خانهاخبار
پنل صفحه‌نمایش OLED ال‌جی، انتخاب سازندگان چینی برای پرچمدارهای آینده

پنل صفحه‌نمایش OLED ال‌جی، انتخاب سازندگان چینی برای پرچمدارهای آینده

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی دیسپلی، پنل‌های نمایشگر OLED لازم برای پرچمداران جدید هواوی، شیائومی، ویوو و اوپو را تأمین خواهد کرد. البته به زمان مشخصی برای عرضه محصولات جدید این چهار سازنده مطرح چینی با پنل OLED ال‌جی، اشاره نشده است.
۱۳۹۶/۶/۲۷

استانداردهای ساخت یک گوشی پرچم‌دار، به سرعت در حال عوض شدن است و پس از تب محصولات مجهز به دوربین دوگانه، این‌بار سازندگان به دنبال عرضه محصولاتی با حداقل حاشیه و مجهز به نمایشگر OLED هستند.

شرکت سامسونگ دیسپلی در حال‌حاضر، اولین سازنده بزرگ پنل OLED برای گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و رقیب دیرینه آن یعنی ال‌جی دیسپلی نیز، دومین سازنده بزرگ پنل صفحه‌نمایش OLED است. شایعات تازه منتشر شده، نشان می‌دهد حداقل چهار سازنده مطرح چینی به دنبال توافق با ال‎جی برای استفاده از پنل‌های صفحه‌نمایش OLED این شرکت روی محصولات خود هستند.

image

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Business Korea، چهار سازنده پیشتاز گوشی‎هوشمند در چین که هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی هستند؛ از پنل‌های صفحه‎نمایش OLED ال‎جی برای محصولات رده‎بالای خود که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد، استفاده می‏کنند. در این گزارش، آمده است که نزدیک به 20 الی 30 درصد از پنل‌های OLED ساخت شرکت ال‌جی دیسپلی که اندازه متوسط یا کوچکی دارند؛ توسط شرکت‌های چینی نام‌ برده شده، سفارش داده شده است.

پنل OLED در تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند امسال استفاده شده است و با توجه به عرضه آیفون 10 با پنل اولد به عنوان اولین گوشی اپل، سازندگان دیگر برای استفاده از پنل صفحه‌نمایش اولد روی محصولات خود مصمم‌تر شده‌اند. البته، شرکت سامسونگ بابت تولید هر پنل اولد برای آیفون 10 (یا iPhone X) نزدیک به 120 الی 130 دلار از اپل، هزینه دریافت می‌کند. البته شرکت اپل به دنبال همکاری با ال‌جی دیسپلی است تا قدرت مذاکره بیشتری برای تأمین قطعات لازم برای آیفون‌های بعدی خود داشته باشد و با مشکل کمبود پنل اولد، مواجه نشود.

شرکت ال‌جی نیز گوشی LG V30 را به عنوان اولین گوشی ساخت خود با پنل OLED معرفی کرد؛ تغییر پنل نمایشگر و همچنین حذف حاشیه‌های اضافی، باعث شده است تا LG V30 مصرف‌ انرژی کم‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته باشد و البته، همین موضوع باعث شده است تا شرکت ال‌جی در نهایت از نمایشگر ثانویه این سری صرف‌نظر کند.

گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل، دیگر محصولاتی احتمالی هستند که با پنل اولد ارائه خواهند شد. گفته می‌شود مدل کوچک‎تر توسط شرکت اچ‌تی‌سی تولید خواهد شد و مدل بزرگ‌تر یعنی پیکسل 2 ایکس‌ال را نیز ال‌جی تولید خواهد کرد. براساس شایعات در گوشی پیکسل 2 ایکس‌ال، گوگل از نمایشگر 5.99 اینچی اولد ساخت ال‌جی استفاده کرده است.

با توجه به این شرایط، سازندگان چینی تصمیم گرفته‌اند تا هم‌سطح با رقبای خود در بازار قدم بردارند و به همین جهت، استفاده از پنل‌های OLED به جای پنل‌های صفحه‌نمایش قدیمی‌تر LCD مناسب‌ترین راه به‌نظر می‌رسد. پنل‌های OLED، رنگ‌های زنده‌تری تولید می‌کند و عمق رنگ مشکی به دلیل خاموش شدن پیکسل‌های نمایشگر در هنگام نمایش تصاویر مشکی رنگ، بیشتر است؛ همچنین، ضخامت این پنل‌ها نسبت به LCD کم‌تر است. با توجه به این قابلیت، سازندگان می‌توانند روی گوشی‌های خود از قابلیت AOD (مخفف نمایشگر همیشه فعال یا Always-On Display) استفاده نمایند که نمایش هشدارها، ساعت و زمان را بدون آنلاک کردن دستگاه امکان‏پذیر خواهد کرد.

باید توجه داشته باشید که در این گزارش به زمان مشخص برای استفاده از پنل‌ اولد ساخت ال‌جی روی گوشی‌های هواوی، شیائومی، اوپو یا ویوو اشاره نشده است؛ به همین جهت، شاید پرچمداران سال آینده این چهار شرکت مطرح چینی مانند سال گذشته با پنل LCD وارد بازار شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۹
کی گفته اولد رنگ ها رو سرد نشون می ده و سوپر املن گرم اتفاقا پنل مزخرف سوپر املت رنگ ها رو اشباع شده و غیر طبیعی نشون میده

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۹
محمد چاخان دقیقا بر عکس گفتی!!

محمد

۱۳۹۶/۶/۲۸
ال جی در قسمت صفحه نمایش موبایل اونم اولد مثل یک‌نوزاده در مقابل سامسونگ غول حساب میشه

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۸
کیهان میدونم بعد خبر ورشکستی هنگ تی سی خیلی ناراحتی بطوری که هنگیu11 یک دهم هنگی ۱۰ هم نفروخت ولی این دلیل نمیشه که نظر تخیلی بدی و ارزو کنی سامسونگ ورشکست بشه.این شرکت انقدر بزرگ و عظیمه که فقط با تولید و سود سریj میتونه ۱۰ تا شرکت کوچک و بنجول مثل هنگ تی سی رو بخره و بفروشه.خبرهای جدید حاکی از اونه کهglx میخواد هنگ تی سی رو بخره بلکه از این وضع در بیاد خخخت

محمد

۱۳۹۶/۶/۲۸
Yh جان اینجا بحث سامسونگ و ال جی ه چه ربطی به اچ تی سی داره اخه که اظهار نظر میکنی