خانهاخبار
پورشه پانامرا توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو معرفی شد

پورشه پانامرا توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو معرفی شد

کمپانی پورشه، نسخه توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو از پانامرا را معرفی کرد که قدرتی بسیار بالا و عملکردی فراتر از انتظار دارد.
۱۳۹۶/۷/۶

پورشه پانامرا جدید در نسخه‌های مختلفی عرضه شد. در همین راستا، کمپانی ساکن اشتوتگارت نسخه توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو از آن را هم معرفی کرد که به شکل واگن است. قوای محرکه این خودرو از یک موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر با 550 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت تشکیل شده است. بدین ترتیب قدرت کلی این پورشه به 680 اسب بخار می‌رسد. این پورشهريال قدرتمندترین واگن دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از مردم خودروهای واگن را به دلیل ظاهر و یا عملکرد نه چندان سریع آنها نمی‌پسندند اما می‌توان محصول آلمانی را از این موارد مستثنی دانست.

image
image

شاید بهتر باشد کمی بیشتر از این قوای محرکه هیبرید صحبت کنیم که از ابرخودروی 918 به قرض گرفته شده است. این سیستم همچنین در پانامرا E-Hybrid استاندارد هم مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین پورشه می‌گوید که این قوای محرکه از نظر کارایی با با پانامرا نسخه 3.0 لیتری با وجود بهبودهایی که داشته برابری می‌کند. اسپرت توریزمو که از موتور الکتریکی بهره می‌برد، با استفاده از همین موتور الکتریکی به صورت تنها، قادر است 50 کیلومتر مسیر را بپیماید و به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این موتور با توجه به نوع شارژر، می‌تواند در مدت 2.4 تا 6 ساعت به شکل کامل شارژ شود.

image
image

قطعا همه می‌خواهیم بدانیم که یک خودروی چهار چرخ متحرک با 680 اسب بخار قدرت تا چه اندازه سریع است. به گفته پورشه، پانامرا توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. حتی برای خواندن نام آن هم به طور کامل، به زمان بیشتری نیاز است!

image
image

اضافه شدن موتور الکتریکی قطعا باعث افزایش وزن خواهد شد. به شکلی که پانامرا S E-Hybrid وزنی معادل 2268 کیلوگرم دارد اما اسپرت توریزمو تقریبا 45 کیلوگرم سنگین‌تر است.

image

با همه این تفاسیر، توربو E-Hybrid اسپرت توریزمو پرچم‌دار این سری از خودروهای پورشه است و قاعدتا قیمت بیشتری هم دارد. قیمت نسخه پایه آن 188400 دلار است که افزایش قابل توجهی را در مقایسه با توربو S واگن استاندارد داشته به ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که هر دو خودرو عملکرد نسبتا یکسانی دارند. شاید پورشه تصمیم بگیرد روزی خودروهای سوپر اسچرت خود را با قوای محرکه کاملا الکتریکی روانه بازار کند. این پورشه از سال 2018 قابل خریداری خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)