خانهاخبار
بهبود عملکرد دوربین اسنشال فون با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعدد

بهبود عملکرد دوربین اسنشال فون با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعدد

اسنشال فون PH-1 پس از ماه‌ها تاخیر وارد بازار شد اما اغلب کاربران کیفیت دوربین آن را در سطح بسیار پایینی گزارش کرده‌اند. کمپانی اسنشال هم قصد دارد دوربین گوشی مذکور را با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد بهبود بخشد.
۱۳۹۶/۷/۱۵

گوشی اسنشال فون را باید یکی از پر سر و صداترین دستگاه‌های هوشمند سال 2017 بدانیم. از وقتی اندی رابین، اسطوره اندروید و مؤسس کمپانی اسنشال، تیزر تبلیغاتی آن را در ماه مارس در توییتر منتشر کرد، بازار شایعه‌ها و گزارش‌های متعدد درباره این گوشی گرم شد و بسیاری از کاربران و کارشناسان منتظر ورود آن بودند. فاصله زمانی میان معرفی و عرضه رسمی گوشی مذکور بسیار طولانی شد. اسنشال بارها برای عرضه رسمی آن تاریخ نهایی اعلام کرد اما هیچ‌کدام محقق نشدند. این گوشی پس از عرضه رسمی بارها توسط کارشناسان متعدد مورد بررسی قرار گرفت و می‌توان ادعا کرد میانگین نتیجه این تحلیل‌ها آن را در سطح متوسط دسته‌بندی قرار می‌دهد. بسیاری از کاربران به طراحی بی‌نظیر ظاهری اسنشال فون علاقه‌مند هستند اما عملکرد ضعیف دوربین آن بزرگ‌ترین نقطه ضعفش به شمار می‌آید.

اسنشال پیش‌ازاین هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعددی برای دوربین گوشی PH-1 منتشر کرده بود. این به‌روزرسانی‌ها وضعیت HDR را به ویژگی‌های دوربین اضافه کرده‌اند و سرعتش را هم افزایش داده‌اند اما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن هنوز هم در حد و اندازه یک پرچم‌دار سال 2017 نیست. تصاویر دوربین مذکور حتی با استفاده از وضعیت HDR هم مسطح‌تر از تصاویر سایر گوشی‌ها ازجمله پیکسل ایکس ال گوگل ثبت می‌شوند.

image

به نظر می‌رسد کمپانی اسنشال هم متوجه این مشکل شده و برای حل آن راهکاری پیدا کرده است. کمپانی مذکور روز گذشته در بلاگ رسمی‌اش اعلام کرده است که به زودی به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه‌ای منتشر می‌کند. کاربران برای دریافت این فایل باید ابتدا به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستمی نسخه NMI81C را دریافت کنند؛ سپس به گوگل پلی استور بروند و نرم‌افزار دوربین گوشی را به‌روزرسانی کنند. اسنشال همچنین اعلام کرده است این به‌روزرسانی تازه دوره عکس‌العمل، صحت و عملکرد دوربین را بهبود می‌بخشد. فهرست همه موارد بهبودیافته در این به‌روزرسانی را در ادامه مشاهده کنید:

  • افزایش سرعت ثبت تصاویر در نور کم و معمولی تا کمتر از 1 ثانیه (بیش از 40% افزایش سرعت)
  • بهبود عملکرد و وضوح تصویر در نور کم
  • بهبود صدای دوربین در هنگام ثبت تصاویر 360 درجه
  • امکان استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا برای ثبت تصویر در وضعیت 360 درجه
  • امکان استفاده از تایمر معکوس در وضعیت 360 درجه
  • اصلاح برخی باگ‌ها و بهبود عمومی صحت عملکرد دوربین

کمپانی اسنشال فون می‌گوید روند اصلاح و بهبود دوربین PH-1 همچنان ادامه دارد. این سازنده در حال حاضر بهبود وضعیت HDR، امکان پخش زنده ویدیوهای 360 درجه روی فیسبوک و پریسکوپ، تصاویر و فیلترهای متحرک 360 درجه و وضعیت‌های پرتره و Pro را در دست اجرا دارد و به زودی آن‌ها را هم به دوربین گوشی مذکور اضافه می‌کند. اسنشال فون PH-1 به دوربین اصلی با لنز دوگانه 13 مگا پیکسلی مجهز شده که یکی از آن‌ها تصاویر معمولی را ثبت می‌کند و دیگری از نوع مونوکروم است. اگر این به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه عملکرد دوربین گوشی مذکور را به شکل قابل‌توجهی بهبود بخشد، بخش عمده مشکلات PH-1 رفع می‌شود و قادر خواهد بود توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

توحید

۱۳۹۶/۷/۱۵
گوشی موفقی نخواهد بود گوشی که دوربینش تو محصول نهایی ایراد داشته باشه به درد نمی خوره :|