خانهاخبار
سازنده پیشین GPU‌های اپل به چینی‌ها واگذار می‏‌شود

سازنده پیشین GPU‌های اپل به چینی‌ها واگذار می‏‌شود

پس از تصمیم اپل بر تولد پردازنده‌های گرافیکی آیفون‌های جدید در شرکت خود، Imagination Technologies که وظیفه تولید GPU‌های آیفون و آیپد را بر عهده داشت با بحران مواجه شده و قصد فروش مجموعه خود را به هلدینگی چینی دارد.
۱۳۹۶/۷/۱
image

اگر اپل یکی از مشتریان عمده محصولات شرکت شما باشد توسعه و درآمد بالای شرکت‌تان تضمین شده است؛ اما از دست دادن این مشتری خاص به همان اندازه می‌تواند شما را به خاک سیاه بنشاند. بلایی که بر سر Imagination Technologies آمده است.

این تولیدکننده تراشه انگلیسی در ماه آوریل اعلام کرد اپل قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی محصولاتش را در شرکت خود تولید کند به همین خاطر دیگر نیازی به استفاده از فناوری PowerVR در آیفون‌ها و آیپدها ندارد.

تراشه A11 Bionic استفاده شده در آیفون8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 اولین تراشه‌ای است که GPU‌های طراحی شده توسط این شرکت را درون خود دارد.

خارج شدن اپل از لیست مشتریان Imagination Technologies سبب کاهش 70 درصد ارزش این شرکت شد در نتیجه چاره‌ای به جز فروش شرکت برای مدیران آن باقی نماند.

حالا یک شرکت چینی به نام Canyon Bridge حاضر شده است Imagination Technologies در ازای 550 میلیون پوند بخرد؛ توافقی که می‌تواند کارمندان Imagination Technologies سر کار خود نگه دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۷/۲
دم چینی ها گرم دنیا رو دارن میگیرن