خانهاخبار
گوشی گیمینگ Razer Phone به صورت رسمی معرفی شد

گوشی گیمینگ Razer Phone به صورت رسمی معرفی شد

شرکت Razer در نهایت از گوشی گیمینگ Razer Phone رونمایی کرد؛ این مدل به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام و بلندگوی استریو مجهز شده است. برای جزئیات بیشتر، ادامه مطلب را در جی‌اس‌ام بخوانید.
۱۳۹۶/۸/۱۱

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی‌، شرکت Razer در نهایت از اولین گوشی‌هوشمند خود رونمایی کرد؛ این مدل پس از تصاحب شرکت Nextbit در اوایل امسال تولید شده است. گوشی‌هوشمند Razer Phone عمدتاً گیمرها را هدف قرار می‌دهد و اگر به مشخصات‌فنی آن دقیق شوید، صحت این ادعا ثابت خواهد شد.

image

Razer Phone، اولین محصولی است که به یک صفحه‌نمایش 120 هرتز در میان گوشی‌های هوشمند مجهز می‌شود و برای علاقه‌مندان به بازی، تجربه‌ای لذت‌بخش را فراهم می‌آورد. پرچمدار جدید شرکت Razer به نمایشگر 5.7 اینچی Sharp IGZO مجهز شده است که رزولوشن Quad HD (1440 در 2560 پیکسل) دارد.

برای خلق تجربه‌ای متفاوت، گوشی Razer Phone از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‎کند؛ صدای خروجی با فناوری Dolby بهبود یافته و Atmos نیز آن‌را تأیید کرده است. اگر به دنبال قابلیت صوتی بیشتری هستید و پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos شما را راضی نکرده است، مبدل 24 بیتی دیجیتال به آنالوگ (DAC) نیز در گوشی جدید شرکت Razer Phone وجود دارد که پخش موسیقی را با استفاده از هدفون‌ها به‎طور چشمگیری بهبود می‎دهد. گوشی جدید شرکت Razer از دو بلندگوی استریو استفاده می‌کند که جلوی گوشی قرار گرفته است. باید اشاره کرد که Razer Phone فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است و برای گوش دادن به موسیقی، باید از هدفون‌های بی‌سیم استفاده کنید.

image

Razer Phone با وجود مشخصات خیره‌کننده که هوش از سرتان می‌برد و یک ماشین گیمینگ قدرت‌مند است، طراحی قدیمی‌ دارد؛ تنها کافی است به حاشیه‌های زیاد بالا و پایین صفحه‌نمایش خیره شوید تا این مدل به سرعت از لیست خرید شما کنار گذاشته شود. بلندگوی تنظیم صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

در پشت گوشی خبری از سنسور اثرانگشت نیست و با توجه به اینکه دکمه فیزیکی Home در حاشیه پایین صفحه‌نمایش قرار ندارد، احراز هویت شما به کمک لمس دکمه‌ی پاور صورت خواهد گرفت؛ مانند گوشی‌های هوشمند سونی که سنسور اثرانگشت با دکمه پاور ادغام شده است.

image

از آنجایی‌که Razer Phone برای گیمرها ساخته شده است، بهترین مشخصات سخت‌افزاری را به همراه دارد. چیپ‌ست قدرت‌مند اسنپدراگون 835 که در حال‌حاضر، بهترین تراشه ساخت کوالکام محسوب می‌شود؛ قدرت پردازشی گوشی جدید Razer Phone را تأمین می‎کند. هشت گیگابایت حافظه رم نیز برای این مدل درنظر گرفته شده است تا برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان با مشکل مواجه نشوید.

یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند، گرم‌شدن بدنه آن‌ها است؛ شرکت Razer با اینکه در رابطه با فناوری مورد استفاده در گوشی‌هوشمند خود به منظور کاهش گرما صحبت نکرده است اما ادعا می‌کند که پرچمدار جدیدش گرما را کم‌تر از گوشی‌های دیگر به دست کاربران منتقل خواهد کرد. این موضوع برای گیمرها که ساعت زیادی را به انجام بازی‌های گرافیکی با گوشی‌هوشمند خود مشغول می‌شوند؛ حائز اهمیت است.

image

از آنجایی‌که «گیمینگ» حرف اول را در گوشی Razer Phone می‌زند؛ انتظار داریم این مدل در زمینه شارژدهی نیز عملکرد مناسبی داشته باشد. گوشی جدید شرکت Razer به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که حداقل برای یک روز شارژدهی را تضمین می‌دهد.

Razer Phone از دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یک لنز، دریچه دیافراگم F1.7 و لنز دیگر که برای زوم درنظر گرفته شده است، دیافراگم F2.6 دارد. هر دو لنز از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‎گیرند. فلاش LED با دو نور مختلف، از دیگر قابلیت‌های گوشی جدید شرکت Razer به شمار می‌رود. برای دوربین سلفی نیز، یک شاتر 8 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش وجود دارد که ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ این دوربین از دریچه دیافراگم F2.0 استفاده می‌کند و هیچ فلاش LED در جلوی گوشی جای نگرفته است.

image

Razer Phone با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 عرضه خواهد شد و در آینده، آپدیت اندروید اوریو 8.0 را نیز دریافت می‎کند؛ هرچند، هنوز زمان مشخصی برای انتشار این به‎روزرسانی اعلام نشده است. رابط‌کاربری به نسخه «خالص» سیستم‌عامل اندروید شباهت بسیاری دارد؛ البته‎ بهینه‌سازی‌هایی در سیستم‌عامل صورت گرفته است که تجربه گیمینگ مناسب‌تری را فراهم می‌آورد. Razer با چندین استودیو سازنده بازی از جمله Arena of Valor، Gear Club و Final Fantasy XV همکاری کرده است و نرخ فریم Final Fantasy XV روی گوشی جدید Razer Phone قفل نخواهد بود.

گوشی گیمینگ Razer Phone با وجود مشخصات‌فنی خیره‎کننده، تنها 699 دلار قیمت دارد و اگر علاقه‌مند به این گوشی قدرت‌مند هستید، می‌توانید آن‌را از فروشگاه آمازون و فروشگاه Razer سفارش دهید. در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان)، گوشی Razer Phone در ایالات متحده و اروپا عرضه خواهد شد و باید اشاره کرد که این مدل رده‌بالا، تنها در رنگ مشکی در دسترس قرار می‌گیرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

Mohamad

۱۳۹۶/۸/۲۶
سلام
می خواستم بدونم ایا این گوشی به کشور ما هم وارد میشه یا نه
ممنون

شهریار

۱۳۹۶/۸/۲۰
داداش شما مدرک کارشناسیتو از کجا گرفتی انقد خوب نظر میدی???
اولا ک اون اگزینوس ک میگی از شارژسریع 4 پشتیبانی نمیکنه من نمیدونم رو چ حسابی میگی اگزینوس بهتره بعدشم با نوت 8 چجوری میخوای ی بازی مثه اسفالت یا مدرن کامبت بازی کنی؟؟؟؟؟؟ وقتی هیچ حاشیه ای نداره ب درد گیم نمیخوره ک ی ذره فک و حرف بزن
کل دنیا و سایتای معتبر دارن میگن اسپیکر های موجود تو این گوشی قویترین لسپیکر بین تموم اسمارت فون هاس بعد تو داری میگی اون کیفیت صداش بهتره
اندکی صبر ظهور نزدیک است???

ماهان

۱۳۹۶/۸/۱۲
تنها مشکلی که میتونم بهش بگیرم نداشتن جک 3.5یه که از گوشییه گیمینگ بعید بود نداشته باشه

zombie

۱۳۹۶/۸/۱۲
درود

sink

۱۳۹۶/۸/۱۲
حاشیه هاش نصف حاشیه های آیفون هم نیست ! یه حرفی بزنید که شک درباره سایتتون تبدیل به یقین نشه!!
چهار ساله اپل داره یکی از گرونترین و پرفروشترین گوشی های دنیا رو با یه فرم و نیم متر حاشیه میسازه.
بعد به ریزر که اولین گوشیش رو ساخته گیر میدین!!!! این سازنده هیچ تجربه ای نداره!
در عوض از اون فضا استفاده کرده برای قرار دادن قوی‌ترین اسپیکر های موجود بین گوشی های امروز.
اپل چی گذاشت؟ هیچی
از فروش آیفون کم شد؟ نخیر
پس نگران فروش ریزر نباشید.