خانهاخبار
ولوو از کراس اوور جدید XC40 رونمایی کرد

ولوو از کراس اوور جدید XC40 رونمایی کرد

کمپانی ولوو، XC40 را معرفی کرد که کوچکترین کراس اوور سوئدی محسوب می‌شود. ظاهر زیبا و امکانات فراوان از حمله ویژگی‌های این کراس اوور هستند.
۱۳۹۶/۷/۱

بازار خودرو در سطح جهان، میل زیادی به کراس اوررها و شاسی بلندها پیدا کرده و در این بین، کراس اوورهای اسپرت از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و به همین دلیل، صنعت خودروسازی هم پیش به ساخت این نوع خودروها می‌رود. در میان کمپانی‌های مشهور، ولوو سوئد هم با معرفی کراس اوور XC40 قصد دارد جا پای محکم‌تری را برای خود دست و پا کند.

image
image

ولوو اکنون یک کمپانی خوشنام در سراسر جهان محسوب می‌شود و مشتریان فراوانی هم دارد. سوئدی‌ها در حال حاضر دو خودروی بزرگ‌تر XC60 و XC90 را در بازار دارد و با معرفی XC40، آن دسته از مشتریانی را هدف قرار داده که به دنبال خودرویی ارزان‌تر و کوچک‌تر هستند. البته این کراس اوور در بازار رقابت بسیار سختی دارد و باید ببینیم که چگونه در میان رقبا عمل خواهد کرد.

image
image

ولوو با معرفی XC40، یکی دیگر از دستاوردهای خود را هم معرفی کرد که فروش به صورت آنلاین است که دردسرهای خرید را برای مشتریان از بین می‌برد. بدین صورت که مشتریان با ورود به سامانه اینترنتی کمپانی، قادر خواهند بود خودروی خود را سفارش دهند و از زمان تحویل آن هم آگاه شوند. البته این بخش اهمیت زیادی برای خوانندگان ایرانی نخواهد داشت.

این برنامه برای بازارهای مشخصی برنامه ریزی شده است. هدف این روش، آن دسته از کاربرانی هستند که به خرید آنلاین علاقه بیشتری دارند و همچنین وقت و یا علاقه رفتن به بازار و صرف زمان زیاد برای خرید یک خودرو را ندارند.

image
image

کراس اوور XC40 در ابتدا در نسخه D4 AWD عرضه خواهد شد که از یک موتور دیزلی 4 سیلندر با قدرت 188 اسب بخار بهره خواهد برد. گزینه دیگر هم T5 AWD است که با استفاده از همان موتور، قدرت 244 اسب بخاری تولید می‌کند. هر دو نسخه از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ولوو برای انتقال نیرو استفاده خواهند کرد.

نسخه دیگر هم T3 خواهد بود که سال آینده عرضه خواهد شد. برای این نسخه از یک موتور 3 سیلندر 156 اسب بخاری استفاده می‌شود و جعبه دنده به کار رفته در آن هم 6 سرعته دستی است که نیرو را تنها به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. همچنین ولوو اعلام کرده که نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی XC40 در آینده عرضه خواهند شد ولی تاکنون اطلاعاتی از این دو مدل ارائه نشده است.

image
image

4 تریم مختلف برای XC40 قابل انتخاب خواهند بود: تریم‌های مومنتم و R-Design در ابتدا و دو تریم دیگر در آینده عرضه خواهند شد. برای تریم مومنتم، ویژگی‌هایی چون نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای صفحه آمپر، یک نمایگشر 9 اینچی در داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با جهت یابی و ارتباط با اینترنت، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، چراغ‌های LED، دستیار پارک عقب، صندلی‌های چرمی جلو و چرخ‌های 18 اینچی را به همراه دارد.  برای تریم R-Design، در کنار موارد ذکر شده، ویژگی‌هایی چون تریم چرم و آلومینیوم، قسمت‌های مشکی رنگ در بدنه، خروجی‌های دوگانه اگزوز و ارتفاع پایین‌تر سیستم تعلیق را هم افزوده است.

image
image

داخل کابین هم ساده و در عین حال زیبا است. بخش‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده مانند جای موبایل که ویژگی شارژ بدون سیم را هم ارائه می‌کند. بخشی برای آویزان کردن وسایل و یک سطل زباله کوچک در کنسول وسط هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

طبیعت یک ولوو این است که ویژگی‌های ایمنی فراوانی داشته باشد و XC40 هم از این قاعده مستثنی نیست. ولوو می‌گوید که ویژگی‌های ایمنی موجود در XC60 و XC90 را در XC40 مورد استفاده قرار داده ولی آنها را برای یک خودروی شهری بازطراحی کرده است.

image
image

سیستم ترمز اضطراری XC40، در شرایط رانندگی نرمال، دوچرخه سواران و عابران پیاده را بررسی می‎‌کند، یک دوربین 360 درجه هم دید کاملی به راننده می‌دهد تا در هنگام پارک کردن وضعیت بهتری داشته باشد. سیستم دستیار رانندگی ولوو، رانندگی نیمه خودکار را در دسترس قرار می‌دهد و در این حالت، وضعیت فرمان، شتاب گیری و ترمز گیری را کنترل می‌کند. البته این ویژگی تنها در جاده‌هایی با خط کشی منظم و تا حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت فعال خواهد بود.

image
image

ولوو XC40 یک خودروی خوب است که اتفاق بسیار بزرگی در آن رخ نداده ولی یک خودروی کامل محسوب می‌شود. به گفته ولوو قیمت تریم T3 معادل 31350 یورو خواهد بود که این قیمت در نسخه‌های بالاتر به 40 هزار یورو هم می‌رسد. این قیمت خوبی برای رقابت با محصولات حاضر در این سگمنت است از جمله ب ام و X1، آئودی Q3 و مرسدس بنز GLA. انتظار می‌رود بیشتر خریداران به سراغ نسخه T5 مومنتم با سیستم چهار چرخ متحرک بروند.

ثبت سفارش برای XC40 از ماه نوامبر و تحویل خودروها از سال 2018 آغاز خواهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)