خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر برای Moto G4 Plus

انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر برای Moto G4 Plus

گوشی Moto G4 Plus یکی از میان رده‌های موفق لنوو است که سال 2016 معرفی شد. این گوشی مدتی به خاطر یک رخنه امنیتی، کاربرانش را تا حدودی در معرض خطر نفوذ بدافزارها قرار داده بود. این مشکل حالا در به‌روزرسانی ماه سپتامبر رفع می‌شود.
۱۳۹۶/۷/۷

انتشار به‌روزرسانی بسته امنیتی ماه سپتامبر از روز گذشته برای گوشی میان رده Moto G4 Plus آغاز شد. حجم این فایل حدودا 35 مگابایت گزارش شده است و نرم‌افزار گوشی پس از به‌روزرسانی به شناسه نسخه NPJS25.93-14-10 تغییر می‌یابد. بسته امنیتی سپتامبر 2017 شامل رفع آسیب‌پذیری BlueBorne است. BlueBorne درواقع یکی از مشکلات اساسی امنیتی است که با سوءاستفاده از روند پردازش بلوتوث در سیستم عامل اندروید باعث نصب و انتشار بدافزار می‌شود. نرم‌افزارهای آلوده و مخرب می‌توانند حتی بدون نیاز به اتصال به سایر دستگاه‌ها هم منتقل شوند. این آسیب نرم‌افزاری جدی قادر است در وضعیت بلوتوث روشن اما پنهان هم انتشار یابد و از همین رو مطمئنا راه فراری از آن وجود ندارد. دریافت و نصب بسته امنیتی ماه سپتامبر به کاربران کمک می‌کند از خطرهای دزدیده شدن اطلاعات شخصی، جاسوسی و حمله‌های باج افزاری دور بمانند. جالب است بدانید همه خطرهایی که برشمردیم درواقع در اثر سوءاستفاده از همان مشکل امنیتی به وجود می‌آید.

image

موتورولا در حال حاضر انتشار بسته ماه سپتامبر را به سورت خودکار آغاز کرده است هرچند طبق روال معمول همه کاربران می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات گوشی، انتخاب گزینه درباره گوشی و سپس کنترل همه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، آن را به‌صورت دستی دریافت و نصب کنند. اگر روند دانلود بسته امنیتی مذکور به روش OTA روی گوشی با شکست مواجه شد، کاربران می‌توانند آن را جداگانه دانلود و سپس به روش Flash روی دستگاهشان نصب کنند. پیش از آنکه روند به‌روزرسانی را آغاز کنید، حتما از همه اطلاعات گوشی روی یک دستگاه دیگر مانند لپتاپ یا کارت حافظه جانبی microSD نسخه پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید تا داده‌های مهمتان را از دست ندهید. علاوه بر این به یاد داشته باشید که میزان باتری گوشی‌تان باید به‌قدری باشد که تا اتمام پروسه تمام نشود. به همین خاطر بهتر است گوشی را پیش از نصب بسته کاملا شارژ کنید. اگر گوشی‌تان در خلال این روند خاموش شود، ممکن است با مشکل نرم‌افزاری مواجه شده و سیستم عامل آن بالا نیاید.

گوشی Moto G4 Plus توسط لنوو، سازنده نامی چینی، در سال 2016 رسما عرضه شد و گفته می‌شود که قرار است در خلال ماه‌های آینده به تازه‌ترین نسخه اندروید یعنی اندروید 8 اوریو هم به‌روزرسانی شود. این گوشی از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 617 با CPU 8 هسته‌ای از نوع ARM Cortex A53 با قدرت فرکانس حداکثر 1.5 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 405 است. این گوشی همچنین صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی دارد که پوشش Corning Gorilla Glass 3 برای محافظت بیشتر روی آن را پوشانده است. گوشی مذکور در دو نسخه با کانفیگ رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه شده است. نسخه ارزان‌تر آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد درحالی‌که نسخه پیشرفته‌ترش از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. گوشی Moto 4G Plus لنوو به دوربین اصلی با لنز 16 مگا پیکسلی در پنل پشت مجهز شده و زاویه دید حسگر 5 مگا پیکسلی سلفی‌اش 84 درجه است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)