خانهبررسی‌ها
مقایسه دوربین Nova 2 Plus و iPhone 7 Plus

مقایسه دوربین Nova 2 Plus و iPhone 7 Plus

مقایسه دوربین و عکس‌های گرفته شده یکی از جذاب‌ترین مقایسه بین دو گوشی هوشمند است. در این مطلب مقایسه دوربین اصلی و سلفی دو گوشی نوا 2 پلاس و آیفون 7 پلاس را می‌بینید که به نوعی ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های بازار با دوربین دوگانه به‌شمار می‌روند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۷/۷

رقابت در بین گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین دوگانه در بازار روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود. تا امروز برای داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین دوگانه باید سراغ یکی از پرچمداران بازار می‌رفتید و هزینه زیادی متحمل می‌شدید. اما هوآوی قاعده بازی را با نوا ۲ پلاس تغییر داده است. گوشی میان‌رده‌ای که به دوربین دوگانه و یک سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده تا نشان دهد داشتن دوربین قدرتمند روی گوشی دیگر چندان دست نیافتنی نیست.

در این مطلب سعی کرده‌ایم مقایسه کاملی بین دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس و نوا ۲ پلاس داشته باشیم. در تمام حالت‌های عکاسی، نمونه عکس در مکان مشابه و شرایط یکسان تهیه شده تا در درستی مقایسه شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

همانطور که می‌دانید آیفون ۷ پلاس به دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که یکی از لنزهای آن لنز واید یا عریض با دریچه دیافگرام f/1.8 و لنز دیگر لنز تله‌فوتو با دریچه دیافراگم f/2.8 است.

در طرف مقابل نوا ۲ پلاس نیز به دوربین دوگانه‌ای مجهز شده که یکی از سنسورهای آن ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور دیگر ۸ مگاپیکسلی است که دریچه دیافراگم لنز واید برابر با f/1.8 و دریچه دیافراگم لنز تله‌فوتو روی عدد f/2.4 قرار دارد.

در بخش دوربین سلفی نوا ۲ پلاس مقابل آیفون ۷ پلاس قدرت‌نمایی می‌کند. دوربین نوا ۲ پلاس به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مجهز است در حالیکه رقیب گران‌قیمتش یعنی آیفون ۷ پلاس به دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی مجهز است.

دوربین سلفی هر دو گوشی برای روشن‌تر کردن تصاویر در شب از فناوری فلش با کمک نور صفحه نمایش بهره می‌برد و در بخش ویژگی‌های دوربین اصلی به قابلیت‌هایی نظیر عکاسی پانوراما، HDR و همچنین امکان تشخیص چهره و عکاسی پرتره نیز مجهز هستند.

توضیحات و جزئیات زیادی را می‌توان در مورد دوربین این دو گوشی شرح داد اما به جرأت می‌توان گفت هیچ توضیح اضافه‌ای جای مقایسه و بررسی عملی خروجی این دو دوربین را نمی‌گیرد. پس در ادامه مطلب عکس‌ها را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید با توجه به قیمت این دو گوشی، کدام‌یک از جهت داشتن دوربین مناسب ارزش خرید بالاتری دارند.

نوا ۲ پلاس نه تنها در بخش دوربین سلفی از رقیب پرزرق‌وبرق و البته گران‌قیمتش عملکرد بهتری دارد در پخش صدا یک سر و گردن از آن بالاتر است. هوآوی با همکاری کمپانی‌های حرفه‌ای در زمینه صدا الگوریتمی طراحی کرده تا کاربر این گوشی زمان گوش کردن به موزیک حسی متفاوت را داشته باشد. علاوه بر این الگوریتم از مبدل دیجیتال به آنالوگی به نام AK4376a استفاده شده که یک آمپلی‌فایر هدفون در خودش جای داده است این مبدل علاوه بر انرژی مصرفی کم کیفیت بالای صدا را تضمین می‌کند؛ این در حالی است که هیچ خبری از این تکنولوژی‌ها و این توجهات به بخش صدا و موزیک در آیفون ۷ پلاس نشده است. در بررسی تخصصی این گوشی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این قابلیت گوشی کسب کنید.

(برای مشاهده عکس‌ها در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید)

حالت عادی

image

image

image

image

image

image

عکاسی در حالت عادی با لنز تله فوتو

image

حالت HDR

image

عکاسی در شب

image

image

image

عکاسی در شب با لنز تله فوتو

image

عکاسی در شب بدون فلش

image

عکاسی در شب با فلش

image

عکس سلفی

image

سلفی در شب بدون فلش

image

سلفی در شب با فلش

image

حالت پرتره

image

حالت پاناروما

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

امیر حسین

۱۴۰۰/۳/۱
سلام، از سال 96 گوشی هوآویی نوا 2 پلاس دارم، کیفیت این گوشی برای کسی پوشیده نیست؛ با توجه به استفاده ای که من از گوشی دارم و اینکه تا الان که در ماه خرداد 1400 هست که دارم استفاده می کنم گوشی درحین اجرای بازی پابجی داغ میکنه که اون بخاطر خرابی باتری هستش احتمالا(باتری رو تا الان عوض نکردم) از نظر دوربین خدایی بی نقص هست مخصوصا تو شرایط نور مناسب حجم عکاس های معمولی 5تا 6 مگ هستش ولی پرتره بین 7 تا 10 مگ نیز عکس ثبت میکنه، اسپیکر که خدایی عالی بود بهترین بود تا الان بیس عالی کیفیت عالی بلندی صدا خوب
صفحه نمایشم کیفیت خوبی داره اما فقط همین که یه گوشی میان رده 4 سال پیش توانایی اجرای بازی سنگینی مثل پابجی رو داره برام خیلی جای تعجب داره تقریبا بعد از 1 ساعت گم پلی گوشی شروع به داغ کردن میکنه که البته باید چیز طبیعی باشه
خلاصه نسبت به آیفون سون پلاس که خیلی سر تر هست اصلا قابل قیاس نیستن با هم،سون پلاس هم سنگینه هم دوربین پرتره ش خیلی زود خراب میشه و هم کیفیت اسپیکرش پایین تر هاست اما در باره ی باتری شارژ شدن تو 45 دقیقه واقعا عالی هست

SAM1384

۱۳۹۷/۱۰/۱۷
سلام! اول امکانات نوا و ایفون رو مقایسه کنیم تو پردازنده که ایفون بهتره به خاطر ios ولی نوا کم چیزی نیستا ایفون اسفالت ۸ اجرا کرد نوا هم راحت اجرا کرد ولی نوا اسفالت ۹ که خیلی سنگینه و واسه پرچمداراست رو نتونست اجرا کنه و نوا ۹۰درصد بازی ها رو فعلا راحت اجرا میکنه پابجی درسته رو الترا اجرا نکرد ولی رو مدیوم اجرا کرد و بالاتر ولی به الترا نرسید دوربین خدایی هواوی گل کاشته که از ایفون سرتره قیمت باز نوا بهتره در مورد باتری باز نوا و شارژ کردن به من بگین ایفون ۷ پلاس چرا باید ۳ ساعت نیم تو شارژ باشه ولی نوا تو ۱ ساعت نیم شارژ شه قیمتش باز پایین ولی اره ایفون خوبه سخت افزارش ولی کی ۵ سال گوشی نگه میداره ۵ سال اپدیت میده ولی بعد ۳ سال اپدیتش سرعت گوشی رو میاره پایین بعد میگن ایفون خوبه من تمام مدل ایفون تا xs رو دستم گرفتم که نگین ایفون نداشت تعصبی هم این نظر نیست راسته خدایی در مورد ۵ سال موندن ایفون بگم این نوا ۲ سال برات میمونه بعد ۲ سال که میخوای گوشی عوض کنی پس زور نزن به ۵ سال ? صفحه هم باز نوا خوبه و شخصی سازیش بالاست تعصبی نباشیم

احسان

۱۳۹۷/۶/۱۲
به نظر من nova2plus واقعا ارزش خرید داره یه گوشی با تمام قابلیت ها و امکانات و قیمت مناسب.اگر واقعا دنبال پز دادن با گوشی آیفون نیستین nova2plus گوشی خوبی هس

محمد

۱۳۹۷/۴/۲۷
من هر دو رو تجربه کرم پس لطفا مطلب رو تا آخر بخونید
گوشی آیفون 7 پلاس میخواستم بخرم پولشو داشتم یه نسخه قرمز 128 گیگ خریدم...عالی بود تا روزی که این نوا رو دیدم...با خودم فکر کردم من گوشی رو 4 میلیون خریدم بزار بفروشمش گوشی رو 1.5 بخرم برام 2.5 میمونه یه لپ تاپ 1.5 هم بخرم 1 میلیون هم اضافه میمونه یه تبلتی اسکوتر برقی ایکس باکسی چیزی بخرم...الآن نوا 2 پلاس...لپ تاپ ایسر و ایکس باکس 360 با کینکت و دو دسته و 50 بازی دارم...به جای اینکه دنبال پز آیفون باشید دنبال گوشی باشید که هم نیازهاتون رو برطرف کنه هم قیمتش کم تر باشه...حتماااا نوا بخرید من اونو سرتر از آیفون می بینم چون از طریق اون الان میتونم به لپ تاپم وصل بشم و کلی کارهای باحال بخرم...ممنون که اینکه گوش دادید...نوا 2 پلاس آبی بخرید تا زود از بازار نرفته...موفق باشید
تا یادم نرفته دوربینش در شب از روز آیفون هم بهتره

وحید

۱۳۹۷/۱/۳۰
شاید یه کم از نظر کیفیت اپل بهتر باشه ولی نسبت به قیمت . قابله مقایسه نیستن اینم باید در نظر گرفت