خانهاخبار
معرفی کانسپت خیره‌کننده بورگوارد ایزابلا

معرفی کانسپت خیره‌کننده بورگوارد ایزابلا

کمپانی بوگوراد از کانسپتی رونمایی کرد که از قوای محرکه الکتریکی بهره می‌برد و طراحی بسیار زیبایی دارد.
۱۳۹۶/۶/۲۸

کمپانی آلمانی بورگوارد، سال 1961 به دلیل وجود مشکلات، تصمیم به تعطیلی کارخانه گرفت و تا سال‌ها نامی از آن شنیده نمی‌شد. اما این کمپانی در سال 2015 به لطف سرمایه گذاری چینی‌ها، به عرصه خودرو بازگشت. این کمپانی سال گذشته خودروی اسپرت BX7 را در کشور چین رونمایی کرد و پس از آن هم کراس اوور BX5 را در برنامه‌های خود گنجاند. این خودروها فروش خوبی را در کشور چین تجربه کردند و موفقیت‌های خوبی برای بورگوارد به دنبال آوردند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفت که مجددا به بازار اروپا هم بازگردد. در اولین قدم، بوگوارد کانسپت ایزابلا را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 معرفی کرد.

image
image

آندرس وارمینگ، رئیس بخش طراحی بوگوارد می‌گوید:

کانسپت ایزابلا در واقع، تفسیر و برداشتی از خودروی زیبای بورگوارد ایزابلا است. بدنه این کانسپت با دقت بالایی طراحی شده و لطافت خاصی دارد که تعادلی عالی میان شکل گرد اورگانیک و خطوط شکسته و منظم برقرار می‌کند. هدف ما این بوده که محصولی زیبا و تکنولوژیک تولید کنیم.

image
image

در دهه 1950، ایزابلا مشهورترین خودروی بورگوارد بود. در خودروی مدرنی که امروز معرفی شده، از قوای محرکه الکتریکی استفاده شده در صورتی که شکل بدنه، از کوپه ایزابلا اصلی 2+2 الهام گرفته است.

image
image

کمپانی خودروساز، این طراحی را «اثری از شناوری» نامیده اما ما آن را یک کوپه 4 در جذاب می‌دانیم که درهایی دارد که در جهت مخالف هم و به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شوند. به دلیل استفاده از قوای محرکه الکتریکی و عدم نیاز به ورود هوای تازه به کاپوت، جلو پنجره خودرو یکپارچه است و ورودی هوا ندارد اما طراحی عقب ما را یاد طراحی ایزابلا اصلی می‌اندازد.

image
image
در داخل کابین طراحی بسیار مینیمالی وجود دارد و بیشتر از شیشه برای بخش‌های مختلف آن استفاده شده است. همچنین یک نمایشگر لمسی در مرکز قرار گرفته که تقریبا کنترل همه کارها از طریق همین نمایشگر انجام می‌پذیرد. بورگوراد معتقد است که این خودرو به آینده و آینده به خودروهای الکتریکی تعلق دارد به همین دلیل این خودرو هم الکتریکی است. البته قرار نیست کانسپت ایزابلا پا به مرحله تولید بگذارد اما می‌تواند نشان دهنده عزم راسخ کمپانی برای ورود به بازارهای جهانی باشد

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سهیل

۱۳۹۶/۶/۲۸
من هیچ...من نگاه...:|||||

ارسلان

۱۳۹۶/۶/۲۸
کپی پرایده لامصب