خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Gear Fit2 Pro

بررسی تخصصی Samsung Gear Fit2 Pro

Gear Fit2 Pro در ادامه روند بهبود Gear Fit معرفی شده است. اگر ورزشکار باشید و ثبت فعالیت‌های ورزشی روزانه برای شما اهمیت دارد حتما به آن احتیاج خواهید داشت.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۵

ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی در سالیان اخیر رشد خوبی در بازار داشته‌اند. امروز اگر به دنبال ساعت و یا دستبند سلامتی باشید برندها، طرح‌ها و سایزهای بسیار متنوع شما را سردرگم می‌کند. Gear Fit نام خانواده دستبندهای سلامتی سامسونگ است. این شرکت عضو جدید این خانواده را با مدل Gear Fit2 Pro به‌تازگی معرفی کرده است. برای این مدل همان طراحی، همان پردازنده و همان سایز صفحه نمایش استفاده شده است اما چه تغییراتی می‌توان در این مدل پیدا کرد که در مدل قبلی نیست؟

جذاب‌ترین ویژگی این مدل نسبت به مدل‌های قبلی قابلیت ثبت فعالیت‌های ورزش‌های آبی کاربر است. به لطف خاصیت ضد آب بودن این ساعت تا عمق 50 متری زیر آب می‌توانید با آن شنا کنید. فضای ذخیره سازی برای گوش دادن به موزیک‌های اسپاتیفای به‌صورت آفلاین و GPS داخلی از دیگر ویژگی‌های Gear Fit2 Pro هستند.

image

 

ویژگی‌های کلیدی:

  • صفحه نمایش خمیده 1.5 اینچی Super AMOLED
  • سیستم عامل Tizen
  • 4 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از ذخیره موزیک‌های اسپاتیفای
  • ضد آب تا عمق 50 متر (5 ATM)

طراحی

قسمت جلویی دقیقا شبیه به نسخه قبلی یعنی Gear Fit2 با همان صفحه نمایش خمیده 1.5 اینچی طراحی شده است. این صفحه نمایش از نوع AMOLED و رزولوشنی برابر با 128 x 432 پیکسل دارد. کناره سمت راست دو کلید سخت افزاری به شما کمک می‌کنند تا در منوها گشت و گذار داشته باشید. یکی از این کلیدها وظیفه بازگشت را بر عهده دارد و دیگری دسترسی به منوی اصلی و خانه را میسر می‌سازد. پشت دستگاه هم محل قرار گیری حسگر ضربان قلب است که هر ثانیه ضربان قلب کاربر را اندازه گیری می‌کند. بندهای دستگاه به طرز ماهرانه‌ای دو سمت صفحه نمایش را احاطه کرده‌اند. دو رنگ مشکی و قرمز برای این بندها در نظر گرفته شده است. مچ بندی که با بند قرمز ارائه می‌شود ظاهر جوان پسند تری دارد و مچ بند با بند مشکی کمی حالت کلاسیک به آن داده است. شاید تنها تغییر فیزیکی در این قسمت جایگزین کردن نوع قفل بند با قفل‌های استانداردی است که پیش از این در ساعت‌ها استفاده می‌شد. این نوع قفل امنیت بیشتری برای باز نشدن دستبند از دست ایجاد می‌کند. مکانیزم باز شدن بندها از دستبند مانند نسل قبلی است و برای باز کردن بندها از آن باید تلاش زیادی کنید. وزن این نسخه نیز نسبت به نسل پیشین کمتر شده است. Gear fit2 گواهینامه IP68 داشت اما کاربر نمی‌توانست به‌طور کامل آن را زیر آب ببرد، خوشبختانه در نسخه پرو این مشکل را حل شده و با استفاده از Gear Fit2 Pro می‌توانید بدون هیچ مشکلی تا عمق 50 متری شنا کنید. شرکت Speedo که تولید کننده لوازم ورزشی است نیز با ارائه نرم افزار خود، حرکات شناگر در زیر آب را ثبت و تحلیل می‌کند.

image


image
 
image
 

image
 
image

image
 
image

صفحه نمایش

همان‌طور که اشاره کردیم این مدل دقیقا مانند مدل قبلی صفحه نمایش 1.5 اینچی از انواع AMOLED دارد. این صفحه نمایش با استفاده از پوشش گوریلا گلس 3 محافظت شده است. خوانایی صفحه نمایش تقریبا در هر شرایطی امکان‌پذیر است و مشکلی با آن نخواهید داشت.

image

 

حسگر ضربان قلب

بنا بر ادعای سامسونگ، حسگر ضربان قلب بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. این حسگر می‌تواند در هر ثانیه ضربان قلب کاربر را اندازه گیری کند. به‌صورت پیش فرض ضربان قلب هر 10 دقیقه یک‌بار در حین فعالیت‌های ورزشی اندازه گیری و ثبت می‌شود. نرم افزار ثبت فعالیت ورزشی هم مجهز به ویژگی Auto Pause شده است.

image

 

نرم افزار

سامسونگ برای این مچ بند نیز مانند Gear Fit 2 از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی Tizen 3.0 استفاده کرده است. بااینکه این سیستم عامل کمتر توسعه یافته است اما به‌خوبی می‌تواند پاسخگوی کاربر باشد. پیمایش منوها راحت است و اطلاعات به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. نسخه پرو این مچ بند با سیستم عامل iOs سازگار شده بنابراین می‌توانید به گوشی‌های اپل نیز آن را متصل کنید. واچ فیس های زیادی در مارکت سامسونگ برای این دستبند وجود دارد. علاوه بر این نرم افزارهای خوبی هم برای این دستبند در نظر گرفته شده است. اتصال دستبند به گوشی به‌راحتی صورت می‌پذیرد و تنها نیازمند دانلود نرم افزار Samsung Gear روی گوشی هستید. این نرم افزار کنترل مچ بند را به‌طور کامل بر عهده دارد. هنگام تماس رد یا قبول آن را می‌توانید از روی ساعت انجام دهید اما در صورت قبول تماس باید گوشی را بردارید.

Gear Fit 2 Pro به GPS داخلی مجهز است بنابراین برای ثبت فعالیت‌ها نیازی به همراه داشتن گوشی نیست. این دستبند می‌تواند به‌صورت خودکار شروع فعالیت ورزشی شما را شناسایی کند. در هنگام شنا می‌توانید گزینه swim mode را فعال کنید تا صفحه نمایش در زیر آب قفل شود.

 Gear Fit 2 Pro مجهز به 4 گیگابایت حافظه داخلی است که البته 2 گیگابایت آن در دسترس قرار دارد. نرم افزار Spotify هم می‌تواند موزیک‌های مورد علاقه شما را در حافظه داخلی ذخیره کند تا هنگام فعالیت ورزشی به آن‌ها گوشی دهید.

سخت افزار

در قلب این دستبند یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز و 512 مگابایت حافظه رم قرار دارد. سنسورهای ضربان قلب، ژیروسکوپ، GPS، فشارسنج و شتاب سنج نیز تمام حرکات و فعالیت‌های شما را شناسایی می‌کنند.

باتری

Gear Fit2 Pro باتری 200 میلی آمپری دارد. طبق ادعای سامسونگ این باتری 3 تا 4 روز در استفاده معمولی دستبند را روشن نگه می‌دارد. در عمل نیز این دستبند در تست ما حدودا با همین مقدار ساعت روشن ماند. در استفاده زیاد نیز تا دو روز می‌توانید روی روشن ماندن دستبند حساب باز کنید. شارژر کوچک دستبند نیز حالت آهنربایی دارد و به‌راحتی می‌تواند آن را شارژ کند.

image

 

نظر نهایی

image

نمی‌توان دستبند Gear Fit2 Pro را یک دستبند جدید خطاب کرد زیرا سامسونگ تنها معایب نسخه قبلی را بهبود داده است. به هر حال Gear Fit2 Pro نقریبا هر چیزی که ثبت آن برای یک ورزشکار مهم است در اختیارش قرار می‌دهد. بهتر بود سامسونگ با تعبیه میکروفن برای آن امکان پاسخگویی به تماس‌ها را از طریق مچ بند مهیا می‌کرد.

با سپاس از گروه هماهنگ که این دستبند را برای بررسی در اختیار تیم جی اس ام قرار داد.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

بابک

۱۴۰۱/۵/۷
با سلام
باتری Gear Fit2 Pro رو از کجا می تونم پیدا کنم؟

محمد حسین

۱۳۹۶/۹/۲۵
یه باتری ماشین بهش وصل کنی بیشتر جواب میده

Ghobad

۱۳۹۶/۹/۱۶
من راننده اسنپ هستم و میخاستم بدونم که وقتی توی نرم افزار اسنپ من میزنه اعتبار شما ۳۴۵۰۰تومن ینی این مبلق قابل برداشت هست واز کی باید بگیرم

abbas

۱۳۹۶/۹/۱۵
قیمت صفحه تاچو ال سی دی گوشیهای سامسونگ a3 و s5 چقدره ممنون

hossein

۱۳۹۶/۹/۱۳
اگه اشتباه نکنم اس 7 ایج هست گوشی ولی هم با دکمه هاش خیلی حال کردم هم با تم
میشه بگید چجوری انطوری کردین
تم هم بذارید ممنونم