خانهاخبار
گوشی پرچم‌دار سونی با نمایشگر بدون لبه فاش شد

گوشی پرچم‌دار سونی با نمایشگر بدون لبه فاش شد

اطلاعات فاش شده در آزمون GFXBench، نشان می‌دهد که شرکت سونی در حال توسعه یک گوشی پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام، طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 است.
۱۳۹۶/۶/۲۹

شرکت سونی، به‌تازگی گوشی پرچمدار اکسپریا XZ1 را در نمایشگاه IFA 2017 در شهر برلین عرضه کرده است. با وجود اینکه گوشی جدید سونی مشخصات سخت‌افزاری قدرت‎مندی دارد و دوربین آن به قابلیت‌هایی مجهز شده است که پرچمدار جدید را به چالش می‎کشد، طراحی گوشی تکراری است و از همان زبان طراحی در این مدل استفاده شده است که از سال 2013 در گوشی اکسپریا Z دیده بودیم. از طرفی، باید به این موضوع توجه داشت که تمامی سازندگان مطرح به دنبال حذف حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر محصولات خود هستند؛ به همین جهت، عرضه اکسپریا XZ1 با حاشیه‌های زیاد چندان منطقی به‎نظر نمی‌رسد.

image

با اینکه انتقادات زیادی نسبت به شرکت سونی بابت «طراحی قدیمی» محصولات این سازنده وارد می‎شود، به‌نظر می‎رسد در سال 2018 این روند تغییر خواهد یافت و شرکت سونی در نهایت از طراحی بدون حاشیه در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. احتمالاً سال آینده، این سازنده پرچمداری را معرفی خواهد کرد که به نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 مجهز شده باشد.

اطلاعات تازه فاش شده در آزمون GFXBench، نشان می‎دهد که گوشی جدید سونی با شماره مدل Sony H8151 از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت تصویر 18 به 9 برخوردار است. این گوشی از نمایشگر 5.8 اینیچی با نسبت تصویر 1080 در 2160 پیکسل برخوردار شده است؛ آنچه در جدول فاش شده از مشخصات گوشی Sony H8151 عجیب به‌نظر می‌رسد، ذکر یک نمایشگر دیگر 11.9 اینچی با رزولوشن 4320 در 2160 پیکسل است. رزولوشن نمایشگر دیگر 4K است و انتظار می‎رود محصول مجهز به آن، جایگزین اکسپریا XZ Premium در سال جاری میلادی شود.

image

سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی گوشی جدید سونی نصب شده است و اطلاعات به‌دست آمده، به یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.6 گیگاهرتز اشاره می‌کند. در حال‌حاضر مطمئن هستیم چیپ‌ست به کار گرفته شده در این مدل، اسنپدرگون 835 کوالکام نیست زیرا فرکانس این تراشه، 2.4 گیگاهرتز است. با این‌حال، امکان دارد گوشی جدید سونی از نسخه‌ی ارتقا یافته اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده کند که در شایعات گذشته نیز، به عرضه آن در اوایل سال آینده اشاره شده بود. به همین جهت، گوشی سونی تنها زمانی معرفی خواهد شد که شرکت کوالکام از تراشه جدیدش رونمایی کند.

 باید توجه داشت که تراشه فاش شده، اسنپدراگون 845 کوالکام نیز نمی‌تواند باشد؛ واحد پردازشگر گرافیکی، همچنان آدرنو 540 است. برای اطلاع، گفته می‌شود اسنپدراگون 845 کوالکام از یک واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو از سری 6 استفاده خواهد کرد.

گوشی جدید Sony H8151 به چهار گیگابایت حافظه رم اکتفاء کرده است و از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. در پشت گوشی، سنسور تکی 17 مگاپیکسلی جای گرفته است و برای تصویربرداری سلفی یا برقراری مکالمه‌ی تصویری به یک شاتر 12 مگاپیکسلی وابسته خواهید بود. دوربین سلفی در گوشی جدید سونی، می‌تواند با حداکثر رزولوشن 4K به فیلم‌برداری بپردازد.

در رابطه با زمان عرضه این گوشی، باید گفت که احتمالاً گوشی جدید Sony H8151 در کنگره جهانی موبایل 2018 (یا MWC 2018) به صورت رسمی معرفی خواهد شد. گفته می‌شود شرکت سونی در سال آینده، از زبان طراحی Mirai در گوشی‌های پرچمدار جدیدش استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود Sony H8151 نیز از این زبان طراحی بهره‌مند شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

فرامرز

۱۳۹۶/۹/۹
سال 2020گوشی میخرم چون سونی میخواد تا اون موقع صفحه نمایش 8k بزنه سونی همه رو له میکنه صبر کنید

sina

۱۳۹۶/۶/۳۰
خودتو به اون راه نزن اخوی.خودتم میدونی که این گوشی هنوز ساخته نشده که بخوان عکسشو بزارن حتی اگه نسخه ی آزمایشی هم ساخته باشن عکسش فعلا لو نرفته. دوم اینکه این عکس مربوط به سری XA هستش

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۲۹
اگه پرچمدار در راه سال 2018 سونی از اسنپدراگون جدید در راه و به احتمال زیاد7 نانومتری با نام احتمالی 845 و طبق اخبار احتمال بهره مندی از صفحه نمایش بهینه ترین و رتبه اول AMOLED و حتی LCD ساخت ژاپن دیسپلی بهره ببره و از مواردی مانند سیستم عالی z5 پریمیوم را در صفحه نمایش به کار ببره که در شرایطی که محتوای 4k دیده میشد و استفاده میشد تبدیل به صفحه نمایش 4k میشد و ... عالی میشه،

امیر

۱۳۹۶/۶/۲۹
من عاشق همین طراحی هستم
شما دوست نداری نخر
کسی مجبورت نکرده
منم دوست دارم حاشیه ها کم بشه ولی نه اونقدری که با یه زمین افتادن پودر بشه نشه جمعش کرد.

امیر

۱۳۹۶/۶/۲۹
عزیزم مگه تو گوشی رو دیدی که نظر میدی؟
نکنه عکس دیدی فکر کردی گوشی جدیده؟
خخخخخ
خدایا ملت رو ببین، ندیده نظر میدن