خانهاخبار
آیا پرچمداران جدید گوگل به افزایش امنیت سرنشینان در رانندگی کمک خواهد کرد؟

آیا پرچمداران جدید گوگل به افزایش امنیت سرنشینان در رانندگی کمک خواهد کرد؟

ردپای تکنولوژی در گوشه گوشه زندگی انسان‎ها دیده می‌شود که البته برخی با استفاده نادرست از این صنعت، جان خود و یا حتی دیگران را به خطر می‌اندازند، همچنان که استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، روزانه بسیاری از انسان‌ها را در سراسر دنیا به کام مرگ فرو می‌برد. به همین دلیل گوگل در تلاش است تا به کمک تکنولوژی، امنیت بیشتری را برای راننده و سرنشینان خودروها فراهم کند.
۱۳۹۶/۷/۱۶

با اینکه تقریبا همه از عواقب استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی آگاهند، هنوز تعداد زیادی از کاربران این موضوع را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل گوگل با افزودن ویژگی جدید به دوقلوهای تازه واردش، در تلاش است تا درصد استفاده از تلفن همراه را در هنگام رانندگی کاهش دهد. با فعال کردن گزینه "Do Not Disturb "، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال برقراری تماس‌ و دریافت پیام‌ را برای کاربران در حین رانندگی غیرممکن می‌سازد. 

image

سنسورها و بلوتوث جدیدترین پرچمداران گوگل در صورت حرکت خودرو، فعال شده و تا زمانی که خودرو در حرکت است،از برقراری هرگونه تماس با گوشی سرنشینان جلوگیری می‌کنند، اما متاسفانه هنوز آنقدر هوشمند نیستند تا تفاوت بین راننده و دیگر سرنشینان را دریابند بنابراین سرنشینان دیگر خودرو بهتر است برای برقراری تماس، گزینه "Do Not Disturb " را غیرفعال کنند.

این ویژگی که به تعبیری ناجی رانندگان به شمار می‌آید به تازگی در پلی‌استور گوگل برای پیکسل‌های جدید قابل دسترس شده و این امکان را به کاربران می‌دهد تا همواره به کمک گزینه "always on" به صورت پیش فرض در پس زمینه سیستم عامل، فعال باشد و امنیت سرنشینان را فراهم نماید.

با این همه ممکن است برخی کاربران در زمان کنترل خودرو این ویژگی را غیرفعال نمایند و ریسک بالای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بپذیرند. اما گوگل امیدوار است محبوبیت این دسته از اپلیکیشن‌ها روز به روز در میان کاربران بیشتر شود.  

اگر شما از دارندگان پرچمدار جدید گوگل باشید این ویژگی را در گوشیتان فعال می‎کنید؟

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شاهین شادکامی

۱۳۹۶/۷/۱۶
بله صد درصد . من معمولا هنگام رانندگی وقتی پشت ترافیک هستم دقت که میکنم راننده سرگرم صحبت یا کار با تلفن همراه هست.
البته این موضوع نیازمند فرهنگ سازی هست.