خانهاخبار
یک بدافزار جدید بیش از 21 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است

یک بدافزار جدید بیش از 21 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است

به تازگی بدافزار جدیدی به نام ExpensiveWall کشف شده است که با پنهان شدن در اپلیکیشن‌های اندروید گوگل پلی توانسته میلیون‌ها دستگاه اندرویدی را آلوده کند.
۱۳۹۶/۷/۱
image

محققات شرکت امنیتی Check Ponit بدافزاری را یافته‌اند که توانسته است بیش از 21 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کند.

نام این بدافزار ExpensiveWall است که با مخفی شدن در اپلیکیشن‌های Wallpaper اندروید توانسته است از سد بررسی‌های امنیتی گوگل پلی بگذرد. گفته می‌شود بدافزار ExpensiveWall حداقل 50 اپلیکیشن را آلوده کرده بود که پیش از پاک شدن‌شان بین 1 تا 4.2 میلیون بار دانلود شده‌ بودند.

این بدافزار با گرفتن دسترسی اس‌ام‌اس و اینترنت در سیستم قربانی شروع به ارسال پیام‌های متنی و عضو شدن در سیستم‌های پولی می‌کند، بدون آنکه کاربر متوجه این موضوع شود.

اگرچه اپلیکشن‌های آلوده به ExpensiveWall از تاریخ 7 اکتبر از روی گوگل پلی حذف شده‌اند اما آنهایی که پیش از این تاریخ اپلیکیشن‌های آلوده را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند همچنان در خطر هستند و باید به صورت دستی اپلیکیشن‌ها را پاک کنند.

توصیه می‌کنیم همیشه به پرمیشن‌های اخذ شده توسط اپ‌های گوشی خود نگاهی بیندازید و دسترسی به بخش‌هایی که غیرضروری هستند را ببندید تا از اطلاعات شما سو استفاده نشود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

احمد

۱۳۹۶/۸/۷
گوگل یکبار برای همیشه باید تکلیف پروتکل های در خواست مجوز دسترسی به اطلاعات کاربر روشن کنه
به چه حقی برنامه والپیپر دسترسی ارسال پیامک میخواد؟
خنده دار اینجاست اگه دسترسی بهش ندی ، کار نمیکنه .
برنامه ها نباید طوری نوشته بشن که با ندادن دسترسی های حریم خصوصی مثل دوربین ، اینترنت ، مخاطبین ، تماس و پیامک، کاربر به گروگان بگیرن ،
جدیدا توی آندروید ۷ مثلا اگه به تلگرام دسترسی مخاطبین ندی ، کار میکنه فقط مخاطبات نمیاره
اما توی آندروید ای پایین تر اصلا باز نمیشه

سامان

۱۳۹۶/۷/۱۰
گوشی من الوده شده به هیچ وجه م پاک نمیشه اصن گوشی تحت کنترل من نیست حتی فلشش کردم دوستان کمک کنید چکارش کنم ?

Sina_H

۱۳۹۶/۷/۷
باشه بابا ببخشید ما غلط کردیم اندروید خریدیم آی او اس عالیه اصلا هیچی رو دستش نیست و شما ها هم عالی هستین.واقعا دیگه خسته کننده شده این بحثای الکی

mahdi

۱۳۹۶/۷/۳
باریکلا باریک باریک

mahdi

۱۳۹۶/۷/۳
حتما آی او اس شما خوبه که برنامه های ایرانی رو تحریم میکنه و رایگان نمیتونید دانلود کنید و با اینترنت سیمکارت بالای100مگابایت نمیتونید دانلود کنید