خانهاخبار
درآمد سامسونگ از فروش هر دستگاه آیفون 10: 110 دلار!

درآمد سامسونگ از فروش هر دستگاه آیفون 10: 110 دلار!

اپل و سامسونگ با وجود رقابتی که دارند، با یکدیگر شراکت تجاری نیز دارند. همواره تعدادی از قطعات گوشی‌های آیفون را سامسونگ تولید می‌کرده و آیفون 10 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما درآمد سامسونگ از فروش هر دستگاه آیفون 10 بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید!
۱۳۹۶/۷/۱۰

اپل ماه گذشته از آیفون 10 رونمایی کرد. آیفونی که به خاطر دهمین سالگرد معرفی آیفون چنین نام گرفت و در نوع خودش منحصر به فرد است. این گوشی از صفحه نمایش بدون لبه برخوردار بوده و در آن سیستم تشخیص چهره جایگزین تاچ آیدی شده است. البته آیفون 10 که هنوز به بازار عرضه نشده، قیمت بالای 999 دلاری دارد. یکی از دلایل این قیمت بالا، بیشتر بودن هزینه تمام شده این گوشی برای اپل است. اما نکته جالب اینجاست که بر اساس بررسی قطعات استفاده شده در این گوشی، سامسونگ به ازای فروش هر آیفون 10 حدود 110 دلار سود می‌برد؛ چیزی نزدیک به ده درصد قیمت فروش محصول!

image

پر سودترین قطعه تولیدی سامسونگ که در آیفون 10 به کار رفته، گران‌قیمت‌ترین قطعه این گوشی نیز هست: صفحه نمایش جدید OLED. این صفحه نمایش سفارشی بوده و بر اساس استانداردهای اپل طراحی و ساخته شده است. اما صفحه نمایش OLED تنها قطعه‌ی تولیدی سامسونگ نیست که در دل آیفون 10 جای گرفته است.

تحقیقی که برای مجله وال استریت ژورنال انجام شده نشان می‌دهد سامسونگ وظیفه تولید باتری و خازن‌های مورد استفاده در پرچم‌دار جدید و پر سر و صدای اپل را نیز بر عهده داشته است. در این بررسی به نکته جالبی اشاره شده است:

به نظر می‌رسد درآمد سامسونگ از تولید قطعات برای آیفون 10 حدود 4 میلیارد دلار بیشتر از درآمد این شرکت در تولید قطعات پرچم‌دار خودش، گلکسی اس 8، باشد.

البته به دلایلی نمی‌توان این مقایسه را چندان منصفانه دانست. اول اینکه در این مقایسه تنها درآمد بخش قطعات سامسونگ در دو گوشی آیفون 10 و گلکسی اس 8 مورد مقایسه قرار گرفته و سودی که بخش موبایل سامسونگ از فروش گلکسی اس 8 به دست آورده لحاظ نشده است. ثانیا این مقایسه بر اساس آمار فروش «احتمالی» این دو گوشی انجام شده است. در این مقاله آمده است:

انتظار می‌رود اپل 130 میلیون دستگاه از آیفون 10 تا تابستان 2019 به فروش برساند که درآمد سامسونگ از هر دستگاه حدود 110 دلار است. در همین حال انتظار می‌رود فروش جهانی گلکسی اس 8 حدود 50 میلیون دستگاه باشد که به ازای هر دستگاه 202 دلار به خاطر قطعات تولیدی خود سامسونگ مانند صفحه نمایش طی 20 ماه ابتدایی فروش برای این شرکت درآمد به همراه داشته باشد.

image

به عبارت دیگر از آنجا که سامسونگ نسبت به آیفون 10 تعداد قطعات بیشتری از گلکسی اس 8 را خودش تولید می‌کند، درآمد تولید قطعات ناشی از فروش هر دستگاه گلکسی اس 8 بیشتر از آیفون 10 است. اما به خاطر اینکه انتظار می‌رود مجموع فروش آیفون 10 بسیار بیشتر از گلکسی اس 8 باشد، درآمد نهایی سامسونگ از آیفون 10 به خاطر تولید قطعه بیشتر برآورد شده است.

شاید جالب باشد که بدانید دو شرکت اپل و سامسونگ که رقیب هم محسوب می‌شوند، تا چه حد کسب و کارشان به یکدیگر وابسته است. بر اساس تخمین موسسه‌ سرمایه‌گذاری CLSA، سفارش‌‌های اپل برای تولید قطعات مختلف گوشی‌های آیفون حدود یک سوم درآمد سامسونگ را تأمین می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

سهراب

۱۳۹۶/۷/۱۳
مدیر چرا نظرات و مطالب بنده را پخش نمی‌کنید... مگر چه اشکالی دارند؟؟؟
بنده فقط گفتم " حالا هی طرفداران سامی و سیب گندیده باهم کل‌کل کنند.

سهراب

۱۳۹۶/۷/۱۳
حالا هب طرفداران سامی و سیب گندیده بزنندو بپرند بر سر و کول هم...
اینا اینجا همدیگر رو می‌کشند
اونا اونجا با همدیگر سود می‌برند

persian

۱۳۹۶/۷/۱۲
کدوم 20 ماه!؟؟ کجا اس 8 مال 20 ماه پیشه...تولید 2017 هست و هنوز سال تموم نشده

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۲
سامسونگ بشه مثل هنگ تی سی خخخخخخخخخخخ این دیگه از اون حرف ها بود.
بنجول ساز تایوانی فقط کارش تقلید و اسمبله تنها شرکتی که شبیه ش هست glx خودمونه و بهتره با هم ادغام بشن

pm_antutu

۱۳۹۶/۷/۱۱
سعید میشه چرت نگی؟
بله میدونم سامسونگ سالی 12 میلیارد فقط هزینه تبلیغات میکنه که این مبلغ مساوی با ارزش کل برند اچ تی سیه
دوما اچ تی سی هم یهو از صدر بازار به اینجا نرسید
کم کم
البته تا وقتی سام مثل اچ تی سی بشه دیگه اچ تی سی درکار نیست