خانهاخبار
احتمال معرفی Redmi 5 Plus شیائومی تا 20 آبان

احتمال معرفی Redmi 5 Plus شیائومی تا 20 آبان

شایعه‌ها حاکی از آن است که شیائومی قصد دارد یک گوشی میان رده تازه با صفحه نمایش بدون حاشیه به نام Redmi 5 Plus معرفی کند. این گوشی احتمالا تا 20 آبان به مناسبت جشنواره فروش آنلاین رسما معرفی و عرضه می‌شود.
۱۳۹۶/۸/۵

اخیرا شایعه‌ها و گزارش‌های متعددی مبنی بر احتمال معرفی دو گوشی تازه شیائومی منتشر شده است. این سازنده چینی ظاهرا قصد دارد به زودی نسل تازه سری‌های ردمی و ردمی نوت را با طراحی بدون حاشیه تا قبل از پایان سال 2017 رسما معرفی کند. تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که گوشی Redmi Note 5 احتمالا در ماه دسامبر معرفی خواهد شد اما خبر تازه‌تری درباره نسل تازه گوشی‌های سری ردمی به دستمان رسیده است. چند روز پیش شاهد بودیم که دو گوشی شیائومی MEE7 و MET7 از TENAA، پایگاه رگولاتوری چین، مجوز دریافت کردند. شایعه شده بود که این دو قرار است Redmi 5 و Redmi 5 Plus نام بگیرند اما امروز گزارش تازه‌ای منتشر شد و پیش‌بینی کرد که گوشی‌های مذکور احتمالا دو نسخه با کانفیگ مختلف از گوشی Redmi 5 Plus هستند و ممکن است تا پیش از تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) رسما معرفی شوند.

یک گوشی معرفی نشده شیائومی با شناسه MEG7 روز گذشته از آژانس رگولاتوری NCC تایوان مجوز دریافت کرد. تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید درواقع سندی است که آژانس مذکور منتشر کرده و نشان می‌دهد مدل MEG7 قرار است به نام Redmi 5 Plus معرفی شود.

همان‌طور که گفتیم، TENAA چند روز پیش مجوز ساخت را برای دو گوشی شیائومی با شناسه‌های MET7 و MEE7 صادر کرد. حالا که آژانس NCC تایوان مدل MEG7 را به عنوان Redmi 5 Plus تأیید کرده است، به نظر می‌رسد که MEE7 و MET7 هم دو نسخه مختلف از Redmi 5 Plus و احتمالا منحصر به بازار چین باشند. همچنین پیش‌بینی شده است که نسخه MEE7 تنها توسط یک اپراتور چینی ارائه شود اما MET7 از همه اپراتورها در این بازار پشتیبانی کند.

image

بر اساس فهرستی که TENAA منتشر کرده است، این دو نسخه صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر 2160 در 1080 دارند. به نظر می‌رسد این گوشی‌ها قرار است از نسبت تصویر 18:9 پشتیبانی کنند.

هر دو نسخه گوشی Redmi 5 Plus به پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس 2 گیگاهرتز مجهز می‌شود و اغلب شایعه‌ها معتقدند که این پردازنده احتمالا کوالکام اسنپ‌دراگون 625 خواهد بود. البته هنوز هم نمی‌توان احتمال مجهز شدن آن‌ها را به اسنپ‌دراگون 450 نادیده گرفت. این گوشی‌ها همچنین به‌صورت پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.2 مجهز می‌شوند. انتظار می‌رود دوربین اصلی آن یک لنز 12 مگا پیکسلی داشته باشد و حسگر سلفی‌اش هم 5 مگا پیکسلی در نظر گرفته شود. پیش‌بینی می‌شود هر دو نسخه از باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره ببرند.

image

حالا اجازه دهید بعد از برشمردن همه نقاط مشترک به تفاوت‌های آن‌ها اشاره کنیم. بر اساس اطلاعات TENAA، MEE7 قرار است به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود درحالی‌که MET7 از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. انتظار می‌رود این نسخه‌ها به ترتیب 999 یوان (150 دلار) و 1299 یوان (195 دلار) قیمت‌گذاری شوند.

11 نوامبر (20 آبان) در چین روز مهمی به شمار می‌رود و بزرگ‌ترین جشنواره فروش آنلاین است. گزارش‌های قبلی هم اشاره کردند که شیائومی قصد دارد با معرفی و عرضه گوشی‌های Redmi 5 Plus تا قبل از 11 نوامبر، نهایت استفاده را از این جشنواره بزرگ ببرد. گفته می‌شود که این سازنده چینی خودش را برای فروشی عظیم در این تاریخ آماده می‌کند. شیائومی قصد دارد تعداد زیادی از این دستگاه‌های تازه را مهیا کند تا در روند فروش آن‌ها با مشکل اتمام موجودی واقعی مواجه نشود.

لی جون، بنیان‌گذار و مدیر عامل شیائومی، به تازگی مدعی شد که این کمپانی قصد دارد تعداد ارسال گوشی‌هایش را در سال 2017 به 90 میلیون دستگاه برساند. ازآنجاکه این سازنده چینی قصد دارد به زودی گوشی‌های میان رده، ارزان و زیبای تازه‌ای را با طراحی بدون حاشیه معرفی و عرضه کند، پیش‌بینی می‌شود که بتواند به رکورد دلخواهش هم برسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)