خانهاخبار
شایعه‌ تازه درباره ساخت گوشی اولترا پیکسل گوگل

شایعه‌ تازه درباره ساخت گوشی اولترا پیکسل گوگل

تنها یک هفته به معرفی رسمی نسل تازه گوشی‌های پیکسل باقی مانده اما امروز تصاویر تازه‌ای از جلسه رسمی و داخلی گوگل منتشر شده است که گوشی تازه دیگری را به نام Ultra pixel نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۷/۷

دوگانه تازه پیکسل در مقایسه با نسل قبلی تا حدودی عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسند. نسخه کوچک‌تر یعنی پیکسل 2 آن‌قدر شبیه به نسخه قبلی دیده می‌شود که اساسا انگار خود پیکسل است که مشخصات فنی داخلی‌اش را کمی بهبود بخشیده‌اند و طراحی‌اش را به‌گونه‌ای دستخوش تغییر کرده‌اند که به‌سختی می‌توان متوجهش شد. از طرفی گفته می‌شود که نسخه پیکسل 2 ایکس ال قرار است ازنظر طراحی ظاهری کاملا متفاوت باشد. با توجه به همه گزارش‌ها و تصاویری که از این گوشی لو رفته تقریبا مطمئن شده‌ایم که قرار است با کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش به پیروان این ترند پرطرفدار بپیوندد.

image

البته احتمال طراحی بدون حاشیه پیکسل 2 ایکس ال خبر خوشحال کننده ایست، اما اگر خاطرتان باشد چند ماه پیش از سه گوشی مختلف پیکسل صحبت می‌شد و یکی از آن‌ها بارها با اسم رمز Muskie در شایعه‌های مختلف دیده شد. همان‌طور که می‌دانید، احتمال ساخت این گوشی مدتی بعد رد شد، اما آیا این خبر صحت داشته است؟

یکی از کاربران فعال یوتیوب به نام Arun Maini امروز ویدیوی جالبی در کانال شخصی خودش به نام Mrhosetheboss منتشر کرده است. او در این ویدیو گفته که جزئیات تازه‌ای از یک منبع ناشناس به دستش رسیده است. طبق این جزئیات، گوگل در حال ساخت یک گوشی دیگر به نام اولترا پیکسل است.

به‌طور خلاصه، این اخبار لو رفته تازه شامل تصاویر و ویدیوهای متعددی از یکی از جلسه‌های معرفی گوگل است که مشخصا درباره گوشی Ultra pixel برگزار شده است. در تصاویر موسوم به این گوشی تازه با توجه به حاشیه‌های باریک کنار صفحه نمایش و همچنین کشیده بودن صفجه آن حدس می‌زنیم اولترا پیکسل در سال 2018 معرفی شود. منبع این اخبار لو رفته همچنین گفته است که دوربین اصلی این گوشی درواقع یک ماژول با لنزهای دوگانه است و حسگر اثرانگشتش هم کاملا نوآورانه خواهد بود. این منبع به هیچ جزئیاتی درباره حسگر مذکور اشاره نکرده است اما Maini حدس می‌زند منظور از این تکنولوژی همان حسگر درون صفحه نمایش باشد.

در یکی از این اسلایدهای نمایش شاهد جمله عجیبی هستیم که می‌گوید: « آینده اندروید سیال است». البته در ویدیو هم به این موضوع اشاره شده و منظور از آن جایگزین کردن دکمه‌های راهنمای اندروید ازجمله بازگشت، خانه و همه اپلیکیشن‌ها با تکنولوژی سیال تازه‌ای از سوی گوگل است. احتمالا گوگل قصد دارد مانند آیفون 10 از سیستم راهنمای ژستی (بر اساس حرکت و رفتار) استفاده کند.

پیش‌تر اشاره کردیم که این غول تکنولوژی گوشی مذکور را در خلال جلسه رسمی‌اش Ultra pixel خوانده است. همان‌طور که می‌بینید، کلمه pixel در این عبارت کاملا کوچک نوشته شده است و سؤال‌های متعددی را به وجود می‌آورد. اولین احتمال در توجیه این نام عجیب این است که Ultra pixl احتمالا نام تجاری این گوشی تازه نخواهد بود بلکه ممکن است تنها به دوربین آن اطلاق شود ( کمپانی HTC قبلا دوربینی با کیفیت و نام UltraPixel تولید کرده و ممکن است گوگل هم از زمان آغاز همکاری با کمپانی مذکور به این دوربین دست یافته باشد).

احتمال دیگر هم آنکه Ultra pixel اصلا گوشی سوم به‌حساب نمی‌آید. صفحه نمایش کشیده و طراحی بدون حاشیه آن کاملا با پیکسل 2 ایکس ال یکسان است؛ هرچند ویژگی بلندگوی استریوی دوگانه پنل جلوی گوشی مذکور در تصاویر آن دیده نمی‌شود و ماژول دوربین اصلی‌اش که دو لنز دارد هم با هیچ‌کدام از شایعه‌های قبلی پیکسل 2 ایکس ال سازگار نیست.

ساده‌تر بگوییم هنوز مشخص نیست این گوشی یک نسخه تازه پیکسل است یا گوگل قصد داشته تصاویر رندر شده پیکسل 2 ایکس ال را در لحظه آخر و بر اساس ایده‌های تازه ارائه کند. از طرفی این تصاویر کاملا معتبر به نظر می‌رسند و گوگل هم در جلسه ارائه‌اش از فونت رسمی داخلی خودش استفاده کرده است و همین موضوع هم میزان اعتبار تصاویر را افزایش می‌دهد. به‌هرحال تنها یک هفته دیگر باقی مانده است تا بخشی از این احتمال‌ها به حقیقت بپیوندند یا به‌کلی رد شوند. گوگل 4 اکتبر (12 مهر) دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را رسما معرفی می‌کند. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)