خانهاخبار
دوربین پیکسل 2 با اختلاف برتر از آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8

دوربین پیکسل 2 با اختلاف برتر از آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8

وب‌سایت DxOMark با اعلام امتیاز دوربین پیکسل 2 مشخص کرد که دوربین گوشی‌های گوگل بار دیگر توانسته‌اند در صدر برترین دوربین‌ گوشی‌های موبایل قرار بگیرند.
۱۳۹۶/۷/۱۳

گوگل سرانجام از پیکسل 2 رونمایی کرد و وب‌سایت معتبر DxOMark که به بررسی کیفیت دوربین‌های حرفه‌ای و دوربین گوشی‌های موبایل مشغول است، امتیاز دوربین آن را اعلام کرد. اگر زمان معرفی گلکسی نوت 8 یا آیفون 8 پلاس با امتیاز 94 از 100 ای که دوربین این گوشی‌ها کسب کردند، شگفت‌زده شدید، بهتر است که در شگفت‌زدگی‌تان تجدید نظر کنید؛ زیرا پیکسل 2 با امتیاز خارق‌العاده 98 توانسته هر دو رقیب قدرتمندش را پشت سر بگذارد.

image

نسل اول گوشی‌های پیکسل نیز زمانی که معرفی شدند توانستند با کسب امتیاز 90 صدرنشین جدول برترین دوربین موبایل آن زمان DxOMark شوند. این بار اما فرزندان نسل پیشین توانسته‌اند بار دیگر همان اتفاق را رقم زده و صدر را از محصولات اپل و سامسونگ باز پس بگیرند.

دوربین پیکسل‌های جدید 12 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 2.6/1 اینچی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است و این در حالی است که دوربین پیکسل‌های نسل پیش گرچه 12 مگاپیکسلی بود ولی از سنسور 2.3/1 اینچی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برخوردار بودند. فوکوس خودکار و تثبیت اپتیکال تصاویر از جمله دو بهبودی است که گوگل در دوربین نسل دوم گوشی‌های پیکسل نسبت به نسل اول آن لحاظ کرده است.

البته این تنها تفاوت سخت‌افزاری و اعداد و ارقامی است که روی کاغذ می‌آیند. با این حال تفاوت اصلی بین عملکرد این دو گوشی در عمل و به خصوص در بخش عکس‌برداری رقم می‌خورد. جایی که پیکسل 2 توانسته امتیاز 99 را کسب کند. دوربین پیکسل 2 در تصویربرداری در نور روز به خاطر ثبت جزئیات دقیق، رندر دقیق رنگ‌ها و دامنه‌ی دینامیکی فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفته است. در نور شب نیز با وجود نویزهای کمی که در تصویر دیده می‌شود، جزئیات به خوبی و دقیق ثبت می‌شوند. هر چند که در موقعیت‌های داخلی با نور پس زمینه کمی از کیفیت جزئیات ثبت شده کم می‌شود. وب‌سایت DxO کیفیت و عملکرد فلاش گوشی و نقش آن در بهبود کیفیت عکس در محیط‌های کم‌ نور را نیز قابل ستایش عنوان کرده است.

image

همان‌طور که می‌دانید دوربین پیکسل‌های جدید بر خلاف دیگر پرچم‌داران امسال یگانه است و اینکه بتوانید با دوربین یگانه تصاویری با افکت بوکه خلق کنید، به یک جادوی نرم‌افزاری نیاز است و پیکسل 2 این جادو را درون خود دارد. بر اساس گفته وب‌سایت DxO از این نظر دوربین پیکسل 2 نسبت به نسل قبل بهبود چشم‌گیری داشته، با این حال به کیفیت آیفون 8 پلاس نمی‌رسد.

اما دوربین پیکسل در بخش فیلم‌برداری نیز موفق شده امتیاز فوق‌العاده‌ی 96 را کسب کند که به نوعی رکوردشکنی در این بخش محسوب می‌شود. نوردهی خوب، فوکوس خودکارِ سریع، نرم و پایدار به همراه قابلیت ردگیری اشیا باعث شده‌اند که تعادل فوق‌العاده‌ای بین ثبت جزئیات بیشتر و کاهش نویز برقرار شود. DxO هم‌چنین به این نکته اشاره کرده که گرچه الگوریتم‌های تثبیت ویدیوها در دوربین نسل قبل عالی بودند، در پیکسل 2 این الگوریتم‌ها گویا باز هم بهتر شده‌اند و در این بخش نیز عملکرد بهتری را نسبت به نسل اول پیکسل شاهد هستیم.

در تصویر زیر می‌توانید امتیازهای وب‌سایت DxOMark را در دسته‌های مختلف به دوربین پیکسل‌های جدید (که هر دو از یک نوع هستند) مشاهده کنید. لازم به ذکر است که تنها در بخش زوم و بوکه پیکسل 2 از گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس شکست خورده است.

image

نظر شما در مورد دوربین این گوشی چیست؟ آیا شما را به خرید آن ترغیب کرده است؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۶
نمره ۱۰۵ خخخخخ کل نمره ۱۰۰ هست ببین با کیا داریم بحث میکنیم

sink

۱۳۹۶/۷/۱۵
فن های سامی که انقدر میگن نمره عکاسی نوت ۱۰۰ شده . نمره نوت بالا اومده بخاطر اینکه دو دوربین داره و توی زوم و بوکه بهتر عمل میکنه ‌. در استفاده عادی از زوم و بوکه استفاده میشه؟!؟؟؟ پیکسل در عوض داینامیک رنج بهتر و لرزشگیر بهتر و جزئیات و سرعت فوکوس و ده فاکتور دیگه داره که هر روز استفاده میشه نه بوکه ای که سالی یبار هم استفاده نمیشه .
نوت یک لنز و سنسور بیشتر داره و باز درمجموع ۴ امتیاز از پیکسل کمتر اورده :)))))
پیکسل اگر دو لنزی میزد میشد ۱۰۵ . دلش به حال بقیه سازنده ها سوخت و تک لنزی ساخت :))
جلوی لنز دوم نوت اگر چسب بزنن به پیکسل ۱ هم نمیرسه چه برسه این گوشی

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۷/۱۵
این دیروز معرفی شد چجوری وقت کردن که امتیاز بدن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
البته بازم توی عکاسی 1 نمره از نوت 8 کمتر داره

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۵
کیهان مگه قرار نبود اگه نوت ۸ دوربینش بالای ۹۰ شد واسه سامسونگ تبلیغ کنی و طرفدارش بشی خخخخ

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۱۵
همون طور که یو11 طبق قوانین تست و بررسی قبلی سایت دکسومارک تونست تنها گوشی باشه که بهتر از پیکسل گوگل عمل کنه بدون شک به زودی شاهکار دیگری از اچ تی سی خواهیم بود که دنیارو تکون بده
درضمن گوگل 2 میلیارد دلار از سهام اچ تی سی رو خریداری کرده و این یعنی اچ تی سی با همکاری گوگل و سرمایه بیشتر بهتر از پیش ظاهر خواهد شد