خانهاخبار
تصاویر زنده و مشخصات فنی دوربین GoPro Hero 6 Black منتشر شد

تصاویر زنده و مشخصات فنی دوربین GoPro Hero 6 Black منتشر شد

تصاویر زنده تازه‌ای از Hero 6 Black، تازه‌ترین دوربین کمپانی GoPro منتشر شده است که آن را در فروشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد. این دوربین تازه شبیه Hero 5 است اما برخی ویژگی‌های کلیدی آن بهبود یافته.
۱۳۹۶/۶/۲۹

تصاویر زنده دوربین GoPro Hero 6 Black که غیر رسمی معرفی شده بود و هنوز به عرضه عمومی نرسیده است، چندی پیش در فضای وب منتشر شد. چند روز پیش هم تصاویر زنده دیگری از آن لو رفت که ظاهرا در فروشگاه Best Buy کانادا ثبت شده بود. این تصاویر تازه که توسط یکی از فاش‌کنندگان صنعت عکاسی منتشر شده‌ است، جزئیات تازه‌ای را از دوربین مذکور لو می‌دهد. در این تصاویر شاهد هستیم که دوربین Hero 6 Black از لحاظ ظاهری شبیه دوربین قبلی این سازنده یعنی Hero 5 است اما برخی ویژگی‌های یکسان آن‌ها در این نسخه تازه بهبود یافته است. برای مثال، Hero 6 Black هم تا عمق 33 پا در مقابل نفوذ آب مقاوم است و ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه شده.

مهم‌ترین بهبود در Hero 6 Black را باید پاسخ مثبت سازنده‌اش به درخواست‌های مکرر کاربران دانست. این دوربین تازه حالا قادر است ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین در این تصاویر زنده شاهد هستیم که دوربین مذکور قادر است ویدیوهای 1080 را هم با سرعت آهسته 240 فریم در ثانیه و 10 برابر آهسته‌تر از زمان واقعی، ضبط کند. این دوربین ظاهرا به قیمت 649 دلار کانادا که بدون هزینه مالیات معادل 499 دلار آمریکاست، وارد این کشور شده. همچنین به نظر می‌رسد که کمپانی GoPro قصد داشته باشد این محصول تازه را 28 سپتامبر (6 مهر) رسما معرفی و عرضه کند.

همچنین متوجه شده‌ایم که GoPro احتمالا دیگر با Ambrella همکاری نمی‌کند. Ambrella یکی از تامین کنندگان اصلی و قدیمی پردازنده‌های GoPro به‌شمار می‌رفت که از زمان تولید اولین دوربین‌های این سازنده با هم همکاری می‌کردند. GoPro این بار احتمالا از یک پردازنده رایج به نام GP1 بهره می‌برد و اغلب شایعه‌های قبلی درباره قطع همکاری میان این سازنده و Ambrella را مورد تایید قرار می‌دهد. درحالی‌که ممکن است دوربین Hero 6 Black از نظر ظاهری با نسخه قبلی چندان متفاوت نباشد، محصول مهمی برای GoPro به‌شمار می‌آید. کانال ارتباطی در پردازش تصویر این دوربین تازه بهبود یافته و بدین معنیست که GoPro احتمالا حالا می‌تواند کیفیت تصاویر با عمر باتری را بهبود بخشد.

این مورد را هم به‌خوبی می‌دانیم که کمپانی GoPro قصد دارد عرضه Fusion، دوربین 360 درجه‌اش را تا آخر امسال گسترش دهد؛ پس این موضوع هم می‌تواند در رویداد آخر سپتامبرش جایی داشته باشد. البته دوربین Karma را هم نباید فراموش کنیم. نیک وودمن، مدیر عامل GoPro، قبلا اعلام کرده بود که این سازنده می‌خواهد نسل تازه‌ای از دوربین پهپادی Karma را هم عرضه کند اما حدس می‌زنیم دیگر شاهد نسخه جدیدتری از این سری نباشیم. از طرفی کنراد ایترب، فاش‌کننده‌ای که سال گذشته اطلاعات زیادی درباره Karma را پیش از معرفی رسمی لو داد، امسال هم توانسته است سفت افزاری را از آن کشف کند که از به‌روزرسانی نرم‌افزاری محصول مذکور خبر می‌دهد. با این به‌روزرسانی، وضعیت Follow Me که در پهپادهای DJI هم وجود دارد، به Karma اضافه می‌شود.

چنگک فیزیکی لرزشگیر تصویر هم در پهپاد Karma احتمالا کمی دستخوش تغییر می‌شود و بهبود می‌یابد تا به‌صورت دستی بتوانید گیمبال 3 محوره را باز و به پایه‌های دستی متصل کنید. این نسخه تازه قرار است ویژگی‌های دیگری هم مانند جوی استیک مخصوص دوربین ارائه کند و بیش از پیش شبیه پهپادهای DJI شود.

احتمالا هیچ به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای Session، دوربین کوچک این سازنده، ارائه نمی‌شود. ایترب ضمن انتشار این تصاویر ادعا کرده است که محصولات جدید GoPro با همین طراحی و مشخصات نهایی عرضه می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدجواد

۱۳۹۶/۶/۳۰
عالیه
تشکر از شما خانم خیامی