خانهاخبار
نوکیا 2 در راه است؛ مجوز Bluetooth SIG صادر شد

نوکیا 2 در راه است؛ مجوز Bluetooth SIG صادر شد

نوکیا ظاهرا قصد دارد دو گوشی دیگر هم تا پایان سال 2017 معرفی کند. نوکیا 2 یکی از این گوشی‌هاست که احتمالا سطح پایین‌ترین و ارزان‌ترین گوشی هوشمند و اندرویدی نوکیا خواهد بود.
۱۳۹۶/۸/۶

نوکیا در سال 2017 با دست پر به عرصه موبایل بازگشت و چند گوشی هوشمند اندرویدی از پایین رده تا پرچم‌دار معرفی کرد. گوشی نوکیا 3 در حال حاضر پایین رده‌ترین و ارزان‌ترین گوشی تازه این برند به شمار می‌رود اما حتما تابه‌حال شایعه‌ها و تصاویر منسوب به نوکیا را هم دیده‌اید. ظاهرا HMD Global قصد دارد یک گوشی ارزان‌تر و ساده‌تر هم به زودی معرفی کند. این گوشی نوکیا 2 نام دارد و بارها در خبرها و گزارش‌های مختلف دیده شده است. ظاهرا شایعه‌ها درباره این گوشی تازه تمامی ندارد چراکه چند روز پیش هم خبر تازه‌ای از آن منتشر شد.

درواقع انتشار شایعه‌ها تا پس از معرفی رسمی گوشی‌ها هم ادامه دارد و اصلا اتفاق عجیبی نیست. نوکیا 2 چند روز پیش در پایگاه Bluetooth SIG دیده شد و مشخصاتش هم دوباره لو رفت.

image

Bluetooth SIG یک پایگاه استاندارد به خصوص است که برای گوشی‌های هوشمند مجوز صادر می‌کند. این پایگاه به جز صدور مجوز برای این گوشی تازه به مشخصات تازه‌ای اشاره نکرده اما نام نوکیا 2 را برای آن مورد تأیید قرار داده و اشاره کرده است که این گوشی احتمالا در نسخه‌های مختلفی معرفی می‌شود. فهرست Bluetooth SIG از 4 شناسه مختلف TA-1007، TA-1011، TA-1023 و TA-1029 برای گوشی‌های نوکیا 2 نام برده است.

این گوشی قبلا در FCC، کمیسیون ارتباطات آمریکا، دیده شده بود و مشخصات فنی‌اش لو رفته بود. این گوشی همچنین از آژانس رگولاتوری کشور روسیه هم مجوز دریافت کرده است و اگر خاطرتان باشد هفته گذشته به مدت کوتاهی در وب‌سایت یک فروشگاه اینترنتی آمریکایی دیده شد. بر اساس فهرست اطلاعاتی که این منابع منتشر کرده‌اند، انتظار می‌رود نوکیا 2 به صفحه نمایش 4.5 یا 5 اینچی، پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 212، سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود و از شبکه ارتباطی پرسرعت 4G هم پشتیبانی کند.

برخی گزارش‌های تازه حاکی از آن هستند که نوکیا 2 حتی ممکن است به یک نسخه سبک از اندروید 8.0 اوریو مجهز شود. Android Go هم نرم‌افزاری است که معمولا روی گوشی‌های سطح پایین با مقدار رم 1 گیگابایت یا کمتر نصب می‌شود و برخی معتقدند که ممکن است HMD از همین نرم‌افزار برای نوکیا 2 بهره ببرد.

همان‌طور که گفتیم، هفته گذشته یکی از فروشگاه‌های اینترنتی امریکا به نام B&H به اشتباه صفحه گوشی نوکیا 2 را به همراه قیمت نهایی و فهرست مشخصات در دسترس عموم قرار داد. این فروشگاه ظاهرا قرار است نوکیا 2 را به قیمت 99 دلار بدون هزینه مالیات به فروش برساند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، نوکیا 2 احتمالا ارزان‌ترین گوشی هوشمند نوکیا تابه‌حال خواهد بود.

جالب است بدانید شایعه شده کمپانی HMD Global قصد دارد احتمالا یک گوشی دیگر هم در کنار نوکیا 2 معرفی کند. انتظار می‌رود نوکیا 2 در یکی از روزهای ماه نوامبر سرانجام رونمایی شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)