خانهاخبار
انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا 7.1.1 برای Moto X Play

انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا 7.1.1 برای Moto X Play

حدودا دو سال از عرضه گوشی Moto X Play می‌گذرد. فایل به‌روزرسانی نرم‌افزاری مخصوص این گوشی برای اندروید نوقا 7.1.1 در حال انتشار است و گفته می‌شود که این نسخه احتمالا آخرین به‌روزرسانی برای گوشی مذکور خواهد بود.
۱۳۹۶/۷/۸

کمپانی موتورولا که حالا توسط لنوو اداره می‌شود، نرم‌افزار به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید به  نسخه 7.1.1 نوقا را برای گوشی Moto X Play در کشور برزیل منتشر کرد. همان‌طور که می‌دانید، گوگل تازه‌ترین نسخه اندروید را به نام اوریو چندی پیش معرفی کرد و نوقا جدیدترین سیستم عامل این غول تکنولوژی به شمار نمی‌رود؛ اما بااین‌حال شامل بهبودها و ویژگی‌های تازه‌ای است که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. حالا کاربران قادر خواهند بود از وضعیت Multi-window بهره ببرند و دو اپلیکیشن را هم‌زمان روی صفحه نمایش گوشی‌هایشان اجرا کنند. ویژگی مفید دیگر Quick Reply است که شما را قادر می‌سازد بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن به نوتیفیکیشن‌هایتان پاسخ دهید. اندروید نوقا همچنین عملکرد داخلی و فنی گوشی را هم بهبود می‌بخشد و عمر باتری و همچنین تجربه کلی کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال ویژگی Doze mode که با محدود کردن پردازش‌های نرم‌افزاری در پس‌زمینه گوشی به میزان مصرف باتری کمک می‌کند، در این نسخه به‌محض خاموش شدن صفحه فعال می‌شود.

image

ارتقا به اندروید نوقا درواقع ویژگی‌های تازه بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. برای مثال امکان ایجاد میانبر اپلیکیشنی که به کاربر اجازه می‌دهد برخی دستورات را تنها با نگه داشتن انگشت روی آیکون اپلیکیشن‌ها اجرا کند. تعداد و نوع ایموجی‌ها هم در این نسخه افزایش یافته است که برای عموم کاربران خبر خوشی محسوب می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند در برخی اپلیکیشن‌ها فایل GIF را مستقیما از کیبوردشان انتخاب و ارسال کنند. اندروید نوقا علاوه بر همه ویژگی‌های تازه، نرم‌افزار Google Duo (اپلیکیشن تماس صوتی گوگل) و همچنین بسته امنیتی تازه‌ای را که هنوز جزئیاتش مشخص نیست،  در بر دارد.

گوشی Moto X Play در سال 2015 و با سیستم عامل پیش‌فرض اندروید لالیپاپ 5.1.1 وارد بازار شد. این گوشی در سه ماهه اول سال 2016 به اندروید 6.0 مارشمالو ارتقا یافت و احتمالا اندروید نوقا هم آخرین نسخه نرم‌افزاری سیستم عامل خواهد بود که به آن به‌روزرسانی می‌شود. گوشی مذکور از تراشه 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 615 با پردازنده 8 هسته‌ای از نوع ARM Cortex A53 با قدرت  فرکانس حداکثر گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیکی‌اش Adreno 405 است. Moto X Play به 2 گیگابایت رم مجهز شده و در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت عرضه شده است. این گوشی صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1920 در 1080 دارد و دوربین اصلی و حسگر سلفی‌اش به ترتیب 21 و 5 مگا پیکسلی هستند. ظرفیت باتری غیرقابل تعویضش 3630 میلی‌آمپر گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، انتشار اندروید نوقا 7.1.1 برای این گوشی ابتدا در کشور برزیل آغاز شده و انتشار عمومی آن ممکن است چند روز طول بکشد. فایل به‌روزرسانی مذکور احتمالا در خلال هفته‌های آینده برای سایر دارندگان Moto X Play در سرتاسر جهان منتشر می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

farshid

۱۳۹۶/۷/۸
سلام لطفا یه مقاله راجب نصب اندروید استوک روی گوشی های مختلف بزارید تا کسایی که دوست دارند اندروید خالص رو بدونه خرید گوشی پیکسل تجربه کنن باتشکر