خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی ماه اکتبر برای Galaxy Note 8 سامسونگ

انتشار بسته امنیتی ماه اکتبر برای Galaxy Note 8 سامسونگ

پس از انتشار بسته امنیتی ماه اکتبر برای چند گوشی سامسونگ، حالا نوبت Note 8 رسیده است. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه علاوه بر حفظ وضعیت امنیتی فبلت مذکور قرار است برخی ویژگی‌های آن را بهبود ببخشد.
۱۳۹۶/۸/۲

در ادامه انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعدد برای گوشی‌های سامسونگ، بسته امنیتی ماه اکتبر از روز گذشته برای Galaxy Note 8 هم منتشر شد. هنگ کنگ و چین اولین مناطقی هستند که فایل این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و انتشار عمومی آن احتمالا چند روز طول می‌کشد. این بسته‌های امنیتی ماهانه مخصوص اندروید برای به‌روزرسانی گوشی‌ها منتشر می‌شوند تا آن‌ها را از آسیب تازه‌ترین خطرات امنیتی مصون نگه دارند. البته زمان دقیق انتشار آن‌ها به تصمیم اپراتورها بستگی دارد و گاهی ممکن است این بسته‌ها را تأخیر چند هفته‌ای ارائه کنند. کمپانی سامسونگ معمولا بسته‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های امنیتی را به سرعت برای پرچم‌دارانش منتشر می‌کند. این سازنده چندی پیش هم بسته ماه اکتبر را برای سری Galaxy S8 منتشر کرد و حالا نوبت به Galaxy Note 8 رسیده است. البته همان‌طور که گفتیم، انتشار تازه‌ترین بسته امنیتی برای پرچم‌دار نوت سامسونگ فعلا تنها در دو کشور اجرا شده است.

image

طبق یادداشت رسمی کمپانی سامسونگ، بسته امنیتی ماه اکتبر برای گوشی‌های Note 8  با شناسه SM-N9508 و SM-N9500 منتشر شده است و علاوه بر به‌روزرسانی نرم‌افزاری برخی ویژگی‌های داخلی سیستم را هم بهبود می‌بخشد. این دو نسخه حالا قادر هستند فایل مذکور را با شناسه ساخت به ترتیب  N9508ZMU1AQJ1 و N9500ZCU1AQJ1 دریافت کنند. به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه علاوه بر تأمین امنیت، عملکرد گوشی، قابلیت تشخیص چهره و اثرانگشت را بهبود می‌بخشد و میزان پایداری در پیام‌رسان دوگانه و نور خودکار صفحه را افزایش می‌دهد. این بسته همچنین مشکل Air Command را رفع می‌کند و با از بین بردن سایر باگ‌ها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند. بسته امنیتی ماه اکتبر حدودا 215 مورد از نقاط ضعف امنیتی Note 8 را شناسایی و از بین می‌برد که 6 مورد آن‌ها مشخصا به رابط کاربری سامسونگ مربوط می‌شود. به‌روزرسانی تازه این گوشی را باید تقریبا جزئی بدانیم چراکه قرار نیست ویژگی یا قابلیت تازه‌ای به آن اضافه کند و تنها روی ارتقای پایداری و امنیت Note 8 متمرکز شده است.

Galaxy Note 8 سامسونگ در حال حاضر یکی از فبلت‌های قدرتمند بازار به شمار می‌رود که در ماه اوت به عنوان تازه‌ترین پرچم‌دار این سازنده و جانشین Note 7 معرفی شد. در طراحی این دستگاه تا حدودی از S8 و S8 Plus تقلید شده است؛ البته Note 8 به دوربین با لنز دوگانه و قلم استایلوس مجهز شده و گوشه‌های فریمش هم کمی تیزتر و زاویه‌دارتر طراحی شده‌اند. فبلت تازه سامسونگ صفحه نمایش 6.3 اینچی کواد اچ‌دی پلاس با رزولوشن 2970 در 1440 و نسبت نمایش 18:9 دارد و در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت کوالکام اسنپ‌دراگون 835 یا اگزینوس 8895 (با توجه به بازار عرضه) معرفی شده است. هر دو به 6 گیگابایت رم مجهز شده‌اند و در سه نسخه با حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت با قابلیت ارتقا عرضه شده‌اند. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ هم به‌صورت پیش‌فرض روی این نسخه‌ها نصب شده‌ است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره انتشار عمومی بسته ماه اکتبر برای فبلت مذکور در دسترس نیست اما حدس می‌زنیم دارندگان آن در سرتاسر نقاط جهان قادر باشند در روزهای آینده آن را دریافت کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mking

۱۳۹۶/۹/۷
اول یاد بگیر پریمیوم رو درست بنویسی :premium

محسن

۱۳۹۶/۸/۲
هههههه این آپدیت 4 اکتبر واسه گوشی های سونی اومد
دیروز هم اندروید 8 واسه xz primium اومد یه وقت پوشش ندین