خانهاخبار
تماشا کنید: کوئنیگزگ آگرا RS رکورد 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت بوگاتی را شکست

تماشا کنید: کوئنیگزگ آگرا RS رکورد 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت بوگاتی را شکست

کوئنیگزگ یک کمپانی خودروساز سوئدی است که به تازگی توانسته با آگرا RS رکورد جدیدی برای حرکت از 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت و توقف کامل به ثبت برساند.
۱۳۹۶/۷/۱۶

بوگاتی شیرون یک ابر خودرو است که به شتاب و سرعت بسیار بالا شناخته می‌شود. بسیاری از مردم این خودرو را برترین ابر خودرو حال حاضر جهان می‌دانند که بهترین عملکرد را در شتاب گیری و سرعت دارد اما شاید بهتر باشد آنها در این موضوع تجدید نظر کنند.

image

به تازگی در خبری اعلام کردیم که بوگاتی شیرون توانسته است در مدت زمان 32.6 ثانیه از پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد و برای اینکه پس از رسیدن به این سرعت، مجددا به توقف کامل برسد، 41.96 ثانیه زمان لازم دارد. اما این رکورد توسط ابر خودرو سوئدی کوئنیگزگ آگرا RS شکسته شده است. این خودرو شتاب گیری تا سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل را تنها در مدت زمان 36.44 ثانیه انجام داد که 5.5 ثانیه بهتر از عملکرد بوگاتی شیرون است.

image
image

به علاوه آگرا RS در بخش شتاب گیری از سرعت 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت هم رکورد را از شیرون ربوده و این کار را در زمان 26.88 ثانیه به انجام رسانده است در حالی که بوگاتی شیرون برای رسیدن به این سرعت، 32.6 ثانیه زمان صرف کرد.

این رکورد گیری توسط راننده کمپانی کوئنیگزگ یعنی نیکلاس لیلجا در وندر ایرفیلد دانمارک و در تاریخ 1 اکتبر انجام شده است. کمپانی سوئدی برای ثبت رسمی و تایید اطلاعات این رکورد گیری از واقعه نگار اطلاعات و GPS استفاده کرده تا هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد. تنها تغییری که در اگرا RS صورت گرفته، تنظیم باله عقب بوده و هیچ تغییر دیگری بر روی آن اعمال نشده است.

image
image

لیلجا در حین حرکت به حداکثر سرعت 403 کیلومتر بر ساعت دست یافت و رسیدن به سرعت بالاتر و توقف با سرعت بیشتر، زمان کلی حرکت را به 37.28 ثانیه رساند که باز هم با اختلاف بهتر از بوگاتی شیرون است.

در واقع این رکورد گیری ابر خودرو ساز سوئدی به دلیل درخواست یکی از مالکان آگرا RS صورت گرفت که هدف او از این درخواست، نشان دادن عملکرد خودرو و مقایسه عملکرد آن با سایر رقبا بود. کمپانی هم پاسخ این درخواست را به خوبی داد. نمونه‌ای که این رکورد گیری توسط آن انجام شد، به زودی به خاک کشور آمریکا خواهد رفت تا در اختیار مالک قرار گیرد.

image
image

خودرویی که در فیلم مشاهده می‌کنید، از موتور بسیار قدرتمند 5.0 لیتری 8 سیلندر بهره می‌برد که قدرتی معادل 1341 اس بخار دارد که در مقایسه با موتور 1480 اس بخاری بوگاتی شیرون (8.0 لیتر و 16 سیلندر با 4 توربوشارژر) قدرت کمتری دارد. همچنین در کابین این کوئنیگزگ آگرا RS رول کیج مخصوص وجود دارد تا در صورت حضور در پیست، امنیت راننده تضمین شود.

image
image

در حالی که وندل ایرفیلد، مکانی را برای تست خودرو انتخاب کرده بود که طول کافی را داشت، اما به عقیده کمپانی کوئنیگزگ سطح مکان تست کیفیت لازم را نداشت و بتن فاقد چسبندگی کافی بود چراکه واقعه نگار اطلاعات اسپین و هرزگردی چرخ‌ها را گزارش داده است.

image
image

کوئنیگزگ معتقد است که عملکردی حتی بهتر از این هم ممکن است. این کمپانی سوئدی در حال تدارک دیدن یک شتاب گیری 0 تا 400 تا 0 کیلومتر بر ساعت توسط جدیدترین محصول خود یعنی رگرا است که قطعا می‌تواند رکوردها را باز هم جابه‌جا کند. رگرا محصولی هیبریدی است که در مجموع توانی معادل 1500 اسب بخار دارد!

در این ویدئو شخص کریتسین ون کوئنیگزگ هم حضور دارد. در ادامه می‌توانید ویدئو مربوط به این رکورد شکنی را مشاهده کنید:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۷
دکتر صفر تا 400 شد 26 ثانیه ...مجموع صفتر تا 403 و 403 تا صفرش شد 37 ثانیه

Saeed

۱۳۹۶/۷/۱۶
5 ثانیه بیشتر از‌ بوگاتی هست بوگاتی ۳۲ ثانیه شد ۴۰۰ کیلومتر این شد ۳۷ ثانیه چه جوری شکست رکورد بوگاتی رو

Ali

۱۳۹۶/۷/۱۶
عالیه ولی تو نهایته سرعت هنوز مونده که به پای ونوم جی تی آمریکایی برسن