خانهاخبار
ایجاد ویژگی های جدید در Play Store و Play Console گوگل

ایجاد ویژگی های جدید در Play Store و Play Console گوگل

گوگل در ویژگی‌های جدیدی که قرار است به گوگل پلی اضافه کند قصد دارد کار را هم برای کاربران نهایی و هم توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها راحت کند.
۱۳۹۶/۸/۱

image

 

 

گوگل از ویژگی‌های جدیدی برای Play Store و Play Console توسعه دهندگانش رونمایی کرد که به آنها کمک می‌کند بهتر بتوانند اپلیکیشن‌های خود را ردیابی، بازاریابی و قیمت‌گذاری کنند. این ویژگیهای جدید در همایش سالیانه سری Playtime گوگل اعلام شدند، که در ترکیبی از رویدادهای زنده و آنلاین، توسعه دهنده می‌تواند درباره استراتژی‌های موفق خود و دیگر جنبه‌های کسب و کار، که ممکن است برای دیگر توسعه دهندگان مفید باشد، صحبت کند.

برای کاربران عادی پلی استور، گوگل به زودی رابطی کاربری را نمایش خواهد داد که کاربر در آن با تنوع بیشتری از محتوا و اپلیکیشن روبرو خواهد شد. در این میان،‌ بخش انتخاب سردبیر از نو بازسازی شده است و اکنون بطور مستقل در هر دسته از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نمایش داده می‌شود، و به توسعه دهنده‌گان این فرصت را می‌دهد که کاربران را به اپلیکیشن‌های خود جذب کنند و این اشتیاق را به سمت تبلیغ و نصب بیشتر برنامه‌های خود سوق دهند. همچنین قرار است یک بخش جدید برای دسته بازی‌ها ایجاد شود که در آن بازی‌ها به همراه تصاویر و کلیپ تبلیغاتی‌شان در همان صفحه نشان داده شوند. در آخر، به کاربرانی که اپلیکیشن‌های جدید را پیدا  و نصب می‌کنند اما هیچوقت از آنها استفاده نمی‌کنند، یاد آوری می‌شود که دانلودهای جدید خود را امتحان کنند.

توسعه دهندگان با ویژگی‌های جدید کنسول Google Play راحت تر کار توسعه و عیب‌ یابی را انجام می‌دهند و الگوریتم‌های گوگل نیز طوری طراحی شده‌اند که توسعه دهندگان را برای انجام این کارها پاداش خواهد داد. اولین تغییر بزرگ این است که الگوریتم‌هایی که باعث ترفیع جایگاه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در لیست‌بندی‌ها می‌شوند، اکنون به معیارهای نشانگر کیفیت و پایداری اپلیکیشن‌ها، همچون مصرف باطری، سازگاری دستگاهی و گزارش عیب‌‌های اپلیکیشن واکنش نشان می‌دهند. با فعال شدن این معیارها در کنسول گوگل پلی کار توسعه دهندگان برای عیب‌یابی و بالا بردن کیفیت اپلیکیشن‌های خود در پلی استور بسیار راحت‌تر خواهد شد. با راه اندازی این سیستم، اپل دیگر به اپلیکیشن‌هایی که از کیفیت پایینی برخوردارند و در میان دستگاههای مختلف سازگاری یکسانی ندارند از قرار گرفتن و ماندن در پلی استور خودداری می‌کند. با سیستم جدید آزمایش خودکار بر دستگاههای واقعی، توسعه دهندگان ازین به بعد می‌توانند مشاهده کنند که آیا یک اپلیکیشن مشخص با دستگاههای مختلف سازگاری دارد یا خیر. در آخر اینکه، گوگل به آنهایی که در پلی استور کار تحقیقاتی انجام می‌دهند و به دنبال پیدا کردن باگ‌ها و نقاط آسیب‌پذیر هستند، از طریق برنامه پاداش امنیتی گوگل پلی به آنها پاداش خواهد داد

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)