خانهاخبار
گوگل پیکسل 2 از چیپ مخفی برای پردازش تصاویر استفاده می‌کند

گوگل پیکسل 2 از چیپ مخفی برای پردازش تصاویر استفاده می‌کند

گوگل در محصول جدید خود به نام Pixel 2 از یک پردازنده‌ مخفی استفاده می‌کند که در حال حاضر غیر فعال است. این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که به زودی این پردازنده را فعال خواهد کرد
۱۳۹۶/۷/۲۶
image

گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL از گوگل تصاویر بسیار خیره کننده‌ای ثبت می‌کنند. بخش عمده‌ای از دستیابی به این موفقیت ربطی به سنسورهای دوربین ندارد، بلکه مرتبط به الگوریتم مخصوص +HDR است که می‌تواند به طرز چشمگیری کیفیت تصاویر را بالا ببرد.

به نظر می‌رسد که گوگل امسال ترفندی در چنته دارد: بله، +HDR دوباره در گوشی تعبیه شده است و این بار در بهترین شکل ممکن. اما گوگل این بار تصمیم گرفته است که آن را با یک جنبه‌ی سخت افزاری همراه سازد. این ترفند، همانطور که شایعات منتشره از مدتی پیش خبر آن را داده بودند، این است که گوگل Pixel 2 از یک چیپ پردازشگر تصاویر اختصاصی به نام "Pixel Visual Core" برخوردار است که درون گوشی بطور مخفیانه فعالیت می‌کند.

و وقتی می‌گوییم مخفی، واقعا منظورمان همین است. این سخت افزار حقیقتا وجود دارد، اما عملا فعال نیست. و از آنجایی که سخت افزار بسیار قدرتمندی است، فعال نبودن آن تاسف برانگیز است. این سخت افزار یک سیستم بارگذاری شده بر روی چیپ اختصاصی است که توسط خود گوگل توسعه یافته است که هدف اولیه‌ آن شتاب دهی به الگوریتم +HDR است.

اما خریداران بالقوه Pixel 2 نیازی نیست که مایوس شوند! گوگل قول داده است که این چیپ را به زودی در نسخه‌ توسعه دهنده اندروید 8.1 فعال کند. اما خبر خوب این است که این چیپ در صورت تمایل، به همراه خود الگوریتم +HDR، در اختیار توسعه دهندگان ثالث نیز قرار خواهد گرفت. پس شما با در دست داشتن بهترین دوربین ممکن همچنین قادر خواهید بود که از مزیت پردازش بهتر تصاویر نیز استفاده کنید.

از دید کاربردی، این بدان معنی است که عکس‌های شما سریعتر و موثرتر پردازش خواهند شد: گوگل ادعا می‌کند که واحد پردازشگر تصویر (IPU) از یک دهم انرژی در مقایسه با تجهیزات به کار رفته کنونی استفاده خواهد کرد. همچنین برای افراد علاقمند به یادگیری ماشینی و فعالیت چنین تجهیزاتی بطور مستقیم بر روی گوشی، این IPU برای این اپلیکیشن‌ها نیز مناسب خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)