خانهاخبار
گلایه کاربران آیفون از مشکلات پیش آمده پس از نصب iOS 11

گلایه کاربران آیفون از مشکلات پیش آمده پس از نصب iOS 11

شماری از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند پس از نصب iOS 11 با کاهش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و مشکلات متعدد دیگر مواجه شده‌اند.
۱۳۹۶/۷/۱۰

به دنبال انتشار آخرین نسخه از سیستم عامل iOS، شمار زیادی از کاربران گفته‌اند هنگام کار با دستگاه‌های خود دچار مشکلات متعددی شده‌اند و در گوشه و کنار فضای مجازی از مشکلات پیش آمده برای باتری‌های دستگاه‌های خود، کاهش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و چندین باگ نرم افزاری گلایه کرده‌اند. گویا قرار نیست انتشار هیچ نسخه‌ای از سیستم عامل موبایلی اپل بدون حاشیه باشد و iOS 11 نیز همانند پیشینیان خود اثبات کرد که باگ‌ها و اشکالات جزئی نرم افزاری بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند به‌روز رسانی سیستم عامل‌های اپل است.

image

در سایت reddit کاربران متعددی ادعا کرده‌اند پس از نصب iOS 11 با کاهش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها، هنگ کردن آن‌ها و سایر مشکلات مشابه روبرو شده‌اند. در پست‌های ابتدایی منتشر شده در reddit از باز شدن اپلیکیشن‌ها با عنوان «یک کار به شدت کلافه کننده» یاد شده است، احساسی که ده‌ها کاربر دیگر هم در نظرها بر آن صحه گذاشته‌اند. یکی از کاربران گفته:

درست از وقتی که iOS 11‌ را نصب کردم، راه اندازی و باز کردن اپلیکیشن‌ها بسیار کند و کلافه‌کننده شده است. باز شدن سافاری، reddit، ESPON، یاهو، پیام‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها زمان بسیار زیادی می‌برد. حتی بعضی از این اپ‌ها در میانه کار باز نمی‌شوند و دوباره به صفحه خانه برمی‌گردند، یا حتی فریز می‌شوند و نیاز می‌شود که آن‌ها را ببندم یا چندین دقیقه برای بارگذاری آن‌ها صبر کنم. من تا پیش از نصب iOS 11 هیچ مشکلی با آیفون 7 پلاس خودم نداشتم، اما پس از نصب این نسخه از iOS گوشی من انگار در یک باتلاق گیر کرده است. من تا به حال هیچ وقت مجبور نشده‌ام که آیفون خودم را هارد ریست کنم اما از دو روز پیش که اقدام به نصب iOS 11 کردم، دو بار وادار شده‌ام که آن را ریست کنم.

کاربران از این گلایه کرده‌اند که گوشی آن‌ها هنگام اجرای برنامه‌ها گیر می‌کند و هارد ریست تنها راهی است که می‌تواند این مشکل را حل کند. Reddit، اسنپ‌چت، توییتر، فیس‌بوک، مسنجر، سافاری و شمار دیگری از اپلیکیشن‌ها هم دچار این مشکل شده‌اند. مطابق اظهارات کاربران، گاهی اوقات اپلیکیشن‌ها تنها از روی صفحه هوم قابل اجرا هستند و در بعضی موارد، اپ‌های باز شده از قسمت نوتیفیکیشن‌ها کار نمی‌کنند و همین مشکلات در ارتباط با بلوتوث هم گریبانگیر کاربران بوده است. کاربر دیگری در reddit‌ نوشته:

من پیش‌تر از نسخه بتای iOS 11 استفاده کردم و می‌توانم بگویم که برای من فوق‌العاده بود. اما اکنون روی نسخه GM دچار مشکلات متعددی شده‌ام. اپلیکیشن‌ها به درستی راه اندازی نمی‌شوند، یا اگر هم باز شوند در نهایت کرش می‌کنند. اپلیکیشن‌های مختلف به سرعت فریز شده و از کار می‌افتند. گاهی اوقات هم شاخص آنتن گوشی دچار مشکل شده و آن را خارج از محدوده نشان می‌دهد. همچنین انگار که چیزی در به‌روز رسانی iOS جدید، امکان کنترل بلوتوث را مختل کرده و اکنون من نمی‌توانم از دکمه اسکیپ فرستنده‌ام برای تغییر آهنگ‌ها استفاده کنم (چیزی که در نسخه بتا شاهد آن نبودم).

بخش عمده‌ای از شکایات کاربران هم معطوف به ویجت Now Playing در کنترل سنتر است. چندین کاربر از این گلایه کرده‌اند که نمی‌توانند با این ویجت، روی اسپاتیفای و اپل موزیک آهنگ‌ها را کنترل کنند. برخی از کاربران هم گفته‌اند که طول عمر باتری گوشی‌شان پس از نصب iOS 11 به شدت افت کرده است.

البته همه کاربرانی که اقدام به نصب نسخه جدید iOS کرده‌اند شاهد این مشکلات نبوده‌اند، اما مطابق آنچه در وب سایت reddit منتشر شده، بخش قابل اعتنایی از کاربران با این مشکلات روبرو شده‌اند. احتمالا به‌روز رسانی‌های مرتبط با اپلیکیشن‌ها و iOS 11 به زودی منتشر و این مشکلات برطرف می‌شود. اما آن دسته از کاربران که می‌خواهند هر چه زودتر از شر مشکلات پیش آمده خلاص شوند، می‌توانند راه‌های زیر را امتحان کنند.

برخی از کاربران reddit ادعا کرده‌اند که با بازنشانی تنظیمات از مسیر Settings --> General ---> Reset --> Reset All Settings توانسته‌اند تمامی مشکلات پیش آمده برای اپلیکیشن‌ها را برطرف کنند. شمار دیگری از کاربران هم دستگاه خود را به تنظیمات اولیه برگردانده‌اند و آن را به عنوان راهی برای حل کردن مشکلات به دیگران توصیه می‌کنند. کاربران دیگری هم که پیش‌تر اقدام به تهیه نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را اجرا کرده‌اند، نتایج بهتری گرفته‌اند. یکی از این کاربران گفته است:

دقیقا من فکر می‌کنم که سایر کاربران چندان به این روش خوش بین نیستند، اما این روش واقعا درست کار می‌کند. من با انجام این کار توانستم آیفون 6 اس خودم را که مثل یک حلزون کند شده بود، به همان سرعتی برگردانم که در iOS 10 از آن بهره‌مند بودم.

مطابق گزارش‌هایی که کاربران در سایت reddit منتشر کرده‌اند، مدل‌های مختلفی از آیفون از جمله آیفون 6 اس، 7، 7 پلاس و سایر مدل‌های قبلی دچار اختلال عملکرد شده‌اند. به نظر می‌رسد که تنها آیفون‌های 8 و 8 پلاس از این قضیه سربلند بیرون آمده‌اند و شکایات انگشت شماری هم در مورد آیپدهای پرو گزارش شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۵
سلام.من ۸plusدارم.از وقتی آپدیت ۱۱.۴.۱ رو نصب کردم،کیفیت صدای بلندگوی بالا(بلندگوی مکالمه)افت کرده چ هنگام مکالمه و چ در هنگام پخش آهنگ. واقعا رو اعصاب آدمه.امیدوارم تو آپدیت بعدی این مشکل حل بشه وگرنه مجبورم بلندگو رو عوض کنم

morteza

۱۳۹۶/۷/۱۱
گذشت زمانی که اندروید اینجوری بود هر پرچمدار اندرویدی ای غیر از سامو بگیر ی مشکلی در سیستم عامل نخواهی داشت تازه سامم 3-4 ماه اول خوبه بعد کند میشه

علي

۱۳۹۶/۷/۱۱
اين ios11 خيلي گوشي يك صورتي هنگ مي كند و اپليكيشن ها خوب كار نمي كند و مصرف باتري بسياز زيادي دارد

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۰
عرض

عرفان

۱۳۹۶/۷/۱۰
ایفون ۶ منم هیچ مشکلی نداشت از وقتی به ۱۱ اپدیت کردم سیری باز نمیشه چیکار باید کنم به نظر شما ؟؟ مشکل کجاست ؟؟