خانهاخبار
دوربین پیکسل 2 نسبت به نسل قبل چه پیشرفتی داشته است؟

دوربین پیکسل 2 نسبت به نسل قبل چه پیشرفتی داشته است؟

یکی از نقاط قوت پرچم‌داران گوگل، دوربین آن‌هاست که تقریبا همه‌ی منتقدان لب به تحسین آن گشوده‌اند. در پیکسل 2 این نقاط قوت بیشتر نیز شده که در این مطلب در موردشان بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم.
۱۳۹۶/۷/۲۸
image

گوشی‌های پیکسل چه در نسل قبل و چه در نسل جدید، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. به گونه‌ای که هر دو گوشی زمانی که معرفی شدند توانستند بالاترین نمره‌ از سایت معتبر DxO را کسب کنند. این برتری هم به خاطر سخت‌افزار قدرتمند و هم به خاطر نرم‌افزار حرفه‌ای نوشته شده برای آن‌هاست. دوربین پیکسل 2 و برادر بزرگترش نسبت به نسل قبل نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و چند حالت جدید به آن اضافه شده است. در این مطلب قصد داریم این حالت‌های جدید و اینکه چطور از آن‌ها استفاده کنید را مرور کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

پرتره

image

گوگل بر خلاف سایر شرکت‌های معتبری که امسال پرچم‌دارانشان را با دوربین دوگانه عرضه کردند، دوربین پیکسل 2 را تکی طراحی کرده است. با این حال اصلی‌ترین ویژگی دوربین‌های دوگانه که گرفتن تصاویر پرتره با افکت بوکه است را برای دوربینش در نظر گرفته است. در واقع گوگل به جای استفاده از دوربین اضافی، برای خلق چنین افکتی نرم‌افزار و یادگیری ماشینی را به خدمت خود در آورده است. البته حسگر دوربین این گوشی نیز پیکسل‌های دوگانه دارد که به ثبت چنین تصاویری کمک می‌کند.

برای فعال‌سازی حالت پرتره باید بر روی دکمه‌ی منو در قسمت بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید و حالت پرتره (Portrait) را انتخاب کنید. پس از این کار پیامی بالا می‌آید و از شما می‌خواهد بر روی چیزی که می‌خواهید روی آن فوکوس انجام شود، ضربه بزنید. پس از این کار با زدن دکمه شاتر می‌توانید یک تصویر پرتره عالی ثبت کنید.

image

نکته قابل توجه این است که حالت پرتره برای دوربین جلو نیز در دسترس است. شما می‌توانید برای گرفتن سلفی از آن استفاده کنید و تصاویری که ثبت می‌شوند کیفیت بالا و راضی‌کننده‌ای دارند.

اولین بار که از این حالت استفاده کنید ممکن است چند نکته توجهتان را جلب کند و برایتان عجیب باشد. به محض اینکه عکس پرتره می‌گیرید احتمالا تمام عکس تار برایتان نشان داده می‌شود، اما این به خاطر آن است که گوشی در حال پردازش تصویر است. چند ثانیه صبر کنید تا فوکوس مورد نظرتان روی عکسِ ثبت شده ظاهر شود.

علاوه بر این با گرفتن هر عکس پرتره، در واقع دو عکس در گوشی شما ذخیره می‌شود. یکی تصویری که با محو بودن پس زمینه و تمامی افکت‌های موردنظرتان ثبت شده و دیگری تصویری که عادی بوده و هیچ پشت صحنه‌ی محوی ندارد. تصویرکی از هر دو عکس در قسمت پایین نمایشگر نشان داده می‌شود و شما می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید مشاهده یا حذف کنید.

حرکت

image

افکت حرکت شبیه قابلیت Live Photos در آیفون‌های اپل است. وقتی در این حالت هستید، پیکسل دو ویدیوی کوتاه از لحظه‌ی قبل و بعد از زدن دکمه‌ی شاتر دوربین شما را نیز ثبت می‌کند.

به طور پیش‌فرض دوربین پیکسل 2 به صورت خودکار هر وقت که در صحنه‌ی عکس‌برداری حرکتی مشاهده کند، تصویر متحرک می‌گیرد. اگر نمی‌خواهید که تصاویرتان به صورت خودکار در این حالت ثبت شوند بر روی دکمه‌ی Motion در قسمت بالایی اپلیکیشن دوربین زده و آن را خاموش کنید. به همین طریق می‌توانید دوباره این قابلیت را روشن کنید.

image

برای اینکه تصاویر متحرکتان را در اپلیکیشن Photos مشاهده کنید کار دشواری پیش رو نداشته و تنها کافیست اپلیکیشن را باز کنید. اگر بخواهید تصاویر را به صورت غیر متحرک ببینید نیز می‌توانید از قسمت بالایی صفحه این قابلیت را خاموش کرده و تنها عکس اصلی را مشاهده کرده یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای این کار بر روی سه نقطه‌ی بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی Save as still photo برای ذخیره‌ی عکس اصلی و گزینه‌ی Save as video برای ذخیره‌ی تصویر متحرک را انتخاب کنید.

این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که اگر هر ویرایشی روی عکس انجام دهید، عکس از حالت متحرک خارج می‌شود.

HDR+

image

دوربین گوشی‌های گوگل به قابلیتی به نام HDR+ مجهز هستند که در بین گوشی‌های هوشمند منحصر به فرد است. هنگام فعال بودن این قابلیت دوربین چند تصویر پی‌درپی با سرعت بالا ثبت کرده، ویژگی‌های آن‌ها را سنجیده، پردازش رنگی آن‌ها را بررسی کرده و در نهایت یک تصویر بهینه برای کاربر تولید می‌کند. این قابلیت به خصوص حین عکاسی در نور کم بسیار مفید است. در پیکسل 2 بر خلاف نسل قبل، گوگل این قابلیت را هوشمند کرده است. یعنی گوشی با توجه به نور محیط و سایر شرایط هر زمان که احساس کند تصویر بهتری با فعال بودن این حالت ثبت می‌شود، به صورت خودکار HDR+ را فعال می‌کند. با این حال می‌توانید آن را از حالت خودکار نیز خارج کرده و هر زمان که دوست داشتید چنین قابلیتی را فعال کنید.

برای این کار پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین و منوی آن، این مسیر را طی کنید: Settings > Advanced > HDR+ Control و نشان‌گر را در حالت فعال قرار دهید. زمانی که به اپلیکیشن دوربین باز گردید، دکمه HDR+ بر روی صفحه خودنمایی می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۶/۷/۳۰
مشخصه چون آندروید خام هست و از همه گوشی های اندرویدی سریعتره

قاسم

۱۳۹۶/۷/۲۹
سرعت گوشی های گوگل بهتر از سومسانگ هست

Milad

۱۳۹۶/۷/۲۹
گول با این گوشیش زحمت فراوان کشیده این امکانات تو گوشی نوا ۲پلاس هواوی هم هست

amir

۱۳۹۶/۷/۲۸
جالبه مورد دوم و سوم چند ساله تو محصولات ویندوز فون هست تازه اولی هم تو برنامه نوکیا کمرا پرو بود چقدرم جی اس ام با افتخار میگه انگار اولین باره دیدیه شده
نکنین تورو خودو این طرفداریهای جانبدارانتونو مثل حسگر عنبیه کا با قاطعیت میگفتیت اولین بار سامسونگ پیادش کرده