خانهاخبار
آیفون 10 شما حتما نیاز به یک قاب محافظ دارد!

آیفون 10 شما حتما نیاز به یک قاب محافظ دارد!

بسیاری از کاربران برای گوشی‌هایشان یک قاب محافظ می‌خرند تا از آسیب‌های احتمالی آن‌ها جلوگیری کنند. برخی نیز دوست دارند از طراحی گوشی لذت ببرند و خطر آسیب دیدن آن را به جان می‌خرند. اما حتی اگر جزو افراد دسته‌ی دوم هستید و قصد خرید آیفون 10 را دارید، بدانید که حتما لازم است برای گوشی‌تان یک قاب محافظ بخرید. حتی اگر از قاب‌های محافظ متنفرید!
۱۳۹۶/۷/۲۲

اپل ماه گذشته از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که گل سرسبد آن‌ها آیفون 10 بود. آیفونی که بر خلاف آیفون 8 و 8 پلاس هنوز به بازار نیامده و از سوم نوامبر (12 آبان) فروشش آغاز می‌شود. با این حال منتقدین در این مدت بیکار ننشسته و مطالب زیادی در مورد این محصول نوشته‌اند. مقاله‌ای که ترجمه‌ی آن را در ادامه مطالعه می‌کنید به قلم ریموند وانگ نوشته شده و وب‌سایت Mashable آن را منتشر کرده است. نویسنده در این مطلب نکته‌ای ناخوشایند را برای کسانی روشن می‌کند که تصمیم دارند آیفون 10 را بخرند: گوشی شما حتما نیاز به یک قاب محافظ دارد!

image

به نظر بسیاری از مردم خریدن یک آیفون جدید با شکل و ظاهر قدیمی در حالی که می‌توان آیفون 10 را خریداری کرد، احمقانه است. من نیز قصد خرید آیفون 8 را ندارم، اما معرفی آیفون 10 چیزهایی را به یادم آورد و مرا به این نتیجه رساند که گرچه با تمام وجود از قاب‌های محافظ گوشی متنفرم، اما برای آیفون 10 خود یک قاب محافظ خواهم خرید.

بله، من فردی هستم که برای آیفونم قاب محافظی تهیه نکرده‌ام. گرفتن این تصمیم در آن زمان برایم آسان نبود، اما من انسان شجاع و کله‌شقی هستم که زندگی پر ریسکی دارم. و بله، اکنون به خودم می‌خندم.

وقتی که به قاب پشتی آیفون 7 جت بلکم که 924.35 دلار پای آن پول داده‌ام نگاه می‌کنم و می‌بینم چقدر خراشیده شده و نابود شده است، اشکم در می‌آید. خراش‌های ریز همه جای آن هست و اکنون می‌توانم آلومنیوم ضخیم بدنه‌ی آن را که زیر لایه‌ی شیشه‌ای بالا آمده به وضوح ببینم.

در گوشه‌های قاب پشتی چند ضربه‌خوردگی را می‌توان دید که یادگار شب‌هایی است که خسته و کوفته به خانه می‌آمدم و با گوشی در جیب به رخت‌خواب می‌رفتم.

حتی قسمت‌هایی از صفحه نمایش نیز خراشیده شده و ضربه خورده و پیکسل‌هایش آسیب دیده است.

image
 
image

با این حال من به خاطر اینکه برای آیفونم یک قاب زشت نخریدم، پشیمان نیستم. هر ضربه و آسیبی که به این گوشی وارد می‌شد، به آن شخصیت بیشتری می‌بخشید و آن را برایم شخصی‌تر می‌کرد. آیفون هیچ کس دیگری شبیه آیفون من نیست. هر خراش روی آن برای من یادآور خاطره‌ای است و نشان‌دهنده‌ی عشق، احترام (و بی‌احترامی) است که من از زمان خارج کردن آن از جعبه و گذاشتنش داخل جیب‌های کثیف و کوچکم، نثار آن کرده‌ام.

به عقیده‌ی بسیاری از افراد، تصمیم من برای استفاده از آیفونم بدون هیچ محافظی، احمقانه است. من کاری کرده‌ام که این گوشی را به کس دیگری نمی‌توان فروخت. من هر بار که در متروی شلوغ از آن استفاده می‌کردم و یا هر بار که با آن در خیابان می‌دویدم، خطر افتادن و خرد شدنش را به جان می‌خریدم. (به این هم اشاره کنم که من AppleCare و از این جور چیزها هم ندارم).

چرا من 1 دلار خرج نکردم تا یک قاب محافظ ارزان قیمت بخرم و از این سرمایه‌ی گران‌بهایم محافظت کنم؟ مگر این همان کاری نیست که همه می‌کنند؟

من این کار را نکردم چون قدر طراحی آن، موادی که در آن استفاده شده و روزها و شب‌هایی که جانی آیو و تیمش صرف طراحی آن کرده‌اند تا زیبا به نظر برسد و من آن را در دستانم بگیرم، می‌داتم. اینکه آیفون را داخل یک شی پلاستیکی قرار دهم، در تضاد با ماهیت وجودی آیفون است. اگر کیفیت طراحی برایم اهمیتی نداشت می‌توانستم یک گوشی میان‌رده‌ی اندرویدی بگیرم.

image

اما ماجرا برای آیفون 10 فرق می‌کند. این آیفون یک نمایشگر OLED دارد که از این سمت تا آن سمت گوشی را کاملا پوشانده است. آن حاشیه‌های گنده در آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون‌های قدیمی‌تر توجیه خاص خودشان را دارند: آن قسمت از گوشی محل قرارگیری اجزایی مانند دکمه‌ی Home، هدفون گوشی، دوربین سلفی و حسگر مجاورتی است. آن قسمت‌ها کاربرد دیگری نیز دارند که بسیاری از افراد متوجه آن نمی‌شوند: زمانی که گوشی شما از دستتان می‌افتد، همین قسمت‌ها بخشی از ضربه را به خود جذب می‌کنند.

حاشیه‌های گوشی قهرمانان ساکت و گوشه‌گیری هستند که بدون منت زمانی که گوشی شما از دستتان می‌افتد، جلوی ترک خوردن و شکستن نمایشگر را می‌گیرند. اما در آیفون 10 دیگر خبری از این حاشیه‌های امنیت نیست. صفحه نمایش این گوشی هم از بالا و پایین و هم از کناره‌ها در معرض آسیب قرار دارد. کافیست از گوشه به جایی برخورد کند و در این صورت احتمال ترک خوردن و گسترش پیدا کردن آن در تمام طول نمایشگر وجود دارد. و نکته اینجاست که تعمیر آن هم اصلا ارزان نیست. صفحه نمایش آیفون 10 با دوربین‌‌های TrueDepth که در بالای آن قرار دارد یکپارچه است و به خاطر حسگرهای پیشرفته‌‌ای که در بالای گوشی به کار رفته، تعمیر صفحه نمایشی که به آن چسبیده کار بسیار بسیار سخت‌تری است.

image

قاب شیشه‌ای پشت آیفون 10 هم به راحتی می‌تواند آسیب ببیند. هرچند اپل می‌گوید که از قدرتمندترین شیشه‌ی موجود برای آن استفاده کرده، اما تا به حال زیاد پیش آمده که افراد روی گوشی خود بنشینند یا آن را پرتاب کنند و در این صورت به هر حال شیشه آسیب می‌بیند. قبلا این اتفاق در آیفون 4 و 4 اس رخ داده و در آیفون 10 نیز دوباره رخ می‌دهد. شیشه به هر حال شیشه است. بالاخره می‌شکند.

و این نکته هم نباید برای کاربران آیفون چندان تعجب‌برانگیز باشد. وب‌سایت iFixit سال‌هاست که هر آیفون جدیدی را می‌شکافد تا به تعمیرپذیری آن نمره بدهد و نمره‌های آیفون با آمدن هر مدل جدید پایین‌تر آمده است. تعمیرپذیری کمتر نتیجه‌ی طراحی‌های ویژه‌تر و مشتری‌پسندتر است.

پس، بله، با اینکه تمایلی ندارم اما برای آیفون 10 خودم یک قاب محافظ می‌خرم. حتی اگر شده یکی از آن‌ قاب‌های ارزان‌قیمت یک دلاری را. (هر چند که احتمالا بیشتر از این‌ها خرج خواهم کرد و یک قاب چرمی از اپل می‌خرم). و اگر شما هم قصد دارید آیفون 10 بخرید، توصیه می‌کنم شما هم برای آیفونتان یک قاب محافظ بخرید.

خریدن یک قاب 1 دلاری برای محافظت از آیفون 10 ای که بیش از 1000 دلار برایتان آب خورده شاید مسخره به نظر برسد، اما ضروری است. مگر اینکه بخواهید از آن فقط در خانه استفاده کرده و در پر قو نگهش‌ دارید. اما چه کسی چنین کاری می‌کند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۷/۲۲
واییی تو چقدر ادم شجاعی هستی که میخوای قاب واس ایفونت بگیری یه جوری از شاجاعت خودت حرف میزنی انگار میخوای یه کار مهمی بکنی

علی

۱۳۹۶/۷/۲۲
هر چی میگذره تلفن همراه بیشتر داره تبدیل به یه شی زینتی میشه تا یه دستگاهی برای استفاده ی روزمره و باید مثل طلا جواهرات با این گوشی های جدید برخورد کرد من که به شخصه ترجیح میدم گوشی داشته باشم که با نهایت ارامش خیال هر جا که میرم ببرمش و نخوام همش نگران شکستنش باشم و حتی اگر هم شکست به راحتی قابل تعویض قطعات توسط خود فرد باشه و قطعاتش هم ارزون باشه واسه همین v20 گرفتم و تا الان ده دفعه هم این ور و اون ور خورده و اخ نگفته .حتی خودم واسه کنجکاوی یه بار کلا" از هم بازش کردم و از نو بستم خیلی اسونه هر کسی میتونه.

شقایق

۱۳۹۶/۷/۲۲
آقا سلام
این مقاله واقعا جالب و مفید بود ولی تا حالا دقت کردین دوربین آیفون ۱۰ چقدر شبیه چراغ های راهنمایی ( مخصوصا تو gta ) هست ؟????

احمد

۱۳۹۶/۷/۲۲
موافقم.

استاد همه چی دون

۱۳۹۶/۷/۲۲
با اینکه طرفدار اپل هستم اما بنظرم این مقاله چرند بود!
هر کسی هر جوری دوست داشته باشه از گوشیش استفاده میکنه،
حالا اینکه یکی دوست داره واسه گوشیش محافظ بخره و تا الان هم نخریده چه ربطی به بقیه داره رو درک نمیکنم!!!