خانهاخبار
انتشار نتایج بنچمارک Redmi Note 5 شیائومی

انتشار نتایج بنچمارک Redmi Note 5 شیائومی

کمپانی چینی شیائومی قرار است گوشی Redmi Note 5 را رسما معرفی کند. نتایج بنچمارک تازه این گوشی نشان می‌دهد که احتمالا اغلب شایعه‌ها درباره آن صحت ندارد و یک گوشی میان رده سطح پایین با پردازنده اسنپ‌دراگون 617 خواهد بود.
۱۳۹۶/۷/۲۷

گوشی Redmi Note 5 شیائومی که بارها در شایعه‌ها و خبرها مورد بحث قرار گرفته بود، روز گذشته در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. نتایج منتشر شده توسط این پایگاه هم ممکن است مانند برخی شایعه‌ها اصلا صحت نداشته باشد؛ به همین خاطر بهتر است همه جزئیاتش را الزاما صحیح تلقی نکنیم. از طرفی اگر این نتایج کاملا صحت داشته باشند، اغلب شایعه‌ها درباره احتمال میان رده اما سطح بالا بودن گوشی مذکور را رد می‌کند. از همه مهم‌تر این است که این بنچمارک تازه شایعه اخیر را درباره مجهز شدن Redmi Note 5 به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 یا 660، کاملا نقض می‌کند. پایگاه Geekbench مدعی شده است که گوشی مذکور از پردازنده کوالکام msm8952 یا همان پردازنده پایین رده‌تر اسنپ‌دراگون 617 قدرت می‌گیرد. پردازنده 64 بیتی مذکور CPU 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر 1.4 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 405 است.

همین موضوع ممکن است همه کاربرانی را که مشتاقانه منتظر ورود نسخه تازه Redmi Note بودند، ناامید کند. البته این ناامیدی کاملا قابل درک است چراکه تنزل مدل در پردازنده داخلی باعث می‌شود گوشی مذکور قادر نباشد از ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود، پشتیبانی کند. برای مثال اگر نتیجه بنچمارک صحت داشته باشد، Redmi Note 5 دیگر از بلوتوث نسخه 5 و تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4.0 پشتیبانی نمی‌کند بلکه به بلوتوث نسخه 4.1 و شارژ سریع 3.0 مجهز می‌شود و پورتش هم USB Type-C نخواهد بود. از طرفی پیش‌تر گفته شده بود که شیائومی قرار است Redmi Note 5 را در دو نسخه با مقدار رم 3 و 4 گیگابایت معرفی کند پایگاه Geekbench هم تنها نسخه 3 گیگابایتی را مورد آزمایش قرار داده است. به همین خاطر ممکن است کمپانی سازنده تصمیم داشته باشد این دو نسخه را به پردازنده‌های متفاوتی مجهز کند. این موضوع کاملا ممکن است اما صادقانه بگوییم که احتمال آن بسیار کم است. همچنین گفته شده است که این گوشی‌ها به‌صورت پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.2 مجهز می‌شوند.

image

به‌جز مشخصاتی که در پایگاه Geekbench منتشر شده است، شایعه‌های اخیر مدعی شده‌اند که Redmi Note 5 قرار است به باتری غیرقابل تعویض بزرگی با ظرفیت 3790 میلی‌آمپر مجهز شود. پنل جلوی این گوشی میزبان حسگر سلفی 13 مگا پیکسلی می‌شود درحالی‌که پنل پشتی آن به دوربین با لنز دوگانه 16 مگا پیکسلی و  گشودگی f/2.0 مجهز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که گوشی مذکور 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. همه این مشخصات را باید با طراحی بدون حاشیه و صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی به همراه نسبت نمایش 18:9 تصور کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)