خانهاخبار
پایان انتشار بسته‌های امنیتی برای برخی گوشی‌های ال‌جی

پایان انتشار بسته‌های امنیتی برای برخی گوشی‌های ال‌جی

کمپانی ال‌جی اعلام کرده است که قصد دارد انتشار بسته‌های امنیتی ماهانه را برای برخی مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمندش متوقف کند. هنوز معلوم نیست روش جایگزین این به‌روزرسانی‌ها چه خواهد بود.
۱۳۹۶/۷/۹

ظاهرا کمپانی ال‌جی تصمیم گرفته است انتشار بسته‌های امنیتی نرم‌افزاری ماهانه را برای برخی گوشی‌های قدیمی‌ترش متوقف کند. ال‌جی در بیانیه امنیتی رسمی‌اش اسامی گوشی‌های هوشمندی را که در آینده هم بسته‌های امنیتی را دریافت می‌کنند، به‌روزرسانی کرده است. در این فهرست تازه دیگر مدل‌های G3، G4، G4 Stylus و Stylo دیگر دیده نمی‌شوند. این گزارش بدین معنیست که اگر هرکدام از این مدل‌ گوشی‌ها را در اختیار دارید، دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی ماهانه یا فصلی برای شما منتشر نمی‌شود.

image

خبر خوش آنکه همه دارندگان گوشی‌های سری G (G5 و G6)، سری V (V10، V20 و V30)، سری Q (Q6 و Q8) و سری X (X300، X400، X500، X cam) همچنان قادر خواهند بود در صورت نصب آخرین نسخه سیستم عامل، تازه‌ترین بسته‌های امنیتی را هم دریافت کنند. چندی پیش هم به‌روزرسانی امنیتی ماه ژوئیه 2017 برای V20 منتشر شد و بسیاری از رخنه‌های امنیتی اندرویدی (CVEs) را رفع کرد. این به‌روزرسانی ابتدا توسط اپراتور Verizon منتشر شد و به‌تدریج به دست عموم کاربران رسید.

هنوز مشخص نیست که ال‌جی پس از حذف گوشی‌های تقریبا قدیمی قصد دارد از چه روشی برای حفظ امنیت آن‌ها استفاده کند. بسته‌های امنیتی قادرند بسیاری از مشکلات و رخنه‌های امنیتی را از بین ببرند یا از بروز آن‌ها جلوگیری کنند و به همین خاطر ممکن است کاربران گوشی‌های مذکور پس از مدتی با مشکلات امنیتی متعددی مواجه شوند. این کمپانی همچنین درباره افزایش تعداد مدل‌های حذف شده از لیست هیچ نظری نداده است اما حدس می‌زنیم این تعداد در آینده بیشترخواهند شد. این غول تکنولوژی از طرفی به دارندگان گوشی‌های جدیدترش تأکید کرده که بهتر است همه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را به محض انتشار، دریافت و نصب کنند تا اکوسیستم اندروید گوشی‌هایشان دچار مشکلات امنیتی نشود. پیش از آغاز روند نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری حتما اطمینان حاصل کنید که گوشی‌تان به‌اندازه کافی شارژ شده باشد تا در خلال نصب خاموش نشود. همچنین بهتر است فایل به‌روزرسانی را با اتصال به شبکه ارتباطی Wi-Fi دریافت کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ستاره

۱۳۹۶/۸/۱۸
سلام ببخشید من ال‌جی جی ۲ دارم الان چند هفتست خاموش شده یکم روشن میشه میاد رو منو باز خاموش میشه کلا ارتباطش با باتری قطع میشه چند جا بردم یکی میگه هاردشه یکی میگه باید فلش سه با فلشم درست نشده لطفاً راهنمایی کنید این گوشیو خیلی دوست دارم نمی‌خوام از دستش بدم

انوشیروان

۱۳۹۶/۷/۹
مگه قبلن به جی 4 آپدیت میداد؟ جی4 من که سوخت، اصلن دیگه جی4 مونده تو دنیا که آپدیت هم بده یا نده.

Amin

۱۳۹۶/۷/۹
ببخشید سری kالجی چی میشه ایا برا اوناهم اپدیت میاد یانه

حسین70

۱۳۹۶/۷/۹
اندروید گوشی من الان 4.3 هست مشکلی ندارم