خانهاخبار
درباره نسل سوم اپل واچ بیشتر بدانید؛ ویژگی‌های جدید و تاریخ عرضه

درباره نسل سوم اپل واچ بیشتر بدانید؛ ویژگی‌های جدید و تاریخ عرضه

سری سوم ساعت اپل دارای ویژگی‌های جدید بسیاری است که این محصول را به موردی جذاب تبدیل کرده است. از مهمترین ویژگی‌های این ساعت جدید می‌توان به قابلیت اتصال به اینترنت و قابلیت برقراری تماس بدون نیاز به آیفون اشاره کرد.
۱۳۹۶/۸/۵

نسل سوم ساعت اپل بهترین نسخه ساخته شده از این محصول است. با وجود اینکه تکنولوژی‌های پوشیدنی آینده‌ روشنی پیش رو ندارند، اپل در اواسط سپتامبر، در تئاتر استیو جابز در کالیفرنیا، نسل سوم این ساعت هوشمند  را در کنار آیفون 10، اپل تی‌وی 4K و ایرپادهای جدید معرفی کرد. اپل این ساعت هوشمند را مجهز به شبکه LTE کرده و در کنار آن باطری و نمایشگر را ارتقا داده  و محصول را ضد آب کرده است. این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود. 

اپل می‌گوید این محصول، با برتری نسبت به برندهایی همچون Omega, Fossil, Rolex و Cartier، محبوب‌ترین ساعت هوشمندی است که در دنیا وجود دارد. به گفته اپل این محصول از رضایت 97 درصدی کاربران برخوردار است.

تاریخ عرضه و ورود آن در بازار

image

از روز جمعه 22 سپتامبر، نسل سوم ساعت اپل در دو مدل LTE و Non-LTE و در سایزهای 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری در بازار آماده فروش شده است. شما می‌توانید از طریق سایت اپل و یا اپلیکیشن فروشگاهی این شرکت بر روی دستگاه‌های iOS، و همچنین فروشگاه‌های محلی این محصول را تهیه کنید. قیمت نسل سوم ساعت اپل برای نسخه بدون LTE از 330 دلار و برای نسخه با LTE از 400 دلار شروع می‌شود.

نسل سوم ساعت اپل در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، آلومینیوم خاکستری فضایی و مشکی فضایی عرضه می‌گردد. همچنین نسخه سرامیک خاکستری آن نیز وجود دارد که نسخه ویژه‌ای از این ساعت است. نسخه‌های‌ ورزشی این ساعت با یک دستبند نایلونی همراه هستند. مدل به روز شده Hermes از این سری، که در طراحی‌های جدید single silver buckle و double buckle عرضه می‌شود، اواخر سپتامبر در فروشگاه‌ها موجود می‌شود.

یک مدل انحصاری از این ساعت نیز با همکاری Nike در رنگ‌های جدید عرضه می‌شود. این ساعت از  اپلیکیشن انحصاری به روز شده‌ای برخوردار است و در سایزهای 38 و 42 میلیمتری در سایتهای Apple.com و Nike.com و فروشگاههای اپل و نایکی عرضه می‌شود. نسل قدیمی ابتدایی ساعت اپل کاملا از بازار حذف نمی‌شود. اپل این ساعت‌ها را با کاهش قیمت به مبلغ 250 دلار به فروش می‌رساند.

یک طراحی آشنا، اما بدون LTE

اگر از بیرون به این ساعت نگاه کنیم، می‌بینیم که نسل سوم ساعت اپل، ویژگی‌های مشترک بسیاری با پوشیدنی‌های ماقبل خود دارد. صفحه نمایش این ساعت از همان طراحی مربعی شکل با گوشه‌های خمیده نسل دوم و سری اول برخوردار است، وزن و ابعاد آن تقریبا همچون موارد قبلی است (البته به استثنای کریستال به کار رفته در زیر این ساعت که 0.22 میلی متر بزرگتر شده است)، و ردیاب ضربان قلب،‌ شتاب‌ سنج و سنسور ژیروسکوب نیز تقریبا در تمامی سه مدل یکسان هستند. نسل سوم نیز همانند نسل دوم از یک GPS برخوردار است که می‌تواند رکوردهای ورزشی شما را زمان به همراه نداشتن گوشی، ثبت کند.

image

این سری همچنین در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم است. همچون سری دوم، سری سوم نیز بطور اختصاصی تحت آزمایش قرار گرفت و مواردی مثل قرار گرفتن تا عمق 50 متری زیر آب را از سر گذرانده که برای ورزش شنا بسیار مفید و کاربردی است. بخاطر ترکیب الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و سنسورهای بیومتریک، سری سوم ساعت اپل می‌تواند کالری سوخت شده، پرش‌های شنا و همچنین فاصله را بصورت لحظه‌ای ثبت کند.

اما نسل سوم ساعت اپل از موردی برخوردار است که سری اول و دوم این ساعت فاقد آن بودند: LTE. بعضی از نسخه‌های نسل سوم قابلیت اتصال به شبکه LTE  را دارند که توسط دکمه قرمز تاج مانند تعبیه شده روی ساعت فعال می‌شود و البته این نسخه‌ها کمی گرانتر هستند. اکنون با این نسخه از ساعت‌های هوشمند اپل می‌توانیم تماس‌های صوتی را دریافت کنیم، پیغام ارسال کنیم، و موسیقی را بدون متصل شدن به آیفون یا بلوتوث پخش کنیم. تمامی این قابلیت‌ها بخاطر تعبیه شدن سیم کارت الکترونیکی و همچنین یک مودم در ساعت فعال شده است.

دیگر پیشرفت‌های انجام شده در سری سوم ساعت اپل چندان قابل تشخیص نیستند، اما اینطور نیست که قابل تقدیر نباشند. نمایشگرآن کمی روشن‌تر و مستحکم‌تر شده است (برعکس OLED و پنل touch-on-lens آن که روی سری دوم ساعت اپل تعبیه شده بود). پردازنده، به یک پردازنده دو هسته‌ای به نام S3 ارتقا یافته و 70 درصد از پردازنده S3 سری دوم قدرتمند تر است. یک چیپ W2 در این ساعت تعبیه شده که بر روی وای‌فای 85 درصد سریعتر عمل می‌کند 50 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند؛ همچنین یک ارتفاع سنج بارومتریک وجود دارد که هنگام بالا رفتن از سطوح یا اسکی از کوه به سمت پایین، حرکات شما را در ارتفاع اندازه گیری می‌کند.

حافظه داخلی سری سوم این ساعت که به LTE مجهز است دو برابر شده (16 گیگابایت که دو برابر مدل سری دوم است که 8 گیگابایت حافظه داشت)، و عمر باطری نیز بهبود یافته. اپل می‌گوید این باطری 18 ساعت در استفاده از فعالیت‌های متفاوت دوام می‌آورد.

WatchOS 4

image

این ساعت از سیستم عامل WatchOS 4 برخوردار است؛ جدیدترین نسخه سیستم عامل ساعت اپل، که تاکید مضاعفی بر تکنولوژی‌های ثبت رکوردهای ورزشی دارد.

اپلیکیشن ارتقا یافته‌ی ضربان، با بالا بردن مچ ضربان قلب شما را نشان می‌دهد. این تکنولوژی مواردی همچون تعداد ضربان در حالت استراحت و هنگام ریکاوری را نیز به نمایش می‌گذارد و زمانی که فشار بالای 120 تپش در دقیقه باشد و شما بی تحرک باشید، با سوت کشیدن شما را آگاه می‌کند. 

WatchOS ویژگیهای بسیار بیشتری در خود دارد و تنها به ثبت فعالیت‌های ورزشی بسنده نکرده است. اپلیکیشن جدید پیغام‌رسان به شما اجازه می‌دهد که از طریق ApplePay پرداخت های خود را انجام دهید، و اپلیکیشن ایمیل به روز شده‌ی این ساعت شما را قادر می‌سازد که پیغام‌ها را از طریق Siri از گفتار به متن تبدیل و آن را ارسال کنید.

واچ فیس سیری نیز برای این ساعت آماده شده که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و اطلاعات متنی برای نشان دادن اعلانات مفید و مهم استفاده می‌کند. در طول صبح، شما شاهد اخبار ترافیک روزانه و قرار ملاقات‌های تقویمی خود خواهید بود، و در بعد از ظهر، اوقات غروب به شما یاد آوری خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

atix

۱۳۹۶/۸/۸
من سری ۳ خریدم ولی دکمش قرمز نیس دلیلش چیع

سعید

۱۳۹۶/۸/۶
لطفا درباره سیمکارت الکترونیکی بیشتر توضیح بدید ؛ایا امکان استفاده از سیمکارت الکترونیکی و قابلیت LTE برای واچ۳ در ایران امکان پذیر هست؟یا فقط نسخه سلولار وارد میشه؟

میلاد

۱۳۹۶/۸/۶
آقاکوچولو که فاقده تخصصی میای نظرمیدی حتما نمیشه یا غیره ممکنه که اپل نمیتونه ضخامت ساعت رو کم کنه اینجا اگه 50% ازضخامت ساعت ابل کم بشه اپل چاره ای نداره مگراینکه باتریشو حذف کنه!!!! درحال حاضر چنین امکانی وجود نداره مگراینکه چندسالی بگذره تا باترهایی جدیدتر ازلیتیوم آیون و لیتیوم پلیمرمعرفی بشه تو جهان که حجم کمتری اشغال کنه تا اپل هم بتونه ضخامت ساعتشو کم کنه با اون باتریهای جدید. درضمن همین الان هم حجم باتری اپل واج کمه یا بهتربگیم اپل ازباتری با ظرفیت خیلی کم استفاده کرده که متاسفانه عمره باتری برای 18 ساعت شارژدهی هست که اپل باید ازباتری با ظرفیت بالاتراستفاده کنه تا عمره باتریش بیشتر بشه لازم بذکره درحال حاضر ساعت گیر اس3 سامسونگ 72 ساعت باتریش عمرداره درحالت شارژدهی
درضمن برای ابعاد مدل 38 کوچیکه زنونست اما مدل 42 بزرگه ومردونست بزرگتر از 42 دیگه مسخره میشه

اریک

۱۳۹۶/۸/۶
والا بد نیست که یه سرچ کنین که کدوم ساعت در جهان اول و پر استفادست.حتی ساعت رولکس در جایگاه دوم قرار گرفته و اپل اول!

مانی

۱۳۹۶/۸/۶
با توجه به اینکه طرفدار اپل هستم میگم ..
شرکتی با اینعظمت بهتره اول از همه از ضخامت این گجت کم کنه اونم نه به اندازه 10% بلکه حدود 50%..!
بعد هم اندازه صفحه نمایش واقعا کوچکه و مثل ساعتهای دخترونه و فانتزی بچگانست، و هرکسی هم که داره رو حساب بِرند بودن و ست شدنش با گوشیش میگیره، کمااینکه خود اپل هم اعلان کرد ساعت هوشمند در بین کجت های پوشیدنی تقریبا با شکست روبه رو شده و به زودی از چرخه بازار حذف خواهد شد