خانهاخبار
مشخصات نهایی گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 2 فاش شد

مشخصات نهایی گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 2 فاش شد

مشخصات‌فنی گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 2 در آزمون AnTuTu فاش شده است که از عرضه این مدل با یک گیگابایت رم، تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون 212 کوالکام و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۸/۸

یک گوشی رده‌پایین از شرکت HMD Global در آزمون AnTuTu فاش شده است که گمان می‌رود مدل ارزان‌قیمت نوکیا 2 باشد که در طی چند هفته اخیر، شایعات زیادی در رابطه با آن به‌دست آمده است.

نتایج فاش شده، یک مدل از گوشی نوکیا 2 را با شماره مدل TA-1035 به نمایش می‎گذارد؛ گوشی ارزان‌قیمت HMD Global با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 عرضه خواهد شد. شرکت HMD Global این گوشی را با وجود انتشار اندروید اوریو 8.0، با نسخه قدیمی‌تر وارد بازار می‎کند؛ البته ممکن است شرکت HMD Global به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای گوشی ارزان‌قیمت جدیدش ارائه دهد.

image

گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 2 از چیپ‌ست اسنپدراگون 212 کوالکام استفاده می‌کند؛ تراشه اسنپدراگون 212، یک سیستم روی تراشه رده‌پایین محسوب می‌شود که توسط کوالکام بر مبنای فرآیند پردازش 28 نانومتری LP توسعه یافته است. اسنپدراگون 212 از چهار هسته پردازشی بهره می‎گیرد؛ چهار هسته پردازشی Cortex A7 اسنپدراگون 212 روی فرکانس 1.3 گیگاهرتز عمل می‎کند. واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 304 نیز برای چیپ‌ست رده‌پایین اسنپدراگون 212 کوالکام درنظر گرفته شده است. تراشه 32 بیتی اسنپدراگون 212 به گوشی‌‏هایی مانند ZTE Blade A310 با سیستم‌عامل اندروید و لومیا 650 مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل قدرت می‎دهد.

براساس اطلاعات فاش شده، گوشی نوکیا 2 به معنای واقعی کلمه یک مدل رده‌پایین است؛ به همین جهت، تنها یک گیگابایت حافظه دارد و تنها 8 گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظر خود در اختیار دارید. البته احتمالاً خواهید توانست تا فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا 128 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

نوکیا 2 به صفحه‎نمایش HD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل مجهز شده است که نسبت ابعاد 16 به 9 دارد. با اینکه اندازه صفحه‌نمایش در آزمون AnTuTu فاش نشده است اما احتمال می‌دهیم نوکیا 2 از نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD استفاده کند.

image

در پشت گوشی نوکیا 2، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی جای گرفته است که برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک شاتر 8 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. به احتمال زیاد، فلاش LED نیز در پشت گوشی قرار دارد که تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور را امکان‎پذیر خواهد کرد.

نوکیا 2 قرار است ارزان‌قیمت‎ترین گوشی ساخت HMD Global با برند نوکیا باشد؛ آن‌طور که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با گوشی نوکیا 2 نشان می‌دهد، این مدل با قیمت 99 دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد. نوکیا 2 مانند نوکیا 3 فاقد سنسور اثرانگشت است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که گوشی نوکیا 3 در حال‌حاضر عنوان «ارزان‌قیمت‌ترین گوشی ساخت HMD» را به همراه دارد و به نمایشگر 5 اینچی HD، تراشه MT6737 مدیاتک با چهار هسته پردازشی 1.4 گیگاهرتز Cortex A53، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
چه ربطی داشت؟!!!‌

yh

۱۳۹۶/۸/۹
به دلار نیست به یورو هستش یورو هم 4700 تومنه میشه 470 که با سود فروشنده ها میشه 600 700

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
میشه بالای 400...دلار 4 تومنه

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
هیچ کدام شعارت این باشه هنگ تی سی و دیگر هیچ

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
این بهتره یا نوت 8؟!!!!