خانهاخبار
اندروید 8.0 اوریو چه ویژگی‌های جدیدی را به خانواده گلکسی S8 اضافه می‌کند؟

اندروید 8.0 اوریو چه ویژگی‌های جدیدی را به خانواده گلکسی S8 اضافه می‌کند؟

شرکت سامسونگ امروز نسخه بتا از اندروید اوریو را در سه کشور آمریکا، بریتانیا و کره جنوبی برای مدل‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس منتشر کرد. در این مطلب قصد داریم تا با ویژگی‌های جدیدی که به پرچم‌داران امسال سری S اضافه خواهد شد بیشتر آشنا شویم.
۱۳۹۶/۸/۱۲

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی بوده که همیشه به دلیل عرضه دیر هنگام به روز رسانی نسخه جدید سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمندش، به ویژه پرچم‌داران، مورد سرزنش قرار گرفته است. اما با توجه به این که کره‌ای‌ها امروز نسخه بتا از اندروید اوریو را برای پرچم‌داران سری S خود منتشر کرده‌اند، امیدواریم این بار روند به روز رسانی پرچم‌داران امسال، سال گذشته و سری گلکسی A نیز با سرعت بیشتری پیش برود.

کاربران مستقر در آمریکا، بریتانیا و کره جنوبی می‌توانند به سادگی نسخه بتا اندروید O را دریافت نمایند. کاربران آمریکایی باید مشترک یکی از اپراتورهای اسپرینت یا T-Mobile باشند تا بتوانند به نسخه آزمایشی دسترسی پیدا کنند. کاربران ساکن بریتانیا می‌توانند از نسخه‌های آنلاک گلکسی اس۸ و اس ۸ پلاس استفاده کنند و هموطنان سامسونگ هم مشکلی در دریافت نسخه آزمایشی نخواهند داشت. برای دریافت نسخه بتا اندروید اوریو باید یکی از اپ‌های Samsung Members یا +Samsung را استفاده را از اپ استور یا Galaxy Apps دانلود کنند.

اما علاوه بر ارتقا نسخه سیستم عامل، سامسونگ ویژگی‌های جدید را به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در اضافه کرده و بهبودهایی را نیز در بخش‌های صفحه کلید، سامسونگ کلاد، پشتیبانی از اپ پیام‌رسان دوگانه، بهبودهایی امنیتی و ارتقا عملکرد را نیز اضافه نموده است که با برخی از آن‌ها آشنا می شویم.

بهبود بخش صفحه کلید

سامسونگ همراه با نسخه هشتم اندروید، بهبودهایی را به صفحه کلید پیش‌فرض گلکسی اس ۸ و اس۸ پلاس اضافه کرده است. از این پس صفحه کلید این مدل‌ها از تم‌های با کنتراست بالا، نسل ۵.۰ اموجی‌ها و نوار ابزار جدید به همراه میان‌برها و عملکردهای جدید پشتیبانی می‌کند که کار با آن را لذت‌ بخش‌تر می‌نماید. همچنین می‌توان به جستجو برای تصاویر متحرک GIF پرداخت و بدون خروج از اپلیکیشنی که در آن تایپ می‌کنید، این تصاویر را به اشتراک بگذارید.

image

افکت‌های نوری بخش Edge

شخصی‌سازی بخش Edge تا به حال ویژگی نورپردازی را کم داشت، اما با به روز رسانی جدیدی که هرماه با اندروید O از راه خواهد رسید، کاربران این گوشی‌ها می‌توانند الگوهای نوری مختلفی را اعمال کنند، به بخش Edge درخشش بدهند و افکت رنگین کمانی را فعال نمایند.

image

مخفی کردن آلبوم‌‌های اپ گالری

اپ گالری یک به روز رسانی کوچک اما مهم دریافت خواهد کرد، با استفاده از این ویژگی جدید کاربران می‌توانند آلبوم‌ها را مخفی کنند تا فقط برای خودشان قابل نمایش باشد.

image

میان‌برهای اپلیکیشن اندروید O

میان‌برهای اپ ویژگی جدیدی است که با اندروید O به دنیای آدم آهنی سبز وارد شد؛ سامسونگ نیز قصد دارد تا از این ویژگی در گوشی‌های خود بهره بگیرد. با استفاده از این میانبر‌ها شما می‌توانید به ویژگی‌های کلیدی هر اپ دسترسی داشته باشید. برای مثال، به Trending یوتیوب یا تب Subscriptions و ... دسترسی پیدا می‌کنید.

image

نادیده‌گرفتن اعلان‌ها

اگر با اعلانی مواجه شدید که در حال حاضر برای‌تان مهم یا کاربردی نبود، اما می‌خواهید بعدا آن را باز کنید، ویژگی جدیدی با نام Snooze Notifications به شما کمک خواهد کرد. با کشیدن هر اعلانی به سمت راست، می‌توانید به صورت موقت و برای مدت ۱۵، ۳۰، ۶۰ و یا ۱۲۰ دقیقه آن را مخفی کنید و پس از اتمام این مدت، دوباره اعلان برای شما نمایش داده می‌شود.

image

Dual Messenger

ویژگی جدید دیگری که برای پرچم‌داران امسال سری S در نظر گرفته شده، Dual Messenger نام دارد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا به دو حساب متفاوت در Messenger وارد شود که با استفاده از آن می‌توان حساب‌های کاری یا تجاری را از حساب شخصی جدا کرد و همزمان از طریق گوشی به هر دو حساب دسترسی داشت. در حال حاضر این ویژگی برای واتس‌اپ، فیس‌بوک، اسکایپ، فیس‌بوک مسنجر، اسنپ‌چت، اینستاگرام و برخی اپ‌های دیگر فعال است.

image

بهبودهایی برای Samsung Dex

یکی از نوآوری‌های جدیدی که سامسونگ همزمان با معرفی خانواده گلکسی اس ۸ از آن پرده برداشت، Samsung Dex است که در آن با اتصال گوشی به داک مخصوص و اتصال داک به نمایش‌گر، ماوس و کیبورد، می‌توان محیطی مانند دسکتاپ را تجربه کرد. به روز رسانی جدید این قابلیت به همراه نسخه جدید اندروید عرضه خواهد شد. مورد قابل توجه در این به روز رسانی، پشتیبانی از Game Launcher است؛ بنابراین کاربران می‌توانند از این پس بازی‌ها گوشی خود را در حالت دسکتاپ نیز اجرا نمایند. البته باید به این نکته توجه داشت که همه بازی‌ها از این قابلیت پشتیبانی نخواهند کرد.

image

رنگ‌بندی پوشه‌ها

با توجه به تمرکز اندروید و به ویژه رابط کاربری سامسونگ به شخصی سازی، همزمان با ارایه اندروید O، کاربران می‌توانند به قابلیت‌های شخصی سازی بیشتری دست پیدا کنند. یکی از این بهبودها در بخش رنگ پس زمینه پوشه‌ها خواهد بود که طیف رنگی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

فاطمه

۱۳۹۷/۶/۳۰
برای من الان 4ساعته گوشیم روشن نمیشه یعنی هنوز اپدیت نشده؟گوشیم اس 8 پلاسه

Ngin

۱۳۹۷/۲/۹
من بعد از این آپدیت دیگ‌نمیتونم از حسگر اثر انگشت استفاده کنم برام خطا میده باید چیکار کنم؟؟؟

کامران

۱۳۹۷/۱/۱۱
امروز آپدیت اندروید8 برای Note8 اومد. مرسی از سایتتون

فرزاد

۱۳۹۷/۱/۶
سلام امروز برای گلکسی s8 و s8+ عرضه شد انروید 8

امیرمحمد

۱۳۹۷/۱/۲
اندروید ۹ داره میاد ولی سامسونگ هنوز اندروید ۸ نداده من هرچی میزنم اپدیت نمیاد گوشیم هم اس۸ سامسونگ خیلی زود پرچمدار قبلیشو فراموش کرد و بت این کارش نشون که براش مشتری های گذشتش مهم نیستن
اپل شرف داره به سامسونگ که برا قدیمی ترین گوشبش بروز تربن اپدیت میده