خانهاخبار
آیفون و آیپد‌های سال آینده از مودم کوالکام استفاده نخواهند کرد

آیفون و آیپد‌های سال آینده از مودم کوالکام استفاده نخواهند کرد

در حالیکه اپل مشغول طراحی آیفون و آیپد سال آینده است و با کوالکام برسر لایسنس‌هایش درگیری قضایی دارد، اخبار حاکی از عدم استفده اپل از اجزا ساخت کوالکام است و در محصولات آتی شاهد استفاده از مودم‌های ساخت دیگر شرکت‌ها خواهیم بود. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۸/۹
image

منبع آگاهی به وال استریت ژورنال گفته اپل قصد دارد در محصولات آینده خود از چیپ‌های مودم اینتل و یا مدیاتک استفاده کند، چراکه کوالکام بستر نرم‌افزاری مورد نیاز که برای تست این مودم‌ها در نسخه‌های پرتوتایپ محصولات اپل ضروری هستند را در اختیار این شرکت قرار نداده. کوالکام از زمان شکایت اپل در ماه ژانویه این نرم‌فزار را از اپل دریغ کرده.

اپل همین حالا هم از مودم‌های اینتل در آيفون 7 و 8 استفاده می‌کند و مودم‌های کوالکام تنها برای پشتیبانی از CDMA هستند، در حالیکه اینتل چیپ مودم XMM7650 را عرضه کرده که از Gigabit LTE, GSM و CDMA پشتیبانی می‌کند.

Qualcomm می‌گوید: "مودم‌های مناسب برای نسل آینده آيفون به‌طور کامل تست شده و در اختیار اپل قرار گرفته و از گوشی‌های جدید اپل و سایرین پشتیبانی می‌کند".

ژانویه امسال اپل از کوالکام شکایت کرد، دلیل آن هم تخفیف 1 میلیارد دلاری بود که در ادامه متقاعد کردن رگولاتر‌های کره‌ای برای بررسی کوالکام صورت گرفت. شکایتی که با اتهامات جدید ادامه یافته، از جمله در جدیدترین مورد اپل لایسنسی را که بخشی از هر آیفون ساخته شده را متعلق به کوالکام می‌دانست نامعتبر خوانده و از آن به دادگاه عالی شکایت کرده.

در ماه ژوئن قاضی فدرال امکان دعوی FTC Antitrust علیه کوالکام را مطرح کرد. در ماه جولای هم کوالکام در کمیسیون سازمان تجارت جهانی آمریکا از اپل به دلیل نقض 6 پتنت که ویژگی‌های مهمی را در آیفون‌ها ممکن می‌کنند شکایت کرد.

به‌تازگی هم کمیسیون تجارت عادلانه تایوان، کوالکام را به دلیل نقض قوانین آنتی‌تراست، 773 میلیون دلار جریمه کرده است. چند روز بعد هم کوالکام شکایتی به‌منظور ممنوعیت تولید و فروش آیفون در چین را تنظیم کرد.

مطمئنا این شکایات همین‌جا تمام نخواهند شد. نظر شما در مورد دعاوی حقوقی چندسال اخیر شرکت‌ها چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)