خانهاخبار
همکاری میزو و مدیاتک در توسعه تکنولوژی تشخیص چهره

همکاری میزو و مدیاتک در توسعه تکنولوژی تشخیص چهره

کمپانی چینی میزو قرار است همکاری‌اش را با مدیاتک گسترش دهد. این سازنده که معمولا پردازنده گوشی‌هایش را از مدیاتک تهیه می‌کند، قصد دارد با همکاری آن در سال 2018 بهترین و بی‌نقص‌ترین نسخه تکنولوژی تشخیص چهره را ارائه کند.
۱۳۹۶/۸/۱۳
image

ارد بودلینگ، مدیر بخش بازاریابی جهانی میزو، چند روز پیش در حساب شخصی توییترش درباره یکی از پروژه‌های تازه این کمپانی توییت کرد.

بر اساس این توییت شخصی کمپانی میزو که در ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند قرار است با کمپانی تایوانی مدیاتک برای تولید بهترین نسخه تکنولوژی تشخیص چهره روی گوشی‌های همراه فعالیت کند. همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، میزو معمولا از پردازنده‌های کمپانی مدیاتک برای گوشی‌های هوشمندش بهره می‌برد و می‌توان ادعا کرد این دو سازنده پیش از این هم همکاری نزدیکی با هم داشته‌اند. به همین خاطر همکاری آن‌ها در یک پروژه جدید احتمالا کسی را شگفت‌زده نخواهد کرد. گوشی Pro 7 Plus یکی از نمونه‌های بارز این همکاری به شمار می‌رود چراکه تنها گوشی هوشمندی است که از پردازنده مدیاتک Helio X30 بهره می‌برد.

تکنولوژی تشخیص چهره حالا بعد از دوربین دوگانه و طراحی بدون حاشیه به تازه‌ترین ترند محبوب در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. این تکنولوژی درواقع به عنوان یک روش جایگزین برای تشخیص اثرانگشت معرفی شده است و اغلب سازندگان در تلاش‌اند تا آن را به اندازه استفاده از حسگر اثرانگشت، ایمن و پرسرعت طراحی کنند. البته کمپانی اپل هم این تکنولوژی را به‌صورت اختصاصی و به نام Face ID در تازه‌ترین محصولش یعنی آیفون 10 ارائه کرد. انتظار می‌رود سازندگان بیشتری در سال 2018 از این ترند پیروی کنند.

در توییت آقای بودلینگ همچنین به سال 2018 برای معرفی تکنولوژی مذکور در گوشی‌های میزو اشاره شده است. البته بازه زمانی مشخصی برای آن ذکر نشده است اما حدس می‌زنیم میزو تکنولوژی تشخیص چهره را ابتدا با یک پرچم‌دار معرفی کند. این گوشی احتمالا Pro 8 خواهد بود.

کمپانی میزو را باید یکی از سازندگان موفق سال 2017 دانست. این سازنده چینی توانست دو گوشی Pro 7 و Pro 7 Plus را با دو صفحه نمایش مجزا و طراحی بی‌نظیری روانه بازار کند. هیچ سازنده دیگری تابه‌حال موفق نشده است محصولی مشابه آن‌ها معرفی کند. میزو همچنین اولین گوشی هوشمندش را که به پردازنده اسنپ‌دراگون مجهز شده بود به نام M6 Note امسال عرضه کرد. حالا بعد از توییت مدیر بازاریابی میزو همه منتظر هستند ببینند این سازنده چینی قرار است سال آینده با همکاری مدیاتک چه محصول نوینی عرضه کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۱۳
اینکه شرکت Meizu سابقه استفاده از (پلتفرم) چیپست پردازنده های exynos شرکت Samsung و Helio شرکت media tek رو داشته و داره به ضرر علاقه مندان تکنولوژی و خریداران تلفن همراه های Meizu نیست و خوشاینده، اما اگه Meizu قصد پیشرفت بالا و واقعی و سود زیاد (خودکفا شدن) داره باید مثل شرکت های رقیبش به خصوص اونهایی که خودشون به غیر از طراحی اون رو میسازند مثل Huawei و Samsung چیپست پردازنده (پلتفرم) اختصاصی داشته باشه، فکر میکنم در سال 2018 شرکت Meizu تلفن هنراه فوق مبشرفته و سریع خوبی ارائه کنه که تفاوتی آنچنان نداره که با Samsung و media tek وغیره همکاری کنه، در سال 2018 شاهد شاهکارهایی همچو exynos پیشرفته هشت هسته ای شاید هفت نانومتری و Helio پیشرفته دوازده هسته ای شاید هفت نانومتری باشیم و موارد دیگر ...