خانهاخبار
کنترلرهای 38000 دلاری زیردریایی‌های ویرجینیا با دسته کنسول ایکس‌باکس جایگزین می‌شوند

کنترلرهای 38000 دلاری زیردریایی‌های ویرجینیا با دسته کنسول ایکس‌باکس جایگزین می‌شوند

از نظر خدمه زیردریایی، کار با دیرک‌های فتونیک سخت است و از این رو قرار است آن‌ها را با دسته بازی ایکس‌باکس عوض کنند.
۱۳۹۶/۶/۳۰

زیردریایی‌های نسبتا جدید کلاس ویرجینیا در نیروی دریایی آمریکا، به‌جای پریسکوپ‌های مکانیکی (که از آن برای مشاهده سطح آب استفاده می‌شود،) به دو دیرک‌ فتونیک (photonics mast) مجهز هستند. ساختار این ابزار جدید که می‌توان آن را سامانه دیده‌بانی اوپتیکی و الکترونیکی قلمداد کرد متفاوت است؛ از جمله اینکه عملکرد آن بیشتر به دوربین‌ دیجیتال شباهت دارد و برخلاف پریسکوپ از لوله درازی که تصویر را انعکاس می‌دهد و به چشم دیده‌بان می‌رساند، بی‌نیاز است.

دیرک‌های فتونیک را نیز مانند پریسکوپ می‌توان 360 درجه به اطراف چرخاند و آنچه را روی سطح آب می‌گذرد مشاهده کرد. این دیرک‌ها را با دسته‌های هلیکوپتر مانند، کنترل می‌کنند. اما افسران و ملوانانی که مسئول کنترل دیرک‌های فتونیک هستند معتقدند این دسته‌ها بسیار بدقواره و سنگین هستند. به همین علت، شرکت سازنده زیردریایی‌ها تصمیم گرفته است، دسته‌های بدقلق را با دستة بازی ایکس‌باکس 360 عوض کند. به این ترتیب، کنترل پنل‌های 38000 دلاری این زیردریایی‌ها با دسته‌های 40 دلاری ایکس‌بازی جایگزین خواهندشد.

یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا در آزمایشگاه، کنترل سامانه دیده‌بانی اوپتیکی و الکترونیکی با استفاده از دسته بازی ایکس‌باکس را امتحان می‌کند.

این کار هم هزینه‌ها و هم زمان مورد نیاز برای آموزش خدمه را کاهش می‌دهد. در مرحله آزمایشی این طرح، افسرها و ملوانان زیردریایی توانستند طی چند دقیقه و با تلاش خودشان کار با کنترلرهای ایکس‌باکس را بیاموزند. جایگزینی دسته‌های فعلی دیرک‌های فتونیک با دستة بازی ایکس‌باکس در زیردریایی‌ها از نوامبر امسال آغاز می‌شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)