خانهاخبار
فروش آخرین فراری لافراری آپرتا برای مقاصد خیریه به قیمت 10 میلیون دلار

فروش آخرین فراری لافراری آپرتا برای مقاصد خیریه به قیمت 10 میلیون دلار

کمپانی فراری آخرین نسخه از ابرخودروی خود با نام لافراری آپرتا را برای مقاصد خیره به تولید رساند و این خودرو با قیمت بسیار بالای 10 میلیون دلار به فروش رسید.
۱۳۹۶/۷/۳

کمپانی فراری یک ابرخودروی هیبرید الکتریکی به تولید رساند که لافراری نام داشت. از این خودرو چند مدل دیگر هم با نام‌های کوپه و آپرتا به تولید رسید. برنامه ایتالیایی‌ها برای لافراری کوپه، تولید 499 نسخه بود ولی آنها تصمیم گرفتند که یک نسخه دیگر هم به تولید برسانند تا در خیریه‌ای به فروش برسد و عواید آن به زلزله زدگان زلزله در این کشور که در سال 2016 رخ داد و خسارات زیادی هم بر جای گذاشت، برسد. در آن زمان این فراری با قیمت بسیار بالای 7 میلیون دلار به فروش رسید که رقمی معادل 5 برابر قیمت اصلی خودرو بود.

image

پس از آن، کمپانی ساکن مارانللو تصمیم گرفت همین کار را برای آخرین نسخه لافراری آپرتا انجام دهد و نسخه نهایی از این ابرخودروی کانورتیبل که 210 امین نسخه محسوب می‌شود را برای مقاصد خیریه به حراج بگذارد. مقصود اصلی این خیریه کمک به کودکان و مسائل مربوط به تحصیل آنهاست. البته پول حاصل از فروش این خودرو به کودکان تمام دنیا اختصاص می‌یابد.

image

این لافراری آپرتا با قیمتی معادل 9.98 میلیون دلار در حراجی به فروش رفت و رکورد تازه‌ای را در فروش خودروها برای مقاصد خیریه بر جای گذاشت. این رکورد پیش از این در اختیار 500 امین لافراری کوپه بود که 7 میلیون دلار قیمت خورد.

لافراری آپرتا شماره 210، نه تنها آخرین خودرو از این خانواده بود، بلکه با وجود رنگ خاصی که فراری برای آن استفاده کرده است، از سایر 209 نمونه متمایز شده است. ویژگی خاص بدنه این فراری، استفاده از خطوط سفید رنگ بر روی خودرو است که از جلو تا عقب کشیده شده.

image
image

در داخل کابین، فراری از آلکانترا و فیبر کربن براق برای تزئین استفاده کرده و تم به کار رفته در صندلی‌ها هم مانند رنگ بدنه، از دو رنگ متفاوت تشکیل شده است.

این، سریعترین کانورتیبلی است که فراری تاکنون به تولیده رسانده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)