خانهاخبار
ساعت‌ هوشمند Huawei Watch 2 Pro با پشتیبانی از eSIM معرفی شد

ساعت‌ هوشمند Huawei Watch 2 Pro با پشتیبانی از eSIM معرفی شد

شرکت هوآوی در چین از ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro به همراه میت 10 و میت 10 پرو رونمایی کرده است که از eSIM پشتیبانی خواهد کرد. این ساعت هوشمند در طراحی و مشخصات سخت‌افزاری با Huawei Watch 2 مشابه است.
۱۳۹۶/۸/۱

شرکت هوآوی به‌تازگی از گوشی پرچمدار میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین درچین رونمایی کرده است. با این‌حال به همراه گوشی‌های جدید این سازنده چینی یک محصول دیگر نیز معرفی شد که در رویداد خبری هوآوی در مونیخ در رابطه با آن به صورت رسمی جزئیاتی ارائه نشده بود؛ ساعت‌ هوشمند Huawei Watch 2 Pro.

image

ساعت‌مچی هوشمند جدید Huawei Watch 2 Pro از نظر طراحی مانند Huawei Watch 2 Classic است اما یک تفاوت عمده میان این دو مدل وجود دارد؛ نسخه «پرو» با پشتیبانی از eSIM راهی بازار خواهد شد. پشتیبانی Huawei Watch 2 Pro از سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت، از خدمات اپراتورهای مختلف بهره‌مند شوند.

image

ساعت‌مچی هوشمند جدید هوآوی که از eSIM بهره می‌گیرد؛ از 4G، 3G و 2G و بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد. مشخصات‌فنی کامل مدل «پرو» ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 هنوز ارائه نشده اما از آنجایی‌که مهم‌ترین قابلیت این مدل پشتیبانی از eSIM است، انتظار داریم که در سایر مشخصات مانند حافظه رم، نمایشگر و پردازنده تفاوت چندانی با یک‌دیگر نداشته باشند.

image

در همین رابطه، وب‌سایت Android Authority اعلام کرده است که این مدل نیز احتمالاً به نمایشگر گرد 1.2 اینچی آمولد بارزولوشن 390 در 390 پیکسل مجهز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود ساعت‏مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro با 768 مگابایت حافظه رم، 4 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپدراگون 2100 عرضه شود. ساعت‌مچی هوشمند جدید Huawei Watch 2 Pro تأییدیه IP68 را نیز دریافت کرده است که مقاومت بدنه آن‌را در برابر نفوذ آب و گردوغبار تضمین خواهد کرد.

image

وب‌سایت Engadget نیز در توضیحات بیشتر در رابطه با مشخصات‌فنی ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro، اعلام کرده است که ساعت‌ هوشمند جدید هوآوی از GPS بهره می‎گیرد و می‌تواند نرخ ضربان قلب کاربران را اندازه‌گیری نماید. پشتیبانی از NFC، از دیگر قابلیت‌های ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro محسوب می‎شود که برای تأیید پرداخت‌ها ضروری است. این مدل از سیستم پرداخت اختصاصی Huawei Pay نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین پشتیبانی از پرداخت‌های بدون تماس ساعت‌مچی هوشمند هوآوی، شامل سیستم‌ پرداخت Alipay و WeChat Pay نیز خواهد شد.

image

از آنجایی‌که ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro برای عرضه در چین درنظر گرفته شده است و از سرویس‌های گوگل در این کشور پشتیبانی نمی‎شود، به‌طور رسمی مشخص نیست که چه سیستم‌عاملی روی ساعت‌ هوشمند جدید هوآوی نصب خواهد بود. با این‌حال، به‌نظر می‎رسد نسخه‌ای از پلت‌فرم Android Wear روی ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro اجرا می‎شود که سرویس‌های گوگل از آن حذف شده است؛ به همین جهت دستیار صوتی متفاوتی روی این مدل وجود دارد اما رابط‌کاربری سیستم‌عامل مشابه پلت‌فرم Android Wear گوگل است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که Huawei Watch 2 از سیستم‌عامل اندروید Wear 2.0 بهره می‌گیرد و دستیار صوتی گوگل اسیستنت، فرامین صوتی شما را اجرا خواهد کرد.

image

اگر به ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 Pro علاقه‌مند شده‌اید، امکان خرید آن با پرداخت مبلغ 2588 یوآن (معادل با 390 دلار) وجود دارد؛ البته در خارج از چین، ساعت‌‎مچی هوشمند جدید هوآوی کاربردی نخواهد داشت. در خارج از بازار چین، فعلاً تنها ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 و نسخه «کلاسیک» آن به فروش می‌رسد؛ Huawei Watch 2 در دو مدل با پشتیبانی از وای‌فای و وای‌فای/ سیم‌کارت عرضه می‌شود و نسخه «کلاسیک» نیز فاقد قابلیت‌های ارتباطی است و از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند. نسخه پایه ساعت‌مچی هوشمند Huawei Watch 2 که فاقد پشتیبانی از سیم‌کارت است و تنها از وای‌فای پشتیبانی می‏‌کند، نزدیک به 299 دلار قیمت دارد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۸/۳
چرا اپل هر چی میزنه استاندارد بازار میشه و همه ازش کپی میکنن. اگه اپل واچ اون جی پی اس رو نمیزد این شرکت ها چیکار میکردن.