خانهاخبار
واحد «موبایل» ال‌جی، کابوس ناتمام کره‌ای‎‌ها در سه ماهه سوم 2017

واحد «موبایل» ال‌جی، کابوس ناتمام کره‌ای‎‌ها در سه ماهه سوم 2017

شرکت ال‎جی گزارش مالی سه ماهه سوم 2017 خود را منتشر کرده است و در میان آمار و ارقام ارائه شده، ضرردهی بخش «موبایل» جلب‌توجه می‌کند؛ در حالی‌که فروش لوازم خانگی، درآمد چشمگیری برای این شرکت به همراه داشته است.
۱۳۹۶/۸/۸

گوشی‌های موبایل از محبوبیت گسترده‌ای در دنیا برخوردار هستند؛ در صورتی‌که علاقه چندانی به تغییر و تحول بازار موبایل نداشته باشید، احتمالاً پس از دو سال نسبت به تعویض گوشی‌هوشمند خود اقدام خواهید کرد و در صورتی‌که مایل هستید تا جدیدترین فناوری‌ها را در گوشی‌هوشمند خود تجربه کنید، احتمالاً بازه زمانی تعویض گوشی موبایل شما به یک سال یا حتی یک ماه کاهش یابد.

شرکت ال‌جی نیز یکی از محبوب‌ترین سازندگان در بازار گوشی‎‌های هوشمند است که علاوه‌بر گوشی‌های موبایل، این سازنده کره‌ای محصولات دیگری مانند تلویزیون، لوازم خانگی و تجهیزات سرگرمی وسایل نقلیه تولید می‎کند.

image

با اینکه شرکت ال‌جی توانسته است در میان‌ سازندگان گوشی‌های موبایل به شهرت دست پیدا کند، به‌نظر می‌رسد کسب‌وکار موبایل ال‌جی در رسیدن به سوددهی ناموفق بوده و تنها کره‌ای‌ها را برای به‌دست آوردن درآمد بیشتر با مشکل مواجه کرده است. در جدیدترین گزارش مالی شرکت ال‌جی که مربوط به سه ماهه سوم سال 2017 است، روند ضرردهی بخش موبایل تکرار می‎شود.

شرکت ال‎جی در سه ماهه سوم (ژوئیه، اوت و سپتامبر) 13.44 میلیارد دلار درآمد به‌‏دست آورده است. سوددهی ال‏‎جی در بازه‌زمانی مذکور بیشتر از 15 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال 2016 بوده که به لطف عملکرد عالی بخش «لوازم و سرگرمی‌های خانگی» ال‌جی به‏‌دست آمده است.

 با این‌حال، کسب‌وکار موبایل ال‎جی در رسیدن به سوددهی ناموفق بوده و براساس ادعای ال‌جی، ضرردهی 331.17 میلیون دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است. البته بد نیست اشاره کنیم که درآمد ال‏جی با وجود ناکامی بخش «موبایل» نسبت به سه ماهه دوم سال 2017 نزدیک به 4.6 درصد افزایش یافته است.

image

ضرردهی 331 میلیون دلاری بخش موبایل در واقع نزدیک به 13 درصد نسبت به سه ماهه سوم 2016 بهبود داشته و عرضه گوشی‌های ال‌‏جی نیز 44 درصد نسبت به دومین سه ماهه در کره جنوبی و 9 درصد در آمریکای شمالی افزایش یافته است.

شرکت ال‎جی موفق شده است تا تنها 13.3 میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند خود را در سومین سه ماهه از سال 2017 عرضه نماید که در مقایسه با سال 2014 و فروش نزدیک به 59 میلیون واحد گوشی، «ناکامی» بخش موبایل این سازنده کره‌ای با وجود افزایش فروش، قابل تشخیص خواهد بود.

شرکت ال‎جی در سال 2017 محصولاتی نظیر LG G6 و LG V30 عرضه کرده است و میان‎رده‎های جدید این شرکت از سری LG Q با طراحی بدون لبه در بازار به فروش می‌رسند. با این وجود در بازار میان‌رده، پیشتازی شرکت ال‌جی با وجود سازندگان چینی که محصولاتی به مراتب ارزان‌قیمت‎تر و با مشخصات قدرت‌مندتر ارائه می‏‌دهند؛ چندان ساده نیست و به سختی می‌توانید محصولات میان‌رده این شرکت را در لیست علاقه‌مندان پیدا کنید.

image

البته ال‌جی برای فصل پایانی 2017 برنامه‌ریزی کرده است و تصمیم دارد با تمرکز روی فروش گوشی پرچمدار LG V30 که طراحی بدون لبه دارد؛ ضرردهی بخش موبایل را کاهش دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت ال‌جی در سه ماهه پایانی سال در رسیدن به اهداف مالی خود موفق خواهد شد یا کسب‌وکار «موبایل» همچنان به عنوان یک مانع برای رسیدن کره‌ای‌ها به درآمد گسترده محسوب می‏‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

Seen son

۱۳۹۶/۸/۲۰
کی گفته پیسکل های s8سوخته؟؟اینارو یک طرفدار ال جی میگه که گوشی تخت سنگشو با سامسونگ یکی میکنه ال جی باید بری لباسشویشو درست كنه

حمید

۱۳۹۶/۸/۹
کو کجاش معتبره مگه خود شرکت الجی این آمارو داده در ضمن اگه من لینک بذارم اینا ثبت می کنن?

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
G4 استثنا بود ولی نوت ۷ نه خخخ۷ اینه منطق یک طرفدار گمراه هنگ جی.یک گوشی ش برد میسوزونه یکی پیکسل میسوزونه یکی سایه میندازه و در نهایت همه شون بوت لوپ میشن و هنگ میکنن خلاص

OMID

۱۳۹۶/۸/۹
برند های چینی بی اصالت هواوی حسابش نمیکنم چون یه جوکه حرف شمارو شیاؤمی میگیریم که اونم نمیشه حسابش کرد پس میریم سراغ برندهای متفرقه (بخاطر این هواوی رو حسابش نکردم چون باکیفیته و برند برتر در زمینه موبایل هست یعنی سوم و دومین برند پر فروش بازار) که در این صورت حرف شما درسته!!! ( من از برند های چینی دیگری خبر ندارم شایدم از ال جی بهتر باشند)

ابراهیم

۱۳۹۶/۸/۹
حمید جان دلبندم اینا خبر هاش کاملا معتبره اونی که نا معتبره حرف تو هست .هیچوقت بدون منبع نظر نده.ال جی وضعش خرابه و اینو همه میدونن ولی تو نمیخوای قبول کنی انگار سهامدارش هستی