خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy Note 8

بررسی تخصصی Galaxy Note 8

پس از بدبیاری سال گذشته سامسونگ، اکنون این شرکت آمده است تا با گلکسی نوت 8 بار دیگر توانایی‌های خود را در بازار گوشی‌های موبایل ثابت کند. گلکسی نوت 8 یک گوشی بزرگ با نمایشگر زیبا و سخت‌افزارهایی قدرتمند است که امسال برای اولین بار مجهز به دوربین دوتایی شده. اما آنچه گلکسی نوت 8 را از سایر پرچمداران هم رده متمایز می‎سازد قلم جادویی S-Pen است که در بازار نظیر ندارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۷/۱

گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ همیشه جزو خاص‌ترین پرچمداران بازار بودند و هستند. اگرچه سال گذشته عدد 7 برای این شرکت خوش یمن نبود، امسال گوشی شاهکاری به بازار عرضه شده است که نمی‎شود دوستش نداشت.

گلکسی نوت 8 جدیدترین فبلت پرچمدار سامسونگ است که تجربه تلخ Galaxy Note 7 و تجربه موفق Galaxy S8 را پشت خود دارد؛ به همین خاطر اکنون از هر زمان دیگری کاراتر و ایمن‌تر است.

گوشی‌های گلکسی نوت در دو چیز شهره‌اند: نمایشگر بزرگ و قلم دیجیتال. نوت 8 علاوه بر این ویژگی‌ها مجهز به دوربین دوتایی شده است تا هرچه از یک گوشی هوشمند امروزی انتظار داریم در آن جمع شده باشد.

در ادامه مطلب به بررسی گوشی Galaxy Note 8 سامسونگ می‌پردازیم تا با امکانات و ویژگی‌های جدیدش آشنا شویم و ببینم گران‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چقدر ارزش خرید دارد.

image

طراحی

اگر با خانواده Galaxy S8 کار کرده باشید، ظاهر Note 8 برای شما کاملا آشنا خواهد بود. شکل و شمایل این گوشی شباهت زیادی به Galaxy S8+ دارد؛ با این تفاوت که بدنه آن کمی کشیده‌تر است و گوشه‌های دستگاه انحنای کمتری دارد.

گلکسی نوت 8 یک گوشی بزرگ، زیبا و بلند قامت است که کیفیت ساخت آن واقعا خوب است. زمانی که این فبلت را در دست بگیرید متوجه کیفیت بالای ساخت، استحکام و یکپارچه بودنش خواهید شد که فاصله زیادی با گوشی‌های پلاستیکی چند سال قبل سامسونگ دارد.

image

image
image

به دلیل اینکه نمایشگر دستگاه نسبت 18.5 به 9 دارد عرض دستگاه در مقایسه با فبلت‌های دیگر کمتر است؛ به همین خاطر راحت‌تر می‌توان این گوشی بزرگ را در دست گرفت. اما قد کشیده نوت 8، برای کاربرانی که دست و انگشتان بزرگی ندارند، مشکل‌ساز خواهد شد نمی‌توان بخش یک سوم بالایی نمایشگر را به راحتی لمس کرد.

سهم زیادی از پنل جلو دستگاه به نمایشگر اختصاص یافته که زیبایی گوشی را دوچندان کرده است. در بالای نمایشگر حاشیه باریکی وجود دارد که خروجی صدا، دوربین دوم و سنسورهای گوشی در آن جای گرفته‌اند اما در حاشیه پایینی چیزی تعبیه نشده است.

image

image
image
image

در پشت دستگاه دوربین دوتایی Note 8 کاملا خودنمایی می‌کند. هم‌ردیف با لنزهای دوربین، اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است که اصلا جای راحت و مناسبی برای استفاده از آن نیست.

در لبه سمت راست دستگاه دکمه پاور و در لبه سمت چپ راکر صدا و دکمه بیکسبی قرار دارد. در لبه فوقانی، شیار کارت حافظه و سیم کارت را خواهید دید و در لبه زیرین جک هدفون، پورت Type-C، اسپیکر مونو و S-Pen را می‌بینید.

image

کره‌ای‌ها اکنون به درجه استادی در تولید محصولاتی از فلز و شیشه رسیده‌اند؛ با این حال ذات صیقلی بودن شیشه سبب می‎شود بدنه نوت 8 کمی لیز باشد؛ عاملی که بزرگ بودن ابعاد دستگاه آن را تشدید می‌کند. بدنه شیشه‌ای گوشی هیچ مقاومتی در برابر جذب اثر انگشت و لک چربی نمی‌کند؛ این مورد خصوصا در رنگ مشکی نوت 8 خود را بیشتر نشان می‌دهد به همین خاطر توصیه می‌کنیم از کیس محافظ استفاده کنید.

image

نوت 8 با داشتن تاییدیه IP68 در براب نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و می‌توان از آن به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری سطح آب استفاده کرد.

با اینکه در جعبه گوشی‌های هوشمند دیگر خبری از لوازم جانبی متنوع نیست. سامسونگ آیتم‌هایی را در جعبه فبلت پرچمدار خود قرار داده است که از دیدنشان خوشحال می‏شوید. دانگل OTG، تبدیل Type-C به microUSB، نوک یدک S-Pen و، از همه مهم‌تر، ایرفونی که با همکاری AKG ساخته شده است از جمله لوازمی است که همراه با گلکسی نوت 8 به شما داده می‌‏شود.

image

نمایشگر

بی‌شک نمایشگر 6.3 اینچی گلکسی نوت 8 بهترین نمایشگر موجود در بازار است. این نمایشگر فوق‌العاده زیبا در دو طرف خمیدگی اندکی دارد و از بالا و پایین حاشیه باریکی آن را فرا گرفته است؛ به همین خاطر وقتی گوشی را در دست می‌گیرید چیزی به جز صفحه نمایش نمی‌بینید.

پنل سوپرآمولد نمایشگر نوت 8، که رزولوشنی برابر با 2960 در 1140 پیکسل دارد و روشنایی آن، در حالت خودکار، بیش از 1200 نیتز، است؛ شفافیت، درخشندگی و وضوح بالای تصویر را در هر شرایطی تضمین می‌کند.

image

رنگ‌ها در نوت 8 بسیار درخشان و جذاب نمایش داده می‌‏شوند و در زیر نور شدید آفتاب نیز به راحتی می‌توان با گوشی کار کرد. عمق زیاد رنگ سیاه مشخصه دیگر نمایشگرهای سوپرآمولد سامسونگ است که بر چشم‌نواز شدن فیلم‌ها و تصاویر می‌افزاید.

image

با اینکه استفاده از نسبت تصویر 18.5 به 9 استاندارد جدیدی در گوشی‌های هوشمند است، اکثر اپلیکشین‌ها و بازی‌های اندروید خود را با این نسبت تصویر هماهنگ کرده‌اند مشکلی بابت اجرای آنها وجود ندارد.

گلکسی نوت 8 یکی از معدود گوشی‌های هوشمندی است که تاییدیه Mobile HDR Premium دارد و از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. اگرچه در حال حاضر فیلم‌هایی با تصویر HDR خیلی فراگیر نیستند، محتوای تصویری دیجیتال با سرعت زیادی به سوی استفاده از این فناوری می‌رود که یک امتیاز مثبت برای نوت 8 خواهد بود.

سیستم ‌عامل و رابط کاربری

image

گلکسی نوت 8 از اندروید 7.1.1 با رابط کاربری Experience UI 8.5 استفاده می‌کند که نسل جدید رابط کاربری سامسونگ است. سامسونگ در این رابط کاربری جدید سعی کرده است اپلیکیشن‌های پیش‌فرض کمتری را بگنجاند و کار با آن را ساده‌تر کند.

باید گفت سامسونگ در رسیدن به هدف خود تا حد زیادی موفق بوده است. Experience UI به مراتب سبک‌تر و سریع‌تر از TouchWiz قدیمی است و ظاهر مدرن‌تری دارد؛ اما حضور هم‌زمان اپلیکشین‌های گوگل و سامسونگ، که کاربرد یکسانی دارند، کاربر را کمی گیج می‌کند. در این بین، با توجه به محدود بودن دسترسی ایرانیان به گوگل پلی، فروشگاه Samsung Apps می‌تواند راه حل خوبی برای پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی باشد.

گوشی‌های گلکسی نوت همیشه از ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای نسبت به سایر مدل‌ها بهره می‌برند. ویژگی Edge Panel یکی از امکانات خاص گلکسی نوت 8 است که دسترسی سریع و راحت به میانبرهای نرم‌افزاری مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

image

در قسمت خمیده نمایشگر، لبه‌‌ای قرار دارد که با کشیدن آن می‌‌توانید به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها، میانبرها یا شماره تماس مخاطبان خود دسترسی سریع داشته باشید. در این بخش امکانی به نام Pair App اضافه شده است که می‎‏شود به طور هم‌زمان دو اپلیکیشن را باز کرد و از قابلیت Split Screen نمایشگر استفاده بهتری برد.

image

امکانات نرم‌افزاری S-Pen تقریبا مشابه قبل است. Screen off Memo ویژگی کاربردی است که در نوت 8 نیز وجود دارد. با استفاده از این ویژگی، بدون نیاز به روشن کردن صفحه، می‌توان یادداشت نوشت.

Live Message امکان جالب دیگری است که به تازگی به S-Pen اضافه گردیده. با Live Message می‌توانید نوشته‌ها و نقاشی‌ها متحرک خلق کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

image
image

ویژگی Dual Massager نیز برای بسیاری از کاربران جالب و کاربری خواهد بود. با کمک این ویژگی می‌توانید با دو اکانت مختلف وارد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شوید؛ مثلا دو اکانت تلگرام روی یک گوشی داشته باشید. چیزی که بسیاری از کاربران به دنبال راهی برای عملی‌ کردنش هستند به سادگی در نوت 8 انجام می‌‏شود.

دستیار صوتی Bixby یکی از امکانات نرم‌افزاری برجسته گلکسی نوت 8 است. این دستیار آنقدر برای سامسونگ اهمیت دارد که یک دکمه فیزیکی جداگانه به آن اختصاص داده است.

image

هر زمان که دکمه بیکسبی را فشار دهید دستار صوتی سامسونگ گوش به فرمان شما خواهد شد. مثل هر دستیار صوتی دیگری می‌توانید از Bixby سوالات خود را بپرسید یا از اون بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد. با این حال هنوز بیکسبی آنطور که باید کامل و آماده نیست و نسبت به Google Assistant عملکرد و هوش ضعیف‌تری دارد.

صدا

یکی از حسرت‌هایی که پرچمداران سامسونگ همچنان بر دل می‌گذارند عدم استفاده از اسپیکرهای استریو است. با توجه به اینکه Galaxy Note 8 نمایشگر بسیار مناسبی برای پخش فیلم و اجرای بازی دارد حضور اسپیکر استریو می‌توانست لذت تماشای فیلم و بازی کردن با این پرچمدار را بسیار بیشتر کند.

تنها اسپیکر این فبلت در لبه زیرین دستگاه جای گرفته است که زمان بازی کردن و تماشای فیلم با انگشتان دست پوشانده می‏‌شود. با این حال صدای اسپیکر بلندی خوبی دارد و کیفیت صدای آن مطلوب است.

image

در عوض سامسونگ در انتخاب ایرفون‌ گلکسی نوت 8 نهایت سلیقه را به خرج داده است. در جعبه گوشی ایرفون مرغوبی از برند AKG وجود دارد که سبب می‏شود تجربه بهتری از شنیدن موسیقی با گوشی ‌هوشمند به دست آورید.

در بخش تنظیمات، علاوه بر تغییر اکولایزر، گزینه‌ای به نام Adapt Sound دیده می‌شود که صدا را براساس توانایی‌های شنیداری شما تنظیم می‌کند. زمانی که این گزینه را فعال کنید خواهید دید صدای موسیقی چقدر بهتر از قبل شنیده می‎شود.

سخت‌افزار

مدلی که در بازار ایران عرضه می‌شود از پردازنده قدرتمند اگزینوس 8895 بهره می‌برد که 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی و 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی دارد. حضور 6 گیگابایت حافظه رم سبب می‏شود تا نوت 8 توانایی بالایی در انجام کارهای مولتی‌تسکینگ داشته باشد و اپلیکیشن‌ها را به سرعت اجرا و فراخوانی کند.

طبق انتظار همه چیز در این غول 6.3 اینچی خوش سیما بدون وقفه اجرا می‏شود، و با داشتن پردازنده گرافیکیMali-G71 M20 ، مشکلی در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی ندارد.

image

هرچند در قدرت پردازشی گلکسی نوت 8 شک نداشتیم، دو بازی مشهور Asphalt 8 و Modern Combat 5 را با نهایت جزئیات گرافیکی روی آن اجرا کردیم که همه چیز، حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌ها، روان بود و افت فریمی مشاهده نشد.

فبلت پرچمدار سامسونگ در سه مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی با بازار می‌آید و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 256 گیابایت را دارد.

image

اسکنر عنبیه چشم یکی از امکانات خاص گلکسی نوت 8 است، که در کنار اسکنر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره، به افزایش امنیت اطلاعات شما کمک زیادی می‌کند. Iris Scanner در فضای داخلی و حتی تاریک عملکرد سریع و دقیقی دارد اما در فضای بیرونی در تشخیص هویت شما با مشکل مواجه می‌شود. در چنین وضعیتی قادر خواهید بود از روش‌های جایگزین مثل اسکنر انگشت، تشخیص چهره یا رمز عبور استفاده کنید که سریعا قفل دستگاه را باز می‌کنند.

image


S-Pen گلکسی نوت 8 با نهایت دقت طراحی شده است تا به شما حس استفاده از قلم‌های معمولی را بدهد. نوک این قلم دیجتال تنها 0.7 میلی‌متر ضخامت دارد و قادر به درک 4096 سطح فشار مختلف است. این مشخصه به طراحان کمک می‌کند تا نقاشی‌ها بسیار زیبایی با نوت 8 خلق کنند.

دوربین

Galaxy Note 8 اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که به دوربین دوتایی مجهز شده تا از هر زمان دیگری خواستنی‌تر شود. سامسونگ، که پیش از این توانایی بالایی خود را در دوربین‌ خانواده گلکسی اس به اثبات رسانده بود، اکنون پا به میدان رقابت دوربین‌های دوگانه گذاشته است.

image

نوت 8 از دوربینی با دو لنز 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، که هر دو مجهز به OIS هستند. وظیفه عکاسی و فیلم‌برداری در حالات مختلف عموما بر دوش لنز اصلی گذاشته شده است که اندازه دیافراگم F/1.7 دارد و با داشتن فناوری Dual Pixel قادر است به سرعت روی سوژه‌ها فوکوس کند و در تاریکی عکس‌های روشنی بگیرد.

اما لنز دوم، یا تله، برای گرفتن تصاویر پرتره استفاده می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد، همچون iPhone 7 Plus، عکس‌های پرتره فوق‌العاده زیبایی ثبت کنند. اندازه دیافراگم این لنز F/2.4 است و پیکسل‌های کوچک‌تری دارد به همین خاطر معمولا در نور کم قادر نیست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین وظیفه زوم اپتیکال 2 برابر نیز بر عهده همین لنز است.

image

حالت Live Focus چیزی معادل Portrait Mode در آیفون است که سامسونگ در آن شاهکار کرده است. با انتخاب این حالت می‌توانید از چهره افراد پرتره‌های زیبایی بگیرید که پس زمینه آن حالت بوکه دارد؛ گویی که با یک دوربین DSLR حرفه‌ای ثبت شده‌اند.

سامسونگ این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا پس از ثبت عکس نیز بتوانند میزان بوکه پس‌زمینه را تغییر دهند و آن را مطابق سلیقه خود تنظیم نمایند. همچنین این امکان وجود دارد که عکس‌های پرتره را در حالت عریض نیز مشاهده کنید و لحظه گرفتن عکس را به صورت فیلمی کوتاه ببینید.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در روز

image

image
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در فضای داخلی

image

image
image

image

نمونه عکس حالت مایکرو

image

نمونه عکس‌ با زوم اپتیکال 2 برابر

image
image

نمونه عکس پرتره در روز و شب


image
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب

image

image
image

image

نمونه عکس‌های سلفی در روز و شب

image
image

نمونه عکس با زوم 100 درصد

image
image

نمونه عکس در حال حرکت

image
image

نمونه عکس پانوراما

image

نمونه فیلم دوربین اصلی

باتری

ظرفیت باتری گلکسی نوت 8 نسبت به دیگر پرچمداران این شرکت یک پسرفت به حساب می‌آید. درحالی که Galaxy S8+ از باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، نوت 8 یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی دارد که برای دستگاهی در این حد و اندازه مقداری کوچک است.

image

با توجه به اینکه گلکسی نوت 8 حکم یک کامپیوتر جیبی همه‌کاره را برای کاربران دارد، برخورداری از باتری با طول عمر بالا می‌بایست جز خط قرمزهای طراحی آن می‌بود. البته بعید نیست ترس سامسونگ از اتفاق ناگوار نوت 7 سبب شده باشد تا در انتخاب ظرفیت باتری نوت 8 ریسک نکند و محافظه‌کار باشد.

طول عمر باتری گلکسی نوت 8 تقریبا هم اندازه Galaxy S8+ است و چیزی بیشتر از یک روز کامل دوام می‌آورد. به لطف فناوری شارژ سریع، باتری 3300 میلی‌آمپری گوشی تنها در عرض 1 ساعت و 30 دقیقه فول شارژ می‌شود که تحسین برانگیز است.

درصد کاهش شارژ باتری گلکسی نوت 8

30 دقیقه بازی ترکیبی

10 درصد

1 ساعت فیلم‌برداری Full HD

24 درصد

1 ساعت پخش فیلم Full HD

8 درصد

بخریم؟

وقتی حرف از خرید به میان می‌آید قیمت دستگاه تاثیرگذارترین عاملی است که انتخاب نهایی را مشخص می‌کند. گلکسی نوت 8 گوشی بسیار خوب اما واقعا گرانی است. پیش‌فروش این گوشی با قیمت 3 میلیون و 600 هزارتومان در ایران آغاز شده است و پیش‌بینی می‎شود، پس از افت قیمت، حدود 3 میلیون‌ تومان در بازار به فروش برسد؛ قیمتی که باز هم برای جیب بسیاری از مشتریان گران خواهد بود.

با این حال Galaxy Note 8 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که سامسونگ تا به حال ساخته است. ترکیب قلم دیجیتال، نمایشگر بزرگ و سخت‌افزارهای قدرتمند، ترکیبی جادویی است که وسوسه خرید این پرچمدار را به دل هر کسی می‌اندازد.

image

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ هستید، هرچقدر هم که قیمت آن گزاف باشد، باز هم عاشقش خواهید شد و از داشتنش لذت خواهید برد. نوت 8 بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند گوشی‌ هوشمندی با توانایی‌های کامپیوترهای شخصی داشته باشند. قلم دیجیتال این فبلت به شما توانایی انجام دادن راحت پیچیده‌ترین کارها را می‌دهد. سامسونگ با نوت 8 ثابت کرد می‌تواند پیشتاز دوربین‌های دوتایی بازار باشد. سرعت و عملکرد این فبلت در میان پرچمداران حال حاضر بازار مثال زدنی است و چشمانتان به نمایشگر بزرگ و زیبای آن خیره خواهد ماند.

اما اگر نیاز چندانی به استفاده از قابلیت‌های S-Pen ندارید و گرفتن عکس‌های پرتره برای شما در اولیت نیست می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر به سراغ Galaxy S8+ بروید که نه تنها نسبت به Note 8 چیزی کم ندارد بلکه طول عمر باطری‌اش بیشتر است.

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (264 نظر)

امیر حسین

۱۳۹۹/۱/۲۳
سلام شرمنده یک راهنمایی بین Galaxy Note 8 و Galaxy Note 9 کدوم بهتره الان a50 دارم می خوام بفروشم کدوما بگیرم ممنون

رضا

۱۳۹۸/۱۱/۲۷
سلام
من یه مشکل دارم رو صفحه گوشی ایکن های اینستاگرام اومده و نمیره فلش هم کردم کسی میدونه مشکل چیه؟

mahdi

۱۳۹۸/۶/۱۵
حاجی ناموسا چرا در مورد همه ی مدل ها نظر میدی من سامسونگ گرند 2 دارم 6 ساله داره کار میکنه ک تا الان اصلا هنگ نکرده و فقط دوبار باطریشو عوض کردم ک ی چیز خیلی معمولی هستش تو طی این 6 سال

Pouya

۱۳۹۸/۶/۱۵
من s8 plus داشتم از همون LCD توی نوت استفاده شده و باید بگم که اشتباه اگه روی یه رنگ ثابت بمونی مثلا نزار بطور طولانی مدت یه پس زمینه بمونی چیزیش نمیشه تو همه گوشی های دارای پنل سوپر آمولد این شرایط یکسان

MARC_MARQUEZ

۱۳۹۸/۵/۱۳
سلام من میخوام ایفون 7پلاس بفروشم و نوت 8بگیرم
ولی از اونجایی ک خیلیا میگن صفحش بعد یه مدت بنفش میشه ،باتریش خیلی ضعیفه و بعد چند وقت سرعتش افت میکنه تورو خدا اگه میشه بی تعصب جواب بدین