خانهاخبار
اپل به علت استفاده از واژه Animoji تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

اپل به علت استفاده از واژه Animoji تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

یک شرکت ژاپنی از اپل بخاطر نقض حق مولف و استفاده از واژه animoji شکایت کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که حق استفاده از این واژه را چند سال پیش در ایالات متحده به ثبت رسانده.
۱۳۹۶/۸/۲
image

به نظر اپل یک بار درگیر یک پرونده جدید دادگاهی شده است. یک شرکت ژاپنی به نام Emonster kk از اپل بخاطر نقض حق مولف و استفاده از اسم «animoji» برای ویژگی جدید انیمیشنی emoji در آیفون X، شکایت کرده است. طبق گفته Emonster kk، این شرکت حق استفاده از اسم «animoji» را در آمریکا به ثبت رسانده، و می‌گوید که استفاده اپل از این واژه تعدی به حق مولف این شرکت در ثبت این واژه است.

ویژگی animoji اساسا از تکنولوژی جدید تعبیه شده در دوربین جلو برای تشخیص چهره کاربر و بکار بردن تحرکات چهره برای تبدیل آن به یک کاراکتر انیمیشنی استفاده می‌کند. این ویژگی چیزی است شبیه به فیلترهای اسنپ چت، و برای اولین بار در ماه نوامبر به هنگام عرضه آیفون X، بر روی این گوشی بکار گرفته می‌شود.

این خبر در ابتدا توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد و اپل تا به حال هیچ نظری راجع به آن ابراز نکرده است.

Emonster kk در سال 2014 اپلیکیشنی به نام «Animoji» را منتشر کرد، و اسم تجاری آن به نام اسم اپلیکیشن ثبت گردید. طبق گفته شرکت، اپل از موجودیت این اپلیکیشن آگاهی کامل داشته است، چون بهرحال کاربران می‌توانستند این اپلیکیشن را در App Store دانلود کنند. به همین دلیل، اپل شاید درگیر پرداخت مبلغ زیادی به عنوان خسارت شود و دادگاه نیز در تلاش برای منع اپل از استفاده از این واژه است؛ هرچند که در حال حاضر پرونده معلق است.

جدا از ویژگی Animoji، آیفون X را به عنوان نوآورترین گوشی در سالیان اخیر می‌نامند. برای اولین بار اپل از فن آوری شارژ بی سیم در این گوشی استفاده کرده است، در حالی که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی در سالیان اخیر این تکنولوژی را برای محصولات خود به کار گرفته بودند، اما استفاده اپل از این ویژگی می‌تواند منجر به راندن تکنولوژی به سطح بالاتری از گستردگی شود. البته، قیمت پایه 999 دلاری شاید برای بسیاری از خریداران کمی مشکل‌ساز باشد. جدا از این، انتظار برای عرضه آیفون X ظاهرا منجر به نبود رغبت به خرید آیفون 8 شده است؛ چیزی که از ابتدا هم انتظار آن می‌رفت. بالاتر از همه، گفته می‌شود که اپل با مسائل جدی در رابطه با سهامش روبرو است و همچنین انتظار می‌رود با عرضه این گوشی در ماه نوامبر این محصول خیلی زود نایاب شود.

باید منتظر ماند و دید که پرونده animoji به کجا ختم می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)