خانهاخبار
پرفروش‌ترین گوشی نیمه اول سال 2017 کدام است؟

پرفروش‌ترین گوشی نیمه اول سال 2017 کدام است؟

دو کمپانی اپل و سامسونگ در زمینه‎های مختلف فن‌آوری رقابتی تنگاتنگ دارند. این‎بار پایگاه اطلاع‌رسانی IHS به مقایسه آماری فروش گوشی‌های هوشمند این دو شرکت نموده است. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۱۸

طی روزهای گذشته پایگاه دادههای IHS Markit آماری از پرفروش‎ترین گوشی‌های هوشمند سراسر دنیا در نیمه اول سال جاری را منتشر کرد که بر این اساس رتبه اول پرفروشترین گوشی هوشمند دراختیار آیفون 7 قرارگرفت، آیفون 7 plus با اختلافی ناچیز دومین گوشی پرفروش دنیا به شمار می‌رود. گوشی پایین رده گلکسی گرند پرایم پلاس با نمایشگر 5 اینچ و وضوح تصویر qHD رده سوم فروش جهانی را از آن خود کرده و آیفون 6s، گلکسی S8 و گلکسی S8+ به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

هرچند که آیفون‎ 7 و آیفون 7 plus پرفروش‎ترین‌های امسال محسوب می‌شوند، اپل امسال به رکورد سال گذشته‌اش برای فروش آیفون 6s و 6s Plus دست نیافته است. این در حالی است که در نیمه اول سال‌های 2015، 2016 و 2017 به ترتیب، آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7 محبوب‎ترین گوشی‎های دنیا بوده‎ اما سهم آن‎ها از بازار جهانی طی سالهای 2015 تاکنون  5 درصد کاهش داشته است.

آمار IHS برای سامسونگ هم تقریبا چیزی مشابه اپل است. برای مثال در نیمه اول سال گذشته گلکسی S7 edge انتخاب چهارم کاربران گوشی‌های هوشمند بوده با این وجود گلکسی S8 Plus امسال جایگاهی بهتر از ششم در میان کاربران نیافته است. البته استقبال کمتر کاربران از پرچم‌دار سامسونگ، به عقیده پایگاه IHS، احتمالا تاخیر در عرضه آن به بازار جهانی بوده که در مقایسه با سال گذشته، عرضه پرچمداران این شرکت کره‌ای یک ماه دیرتر از حالت معمول رخ داده است.

جای بسی شگفتی است که امسال یکی از محصولات شرکت چینی Oppo نیز در میان 10 گوشی پرفروش دنیا قرار دارد اما سامسونگ و اپل دو رقیب اصلی بازار جهانی گوشی‎های هوشمند، به ترتیب با 5 و 4 سهم، بازار جهانی را به تسخیر درآورده‎اند. پایگاه IHS همچنین آماری را در مورد گوشی‌هایی با فروش بیش از یک میلیون در ماه ارائه نموده که بر همین اساس در سال پیش 17 مدل گوشی، ماهیانه بیش از یک میلیون دستگاه به فروش رسانده‎اند، این تعداد در سال جاری به 22 مدل افزایش یافته است. در این میان شرکت سامسونگ با عرضه 10 مدل، پرچم‎دار این میدان به شمار می‌رود و آیفون با 4 مدل در جایگاه بعدی قرار دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۷/۱۹
طرف نیاد بگه هنگ تی سی چرا تو لیست برند های با ارزش نیست و سامسونگ ششمین برند با ارزش جهان نیست صلوااااااات

erfaniphone

۱۳۹۶/۷/۱۸
واقعا تعجب اوره كه ايفون ٦ كه توي سال ٢٠١٤ عرضه شده محبوبه و توي گوشي هاي پر فروش قرار داره . اين يعني همه ي كاراي امروز كه كاربران نيازشو دارن رو انجام ميده و هنوز هم با كيفيته و در حد پرچمداران فعلي هست . و اينكه واقعا خنده داره كه گوشي سال ٢٠١٤ اپل از بعضي از گوشي هاي اندرويدي كه امسال عرضه شدن هم پروفروش تره . اين يعني واقعا بقيه برند ها از اپل عقب تر هستند .

رضا

۱۳۹۶/۷/۱۸
این آماز الکیه

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۱۸
گلگسی گرند پرایم ?????? طرف نیاد بگه سومین گوشی برتر دنیاس صلوات

امیرحسین

۱۳۹۶/۷/۱۸
ماشالاه ۶اس چه خوش میدرخشه... دوساله اومده تو بازار و هنوزم خواهان داره