خانهاخبار
سامسونگ به فرآیند تولید چیپ‌ست‌های 8 نانومتری دست یافت

سامسونگ به فرآیند تولید چیپ‌ست‌های 8 نانومتری دست یافت

سامسونگ اعلام کرده توانسته چیپ‌ست‌های 8 نانومتری فوق کم‌مصرف تولید کند و به زودی تولید انبوه آن‌ها نیز آغاز می‌شود. احتمالا این چیپ‌ست‌ها در گلکسی اس 9 مورد استفاده قرار بگیرند.
۱۳۹۶/۷/۲۷
image

سامسونگ اخیرا اعلام کرده که آماده‌ی تولید انبوه چیپ‌ست‌های 8 نانومتری فوق کم‌مصرف (LPP) است. چیپ‌ست‌های 8 نانومتری فوق‌ کم‌‌مصرف به خوبی می‌توانند فاصله‌ی بین پردازنده‌های 10 نانومتری که سال گذشته و امسال زیاد مورد استفاده قرار گرفتند و پردازنده‌های 7 نانومتری که احتمالا در سال 2018 به بازار می‌آیند را پر کند. سامسونگ گفته که با توجه به تجارب مفیدی که در تولید پردازنده‌های 10 نانومتری اندوخته، اکنون آمادگی آن را دارد تولید انبوه پردازنده‌های 8 نانومتری را آغاز کرده و به سرعت آن را به یک سطح پایدار برساند. مدتی پیش بود که شایعاتی در مورد مجهز شدن گلکسی اس 9 به چیپ‌ست‌های اگزینوسی مطرح شد که با پردازنده‌های فوق کم‌مصرف 8 نانومتری تولید شده‌اند. حال به نظر می‌رسد این شایعات یک قدم به واقعیت نزدیک شده‌اند.

چیپ‌ست‌های 8 نانومتری فوق کم‌مصرف نسبت به چیپ‌ست‌های 10 نانومتری فوق‌ کم‌مصرف حدود 10 درصد فضای کمتری در داخل دستگاه اشغال می‌کنند و در عین حال 10 درصد مصرف باتری کمتری نیز دارند. سامسونگ در این زمینه روی کوالکام به عنوان یک مشتری حساب می‌کند و معاون ارشد شرکت کوالکام در این باره گفته که تولید و مونتاژ پردازنده‌های 8 نانومتری فوق‌ کم‌مصرف به سرعت آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که سرعت تولید آن نیز پایین نباشد، زیرا از تکنولوژی ساختی مشابه پردازنده‌های 10 نانومتری در تولید آن استفاده می‌شود. و از آنجا که تولید آن‌ها دشواری خاصی نسبت به پردازنده‌های 10 نانومتری ندارد، پردازنده‌های 8 نانومتری می‌توانند برگ برنده‌ای برای سامسونگ برابر رقیبان باشد.

سامسونگ در رویدادی که در شهر مونیخ برگزار می‌شود، نقشه‌ی راهش برای تولید انبوه پردازنده‌های 8 نانومتری فوق‌ کم‌مصرف (LPP) و پردازنده‌های 7 نانومتری EUV را  ارائه می‌کند. لیوتوگرافی EUV در واقع روش پرتوافکنی به وسیله اشعه‌ی ماورای بنفش برای تولید قطعات نیمه‌هادی است که سامسونگ قصد دارد برای تولید پردازنده‌های 7 نانومتری از آن استفاده کند. انتظار می‌رود سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال 2018 پردازنده‌های 8 نانومتری خود را راهی بازار کند. همچنین طبق پیش‌بینی‌ها، پردازنده‌های 7 نانومتری نیز در نیمه‌ی ابتدایی سال آینده تاییدیه رسمی دریافت می‌کنند، اما بعید است که تا سال 2019 شاهد آن باشیم که از این پردازنده‌ها در گوشی‌های موبایل استفاده شود.

رایان لی، معاون بخش بازاریابی نیمه‌هادی سامسونگ الکترونیکز می‌گوید:

تاییدیه نهایی پردازنده‌های 8 نانومتری فوق کم‌مصرف 3 ماه زودتر از برنامه‌ی زمان‌بندی دریافت شد و ما تولید آن‌ها را آغاز کرده‌ایم. بخش تولید نیمه‌هادی سامسونگ به گسترش فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد تا برتری خود نسبت به رقبا را ثابت کرده و محصولات فوق‌العاده‌ای با توجه به نیاز بازار و کاربران تولید کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۶/۷/۲۹
سامسونگ چند سال از بقیه برند ها جلوتره

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۲۷
بین بازده دو چیپ ست پردازنده (پلتفرم) با فرآیندهای ساخت بسیار نزدیک و میشه گفت تا حدودی زیاد یکی 7 و 8 نانومتری تفاوتی زیاد و به راحتی قابل حس نباید وجود داشته باشه و نداره، چیپ ست پردازنده اختصاصی سامسونگ Exynos در بالاترین عملکرد چند هسته ای در بین رقبای اندرویدی بهتر بوده تا اکنون و هنوز هست حتی در برابر محصول اپل A با این حال که با ورودApple A11 جایگاه اولش از دست رفت که البته در آینده شاید جایگاه های کنونی برای همیشه و شاید موقتی تغییر کنه، مصرف بهینه تر باطری و سرعت بالاتر اجرای اپلیکیشن ها از دیگر ویژگی های Exynos هست که با بهرمندیش از فن آوری ساخت 7 و 8 نانومتری بهترهم میشه، سرعت بیشتر و مصرف کمتر باطری در بین اندرویدی ها مانند زمان نسخه های 7420 و 5433 و 8890 و 8895 در برابر رقبای خودش به خصوص Snapdragon که کیفیت بسیار بالاتر گرافیکی و عملکرد عالی تک هسته ای بهتر به اون اضافه شده در نسخه 8895 حتی در برابر بهترین این دو مورد در میان اندرویدی ها snapdragon در نسخه835 کنونی، در آخر باید بگم Exynos با فن آوری ساخت 8 و 7 نانومتری و با ورود به احتمال زیاد NPU به اون مانند kirin970 هوآوی خیلی خیلی بیشتر و هیجان برانگیزتر عملکرد خیره کننده بهینه تر و سریع تر نشان خواهد داد با توجه به عملکرد خوب کنونی اون، فکر میکنم حتی اگه NPU نداشته باشه که فکر نکنم اینطور بشه بازهم سریع و بهینه خواهد شد و...