خانهاخبار
آلفابت به طور رسمی پروژه لون (loon) را در پورتوریکو فعال کرد

آلفابت به طور رسمی پروژه لون (loon) را در پورتوریکو فعال کرد

آلفابت در تلاش است با همکاری ارائه کنندگان خدمات اینترنتی بتواند دسترسی مردم ناحیه پورتوریکو را به خدمات ارتباطی مهیا سازد.
۱۳۹۶/۸/۲
image

بعد از دریافت تاییدیه از FCC برای استفاده از بالن‌هایش به جهت ارائه خدمات اینترنت سلولی (cellular) و LTE برای مردم پورتوریکو، آلفابت می‌تواند بدون تاخیر در سر وقت پروژه لون را راه اندازی کند. در روز جمعه، این شرکت اعلام کرد که بطور موفقیت آمیز با شرکت AT&T برای ارائه خدمات به بخشی از این جزیره قرار داد بسته است.

مدیر پروژه لون ، آلاستیر وستگرا، نوشت :"در همکاری با AT&T، پروژه لون اکنون می‌تواند فعالیت‌های ساده ارتباطی و اینترنتی همچون ارسال پیغام و دسترسی آنلاین به اطلاعات را برای بعضی افراد این شهر که از خدمات LTE برخوردارند، مهیا سازد. این اولین باری است که از الگوریتم‌های قدرت گرفته از یادگیری ماشین برای بالا بردن بالن‌ها و نگه داشتن آنها بر فراز شهر پورتوریکو استفاده می‌کنیم. سعی ما هنوز این است که چگونه می‌توان به بهترین نحو ممکن این کار را انجام داد. با توجه به شناخت و یادگیری ما از بادهای این نواحی که مکرر تغییر جهت می‌دهند، امیدوارم بتوانیم بالن‌ها را در نواحی نیازمند به اتصال‌پذیری، تا سر حد ممکن نگه داریم".

بالن‌های پروژه لون آلفابت به عنوان جایگزین از برج‌های مخابراتی استفاده می‌شوند که توسط طوفان هاریکین ویران شدند، اما این امکانات به تنهایی قادر به ارائه سرویس نیستند. شرکت مادر گوگل در این پروژه با تکیه بر شرکت‌هایی همچون AT&T و دیگر ارائه کنندگان خدمات سلولی قصد دارد این خدمات را راه‌اندازی کند؛ پروژه لون تنها به عنوان مکانیسم ارائه کننده خدمات عمل می‌کند.

وستگارت هشدار داد که پروژه لون هنوز یک تکنولوژی در مرحله آزمایش است، پس این شرکت تعهدی درباره مدت زمان فعالیت این پروژه ندارد. بااین‌حال، او گفت که شرکت قصد دارد پروژه را "در نواحی مورد نیاز و جاهایی که ما قادر به راه‌اندازی آن هستیم، تا جایی که بتوانیم پروژه را سر پا نگه می‌داریم".

متاسفانه اینطور به نظر می‌رسد که هنوز چند لون دیگر تا راه اندازی این پروژه فاصله وجود دارد. NPR گزارش می‌دهد که تقریبا 80 درصد از پورتوریکو از برق محروم است، و نبود سرویس‌های ارتباطی قابل اطمینان نیز مسئله بازسازی را کندتر کرده است. شرکت مادر گوگل امیدوار است که پروژه لون بتواند به این ماجرا کمک کند و آنهایی که در طوفان گیر افتاده‌اند بتوانند با استفاده از آن با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

این اولین باری نیست که پروژه لون در واکنش به بلایای طبیعی راه‌اندازی می‌شود. اوایل امسال، این شرکت با حکومت پرو و ارائه کنندگان خدمات بی‌سیم همکاری کرد تا دسترسی به اینترت را برای ده ها هزار نفر از مردمی که بخاطر سیل بی خانمان شده بودند را مهیا کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)