خانهاخبار
بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد

بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد

گزارش تازه منتشر شده در وب‌سایت Android Police، به این موضوع اشاره دارد، که در آخرین نسخه از برنامه Google، اطلاعاتی در رابطه با بلندگوی هوشمند Google Home مجهز به صفحه‌نمایش وجود دارد.
۱۳۹۶/۸/۱

پس از رونمایی از بلندگوی هوشمند ارزان‌قیمت Google Home Mini با برچسب قیمتی 49 دلار و بلندگوی هوشمند رده‌بالای Google Home Max با برچسب قیمتی 399 دلار، به‌نظر می‌رسد گوگل روی بلندگوی هوشمند دیگری از سری Google Home کار می‎کند.

به‌نظر می‌رسد شرکت گوگل در حال توسعه‌ی یک مدل از بلندگوی هوشمند Google Home است که به صفحه‎نمایش مجهز خواهد بود. در حال‌حاضر کاربردهای بلندگوی هوشمند Google Home به اجرای دستورات صوتی و پخش موسیقی محدود شده است، اما در صورت ارائه بلندگوهای هوشمند گوگل با صفحه‎نمایش، کاربران می‌توانند ویدیوهای یوتیوب را مشاهده کنند؛ از Google Maps استفاده نمایند یا در اینترنت به جست‌وجو محتوای مدنظر خود بپردازند. یکی‌دیگر از مزایای بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‌نمایش این است که می‌توانید تصاویر موجود در Google Photos را مشاهده کنید.

image

بلندگوی هوشمند جدید گوگل که از نمایشگر بهره می‎گیرد، با اسم‌رمز Quartz مراحل توسعه را طی می‎کند؛ اطلاعات به‌دست آمده از بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‌نمایش، با بررسی برنامه‎ی Google (آخرین نسخه یعنی V.7.14.15) لو رفته است. در کدهای این برنامه به مواردی مانند یوتیوب، ویدیو و مرورگر اشاره می‌شود.

در حال‌حاضر بیشتر بلندگوهای هوشمند فاقد صفحه‌نمایش هستند و تنها برخی از محصولات مانند بلندگوی هوشمند Echo Show آمازون از نمایشگر استفاده می‌کند؛ این مدل به نمایشگر 7 اینچی مجهز شده است.

 با این‌حال گوگل محدودیت‌هایی را روی بلندگوی جدید آمازون اعمال کرده است که استفاده از آن‌را دشوارتر می‎‌کند. به عنوان مثال گوگل محدودیت‌های جدی را برای دسترسی به یوتیوب با استفاده از بلندگوی هوشمند Echo Show آمازون اعمال کرده است؛ گوگل ادعا می‌کند علت این موضوع عدم اجازه آمازون به کاربران برای انتخاب قابلیت «AutoPlay» به منظور پخش خودکار ویدئوهای یوتیوب است. علاوه‌براین نمی‌توانید در کانال‌های محبوب خود در یوتیوب Subscribe شوید.

بلندگوی هوشمند دیگری که آمازون با صفحه‎نمایش ارائه داده است، Echo Spot نامیده می‌شود. برخلاف Echo Show که نمایشگر 7 اینچی مستطیلی‌شکل دارد، صفحه‌نمایش Echo Spot گرد بوده و تنها 2.5 اینچ است. شرکت آمازون بلندگوی هوشمند Echo Spot را در تاریخ 19 دسامبر به بازار عرضه خواهد کرد.

بلندگوی هوشمند Google Home در حال‎حاضر، می‌تواند وسایل هوشمند در خانه‌تان را کنترل نماید؛ شما را از آخرین وضعیت آب‌وهوای محل زندگی‌تان مطلع سازد؛ جدیدترین نتایج مسابقات ورزشی را به اطلاع شما برساند و اخبار روز را به اطلاع شما برساند. اضافه شدن یک نمایشگر به بلندگوی هوشمند Google Home، باعث خواهد شد تا این محصول کاربردی‏‎تر شود.

در حال‎حاضر تنها بلندگوهای هوشمند Google Home Mini، Google Home و Google Home Max معرفی شده‌اند و عرضه یک بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‎نمایش، دست خریداران را برای انتخاب یک مدل از میان بلندگوهای هوشمند گوگل بازتر خواهد گذاشت.

وب‌سایت Android Police در رابطه با احتمال عرضه بلندگوی هوشمند Google Home با صفحه‌نمایش چندان مطمئن نیست؛ با این‌حال وب‌سایت TechCrunch مدتی پیش گزارش داد که ممکن است شرکت گوگل، یک مدل از بلندگوی هوشمند Google Home را صفحه‌نمایش مجهز کند تا با بلندگوی هوشمند Echo Show آمازون به رقابت بپردازد. البته در گزارش TechCrunch به اسم‌رمز «منهتن» برای بلندگوی هوشمند گوگل با نمایشگری مشابه با صفحه‌نمایش 7 اینچی Echo Show آمازون اشاره شده بود. به همین جهت، مشخص نیست اطلاعات تازه منتشر شده تا چه اندازه صحت دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)