خانهاخبار
پیکسل 2 و پیکسل 2 XL؛ اولین پرچمداران اندرویدی با فناوری eSIM

پیکسل 2 و پیکسل 2 XL؛ اولین پرچمداران اندرویدی با فناوری eSIM

با گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل، دیگر به سیم‌کارت نیاز ندارید؛ البته تا زمانی‎که عضو پروژه Fi شرکت گوگل باشید! برای جزئیات بیشتر، همراه جی‌اس‌ام باشید.
۱۳۹۶/۷/۱۵

شرکت گوگل، هنگامی‌که از پرچمداران جدید خود یعنی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رونمایی کرد؛ مشخص شد که هر دو مدل، بدون نیاز به سیم‌کارت، قابل استفاده هستند و برای برقرای تماس با دوستان خود یا استفاده از اینترنت، حتماً نباید یک سیم‌کارت فیزیکی خریداری نمایید.

مطالب مرتبط زیر را بخوانید:

آنچه که گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را منحصر به فرد ساخته است؛ پشتیبانی هر دو مدل از قابلیت eSIM است. به عبارت بهتر تا زمانی‎که عضو پروژه Fi شرکت گوگل باشید؛ این سازنده از تراشه درون پرچمداران جدید خود کمک خواهد گرفت تا هویت شما را برای برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت تشخیص دهد. البته از این فناوری که نسبتاً جدید است، به طور معمول روی تبلت‏ها با پشتیبانی از LTE، ساعت‌های مچی هوشمند و سایر محصولاتی که از شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی می‌کنند؛ استفاده می‌شود.

image

Joy Xi، مدیر محصول Project Fi گوگل در همین رابطه در وبلاگ رسمی گوگل توضیح می‎دهد:

] استفاده از فناوری eSIM[ بدین معنی است که دیگر برای استفاده از خدمات بی ‌سیم (مخابراتی) نیازی به مراجعه فروشگاه و خریداری سیم کارت نخواهید داشت.

مدیر محصول پروژه Fi گوگل در ادامه بیان می‏‌کند که eSIM، دغدغه کاربران را برای پروسه‌ی دریافت سیم‌کارت یا حتی جای‌گیری آن کاهش می‎دهد. Joy Xi در رابطه با روند استفاده از فناوری eSIM برای دسترسی به اینترنت یا استفاده از خدمات ارتباطی، توضیح می‎دهد که شما تنها باید گوشی پیکسل 2 جدید خود را روشن کنید؛ گزینه لازم را برای استفاده از خدمات مخابراتی در هنگام نصب اولیه انتخاب نمایید و گوگل سایر موارد را به منظور استفاده راحت‎تر از گوشی پرچمدار خود برعهده می‌‏گیرد.

در حال‏‌حاضر، فناوری eSIM چندان رایج نیست؛ به همین منظور، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا همچنان از سیم‌کارت‌های «نانو» روی گوشی خود استفاده کنند. این موضوع بدین معنی است که گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL، کاربران را برای استفاده از سیم‌کارت‎های رایج و فیزیکی محدود نخواهد کرد.

گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL گوگل از ماه آینده، به ترتیب با قیمت 650 و 850 دلار عرضه خواهند شد؛ قیمت اعلام شده برای نسخه‌ی پایه گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل درنظر گرفته شده است و اگر تمایل دارید تا مدل دیگر گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را با حافظه داخلی بیشتر (128 گیگابایت) خریداری کنید، باید صد دلار بیشتر برای هر مدل خریداری نمایید. جدا از قابلیت eSIM که در گوشی‌‏های هوشمند دیگر ندیده‌ایم، Pixel 2 XL اولین گوشی شرکت گوگل محسوب می‌شود که از طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده برخوردار شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدمهدی

۱۳۹۶/۷/۱۵
تو ایران eSIM کاربرد داره؟داریم اپراتوری ک پشتیبانی کنه؟