خانهاخبار
سامسونگ از پلتفرم واقعیت افزوده گوگل در گلکسی S8 و نوت 8 استفاده خواهد کرد

سامسونگ از پلتفرم واقعیت افزوده گوگل در گلکسی S8 و نوت 8 استفاده خواهد کرد

سامسونگ در همکاری با گوگل قصد دارد در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ از ARCore گوگل که همان پلتفرم واقعیت افزوده این شرکت است، استفاده نماید.
۱۳۹۶/۷/۲۸

اوایل سال جاری میلادی کمپانی گوگل از ARCore رونمایی کرد که رقیبی برای ARKit شرکت اپل به شمار می‌رود که مدتی قبل به همراه آیفون‌های 8، 8 پلاس و 10 به صورت رسمی عرضه شد. در واقع فناوری واقعیت افزوده اپل برای تمامی مدل‌های آیفون 6s و پس از آن در دسترس خواهد بود و اکنون اپلیکیشن‌های جذاب و جالبی در این حوزه برای سیستم عامل iOS عرضه شده‌اند که از هوش مصنوعی بهره‌مندند.

حال نوبت گوگل و سامسونگ است که مثل همیشه از رقیب دیرینه خود عقب نمانند؛ با پیوستن سامسونگ به کمپین Google ARCore، حالا توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را برای دو مدل از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های اندرویدی، یعنی پیکسل‌های گوگل و گلکسی‌های سامسونگ، تولید کنند.

image

به‌واسطه شراکت سامسونگ با گوگل، برنامه نویسان قادر خواهند بود تا با استفاده از SDK پلتفرم واقعیت افزوده گوگل، اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را در اختیار میلیون‌ها کاربر سامسونگ قرار دهند که از گوشی‌های گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ استفاده می‌کنند. این شراکت استراتژیک با گوگل باعث خلق فرصت‌های شغلی جدیدی برای توسعه دهندگان و ایجاد یک پلتفرم جدید برای ارایه تجربه‌های جذاب به کاربران می‌شود.

البته همکاری کره‌ای‌ها با گوگل، نسل‌های آینده گوشی‌های گلکسی را هم شامل می‌شود و خبر خوش برای توسعه دهندگان این است که سامسونگ به جای توسعه پلتفرم واقعیت افزوده اختصاصی خود و سخت‌تر کردن کار آن‌ها، تصمیم گرفته از همان پلتفرم گوگل استفاده کند که در این صورت می‌توان تنها یک اپ را توسعه داد که هم برای گوشی‌های پیکسل و هم برای پرچم‌داران گلکسی قابل اجرا باشد.

در ابتدا گوگل فعالیت خود در حوزه واقعیت افزوده را با پروژه تانگو آغاز کرد، اما این پروژه به سخت افزار مخصوص و پردازش‌های ویژه نیاز داشت. همچنین تنها روی مدل‌های محدودی مانند لنوو فب ۲ پرو و ایسوس ذن‌فون AR قابل اجرا بود، اما ARCore هیچ‌یک از این مشکلات را ندارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir

۱۳۹۶/۷/۲۸
برای s7 edge نمیاد؟؟؟