد خاصه؟؟؟ دوربین 2تایی هم که سال 2013 اچ تی سی رو گوشی هاش داشت!!!

علی

۱۳۹۶/۸/۱۳
یعنی چقدر این اپل منفعت طلب هستش. یک طراحی گوشی رو ۴ سال پشت هم ارائه میده بدون هیچ تغییری!!! یعنی اگر سامسونگ گوشی تمام صفحه بیرون نمیداد اپل میخواست تا ۱۰ سال تغییری ایجاد نکنه!! من خودم ۲ ماه آیفون ۷ رو داشتم یعنی کیفیت صفحه نمایش و اندازه صفحه گوشی حالم رو بهم زد و عوضش کردم